Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Tumbakicken 2012 Uppstartsmöte lag 26/8 2012

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Tumbakicken 2012 Uppstartsmöte lag 26/8 2012"— Presentationens avskrift:

1 Tumbakicken 2012 Uppstartsmöte lag 26/8 2012

2 Målsättning och syfte Ge en gemensam målbild av föreningens stora årliga arrangemang Tumbakicken 2012. Fokus ligger på arrangörskapet, ej cupen. Fördela arbetsuppgifter samt ge ut planeringsanvisningar. Initiera och uppstart Upprätta behovslistor och åtgärdslistor. Identifiering av större behov, samt eventuella åtgärdsbehov Redovisning av stabsarbetsplan med lägesredovisning.

3 Agenda Preliminär agenda
Klockan 1730 Introduktion och redovisning övergripande av arrangemanget med stomprogram för båda dagarna samt innehåll. (Eva med stöd av Mikael och Henrik) Planeringsförutsättningar och grund (Eva med stöd av Mikael och Henrik) Arrangemangsplan/program plan (Eva med stöd av Henrik) Platser och dukning (Henrik med stöd av Eva) Cuparrangemang (Mikael) Fördelning av ansvarsområden, utkast enligt hemsidan för cupen, översyn ev. revidering. (Henrik, med stöd av Micke) Klockan 1815 Gruppindelning och genomgång ansvarsområden. Upprätta behovslistor och åtgärdslistor, tidsplanering. Mikael Cup grupp (Domaransvarig, Repr ur P94, P96, P03, P01, P04, P05, F03, P02) Henrik Försäljningsgrupp (P00, P01, P99, P98, P97) Klockan 1915 Avslutning Avrundning och frågor. Nästa tid

4 Deltagare kontaktpersoner
Styrgrupp Styrelsen: Eva Sjöblom-Gubbins (Rött-kort mot rasism-arrangemang) Styrelsen: Henrik Sjögren (Försäljnings-marknadsförings-”resurs ansvarig) Arrangörsstöd: Mikael Wassdahl (Cupansvarig) P05: Mattias Thurgren (Ej närvarande) P04 Vit: Maria Wase, Adnan P04 Blå: Anna-Carin Svedin P03: Christina Sehlen, Mikael Wassdahl + ytterligare eso. P02: Annelie Svensson P01: Anna-Carin Svedin, Christina Reinsson P00 Gul: Ingela Gustavsson, Mario Cruz P00 Blå: Göran Janson F03: Jens Lindfeldt (Ej närvarande, anmält) P96: Mats Lindgren, Mikael Wassdahl (?) P97: Britt-Marie Valtersson (Ej närvarande) P98: ? (Ej närvarande) P99: Erik Andersson (Ej närvarande) P94: (Ej närvarande) IFK Tumba domaransvarig: Amanda Haverinen

5 Tumbakicken 2012 Vision för Tumbakicken!
Varumärke för IFK Tumba Växa Ekonomi Målsättning och syfte med Tumbakicken 2012 Utveckla samarbetet med aktörer i föreningen och Botkyrka kommun Vilka samarbetar vi med.

6 Arrangemang och program
Program: Lördag 6 oktober: Grindarna öppnas & serveringen slår upp sina portar! 09.00 Flex sports club värmer upp med skön musik Invigningstal av ordförande IFK Tumba bla Matchstart  Mångkulturellt centrum visar delar av sin utställning, Leif Magnusson talar varmt om MKC’s projekt inom området rasism mm Erik ”Sambafotboll” Johansson bjuder in till rolig spel & lek Div roliga aktiviteter med spelare från IFK Tumbas äldre lag 13.00  Comedy show med ”hemlig artist”… Mer information kommer  Filmklipp & mer från organisationerna Show Racism the Red Card / Kick it Out från Storbritanniens fotbollsvärld  Mer information kommer Avslutning på dag 1

7 Arrangemang och program
Program: Söndag 7 oktober: Grindarna öppnas & serveringen slår upp sina portar! 09.00 Flex sports club värmer upp med skön musik Matchstart  Mångkulturellt centrum visar delar av sin utställning Erik ”Sambafotboll” Johansson bjuder in till rolig spel & lek Div roliga aktiviteter med spelare från IFK Tumbas äldre lag 13.00  Comedy show med ”hemlig artist”… 14.30 Drive in fotbollen spelar en match mot polisen/brandkåren – kom & heja! Filmklipp & mer från organisationerna Show Racism the Red Card / Kick it Out från Storbritanniens fotbollsvärld  Finalmatcher Prisutdelning och avslutningstal

8 Mångkulturellt centrum
Utställning ”Den färgblinda fotbollen – erfarenheter av rasism” visas på Mångkulturellt centrum 18 oktober – 25 november. Utställningen kommer att skildra erfarenheter av rasism insamlade från spelare, ledare och föräldrar under ”Tumbakicken 2011”. I utställningen visas även inslag från den internationella fotbollsscenen där rasistiska uttryck diskuteras. I samband med utställningen kommer två programkvällar att anordnas den 18 och 25 oktober. Den 25 oktober kommer en dagskonferens på temat ”Fotboll och rasism” att ske på Mångkulturellt centrum i Fittja gård. Vi möter forskare, intressanta exempel och diskuterar i en panel temat. Arrangörer för utställningen och konferensen är Botkyrka Kultur-Fritid och Mångkulturellt centrum.

