Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

2005 2006 2007 2008 2009 En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "2005 2006 2007 2008 2009 En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras."— Presentationens avskrift:

1

2

3 2005 2006 2007 2008 2009 En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras

4 Inbjudan har gått ut till alla klubbar i stockholmsregionen. 200 lag är anmälda.

5 Varför ?

6 Flera tusen killar och tjejer (och föräldrar!) har kul och får testa sina fotbollskunskaper. Höstpokalen är för breddlag, inte elitlag. Kul!

7 En väl genomförd cup ger bra PR till Bele Barkarby FF Bra PR!

8 Vi gör en nödvändig ekonomisk vinst på Höstpokalen Pengar!

9 Bele Barkarby Fotbollsförening har köpt och äger konstgräset på Veddestavallen och Strömvallen. Kostnaden betalas under de kommande ca 10 åren.

10 Alla lag i föreningen ska hjälpa till!

11 En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras Information för funktionärer på nätet: www.belebarkarby.se/hostpokalen/funktionarer

12 Alla funktionärer skall bära orange funktionärströja. (Tröjan lånas och lämnas vidare till nästa funktionär)

13 Cupgruppen Lars-Olof Olsten - Matchplanering, anmälningar, tävlingsledning, övergripande Tomas Engblom - Information, sekretariat, prisutdelning Eva Gustafsson - Café/grill, städning Pelle Jansson -Mål, transporter, diverse Janne Olsten -Domare Ingrid Kennerstedt - Lotterier, sjukvård

14 Höstpokalen 2009 2-4 oktober (P97, P99, P00, F00, P01, F01) 10-11 oktober (P98, F98, F99, P02, F02)

15 Ansvarsfördelning under cupdagarna Inköp och leverans av cafévarorDamlaget Mål, hämtning och lämningHerrlaget InformationskuverteringP95 TrafikvakterHerr-U, P93 LotterierF/P02 TävlingsledningHandplockade

16 Ansvarsfördelning Veddesta 2-4 oktober Café Sekretariat Matchvärd fredag 15:30 - 22:15 P97 P97 P97 lördag 6:45 - 20:30 P00/P99 P00/P99 P00/P99 söndag 6:45 - 17:00 P95/P93 P95/P93 P95/P93 Strömvallen 3-4 oktober Café SekretariatMatchvärd lördag 6:45 - 19:15 F95/F00 F95/F00 F95/Herr-U söndag 6:45 - 17:30 P01/F01 P01/F01 (P01/F01) Veddesta 10-11 oktober CaféSekretariatMatchvärd lördag 6:45 - 19:00 P98/P96 P98/P96 P98/P96/Herr söndag 7:15 - 16:45 F94/Dam U F94/Dam U F94/Dam U/Herr Strömvallen 10-11 oktober CaféSekretariatMatchvärd lördag 6:45 - 16:00 F99/F98 F99/F98 Dam söndag 7:30 - 17:00 F97/F96 F97/F96

17 Vad ska ansvariga göra? Närvara på möten inför cupen Schemalägga arbetspasset Säkerställa att alla vet vad de ska göra och att alla verkligen kommer Lösa ev. uppkomna problem, t ex att varorna börjar ta slut, internetuppkopplingen slutar fungera etc Se till att det är förberett för kommande arbetspass Att det är städat enl de instruktioner som finns Ansvariga bör närvara under hela arbetspasset

18 Sekretariatet jobbar ihop med: Domare Matchvärdar

19 Information för funktionärer på nätet: www.belebarkarby.se/hostpokalen/funktionarer Funktionärshandboken Sekretariatspärmen Resultarapporteringssystemet

20 Uppgifter Sköta sekretariat på Veddesta och Srömvallen Arbetsinstruktion Sätta upp anslagstavla med information om matcher, regler, planskiss mm i god tid innan lagen kommer. Instruera och leda matchvärdarna. Skriva ut matchunderlag till matchvärdarna. Se till att tävlingsledning infinner sig samt att de följer sin arbetsbeskrivning. Se till att matchvärdarna lämnar sina mobilnr. Sekretariatets uppgifter (ur funktionärshandboken)

21 Ta emot lag som kommer till arenan och ge dem kuvert med information. Dela ut plaketter vid lagens ankomst (gäller endast när lagen inte har slutspel. Dvs femmanna) Assistera tävlingsledningen vid behov. Se till att resultaten förs in på i matchrapporteringssystemet. (Se separat datainstuktion) Tillsammans med tävlingsledning räkna fram vilka lag som går vidare från grupperna. Sekretariatets uppgifter (ur funktionärshandboken)

22 Uppdatera matchschemat för slutspelet Skriva ut och sätta upp resultat och tabeller på anslagstavlan. Dela ut plaketter till lag som spelat färdigt (gäller endast där slutspel finns och de lag som inte placerar sig 1-4 i slutspelet). I vissa klasser går bästa 3:or vidare och i de fall där det är osäkert om visst lag går vidare, delas plaketter ut till dessa lag. Skulle de sedan gå till semifinal får de återlämna plaketterna innan semifinalen spelas. Betala domarna om tävlingsledningen inte har möjlighet att göra detta. Pengar tas från fiket, domarna ska lämna kvitton med namn, adress och personnr. Sekretariatets uppgifter (ur funktionärshandboken)

23 LÖSA OVÄNTADE PROBLEM Exempel på problem Elen/Servern slås ut. Det ska alltid finnas utskrifter som kan användas då detta händer. Manuella tabeller förs. Plaketterna börjar ta slut. Kolla med Strömvallen i första hand, därefter kontakta Tävlingsledningen. Kan vi inte få fram fler skickas dom till lagen i efterhand. En olycka sker. Agera. Snabbt rapportera till tävlingsledning. Sekretariatets uppgifter (ur funktionärshandboken)

24


Ladda ner ppt "2005 2006 2007 2008 2009 En väl fungerande cuporganisation. Vi vet vad som behöver göras."

Liknande presentationer


Google-annonser