9 Övrigt Vid sidan om turneringen kommer det under hela dagen att finnas utställare, aktiviteter och tävlingar med fina priser; Rött kort mot Rasism – Teaterföreställning, Ungdomsfullmäktige-Botkyrka kommun, Ungdom mot rasism – straffsparksläggning, , Fastighetsbyrån Tumba, Bauhaus, Botkyrka Kommun, Errea-IFK Tumbas leverantör av sportkläder/utrustning. Café & grill med allt du kan önska dig! Detta är ett preliminärt program för dagarna med reservation för ev ändringar

10 Ansvarsfördelning Här nedan följer preliminär ansvarsfördelning och uppgifter för genomförandet av Tumbakicken 2012 Matförsäljning (Hamburgare, korv, dricka) (Kontaktperson Henrik ansvarar för inköp) P00 Lördag (Kontaktperson: ? ) P01 Söndag (Kontaktperson: ? ) Parkeringsvakter (Iordningställande och vägvisning; Kontaktperson Eva) P03 Lördag (Kontaktperson: ? ) P02 Söndag (Kontaktperson: ? ) Städning (Kontinuerligt över dagarna; Kontaktperson Eva) P04 Lördag (Kontaktperson: ? ) P05 Söndag (Kontaktperson: ? ) F03 Söndag (Kontaktperson: ?) Domare (Kontaktperson Amanda/Micke) P96 Lördag-Söndag (Kontaktperson: ? ) P94 Lördag (Söndag) (Kontaktperson: ? ) Plus föreningsdomare (Amanda)

11 Ansvarsfördening ”Vaktmästartjänst”: Tältresning och tältrivning, planarrangemang med att flytta mål, komplettera linjer, lördag 6 oktober (Kontaktperson Henrik, Micke stödjer del) P94-P96 stödjer (Kontaktperson: ?) ” Vaktmästartjänst”: Tältresning och tältrivning, planarrangemang med att flytta mål, komplettera linjer, . Söndag 7 oktober (Kontaktperson Henrik, Micke stödjer del) P97 (Kontaktperson: ? ) Lotteriförsäljning (Lotteriarrangemang samordning och ledning, kontaktperson Henrik) P99, P98 (Kontaktpersoner: ? ) Sekretariat och tävlingsledning (Resning av sekretariat och utrustning samt bemanning Lör/Sön. Kontaktperson Micke – Henke stödjer) Ralf Agnestam Mikael Wassdahl Leif Edin Johan Goike Daniel Ax

12 Kartskiss arrangörsområde
Caffan 9 Storvretens sporthall GRILL Kansli 6 Talscen 5 8 Flex Fastighetsbyrån Errea Lotteri Rött kort Ungdom mot rasism Sekretariat (Mellan 11:a manna planerna. Plan 1 o 2) Entre omklädningsrum lag Omkädning domare Kaffe, fika serveringsbod. Plan 2 1 2 3 4 Bauhaus Flex Zumba scen 7 10

13 Parkeringsområde P 1 P 2 P1: Ordinarie parkering
Res 5-manna P1: Ordinarie parkering P2: Baksida skolan- Ytor sprayas upp samt konor P3: Baksida och mot grässlänt P4: Mot lastbrygga och mot sporthallen samt gräsytor P5: Längs med skolvägg/väg P6: Mot Skogsbaksskolan. Yor spryas upp samt konor P Reserv 1: Längs väg. ENDAST mot mot teknikplan!!! P Reserv 2: Längs gångväg Vägvisning/P-vakt = Spärr/bom/band = Parkering Badhuset endast badgäster. Guidas från V 1 där Spärrband – bom – spärrkonor sättsupp Endast P badhus P Reserv 2 P Reserv 1 P 1 V 1 P 5 P 4 V P 6 V P 3 P 2 V V

14 Planschema 1 (5 manna) Storvrets badet Sekretariat Plan 55 Plan 56
Försäljning Plan 55 Plan 56 Plan 51 Plan 53 Storvretsskolan Plan 52 Plan 54

15 Planschema 2 (7 manna) Storvrets badet Sekretariat Plan 71 Plan 75
Försäljning Plan 71 Plan 75 Plan 76 Storvretsskolan Plan 72

16 Plan 1 Plan 2 Planschema 1 (11 manna) Storvrets badet Storvretsskolan
Försäljning Plan 1 Sekretariat Plan 2 Storvretsskolan

17 Fortsatt planering Uppdatera kontaktlistor-kompletteringar
Beställning/planering av resursbehov Respektive ansvarig i styrgrupp bokar upp möte med respektive områdesansvarig ur lagen. (Ej planerat med något ytterligare gemensamt möte) Kommunikation och planering på hemsidan: Eventuella underlag skickas till Mail: Spelschema klart senast 10 dagar före-domarplanering påbörjas i detalj. Beställningar lämnade senast 15 september till Mail: 4 oktober anmäla klart till styrgruppen att personella resurser finns och att vi har kontroll på materiella resurser/behov. Mail:


Ladda ner ppt "Tumbakicken 2012 Uppstartsmöte lag 26/8 2012"

Liknande presentationer


Google-annonser