Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... E-services – what’s now and what’s next for the Swedish Pensions Agency? Mikael.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... E-services – what’s now and what’s next for the Swedish Pensions Agency? Mikael."— Presentationens avskrift:

1 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... E-services – what’s now and what’s next for the Swedish Pensions Agency? Mikael Eriksson Head, Customer Channel Development Unit

2 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... A new agency Started 2010 Pension administration at the Swedish Social Insurance Agency (Försäkringskassan) + Premium Pension Agency (Premiepensionsmyndigheten) 1000 employees 6 million participants (retired, pension savers) € 27 billion in pension payments / year An important task is to simplify pensions. We want to make it easier for people to calculate their total pension, and to enable participants to make sound financial decisions in various phases of their lives

3 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Our mission. Administrate pensions and pension-related benefits. Provide general as well as individual pension information.

4 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... The channel strategy Customer focus. Good attitude. Good service Services and information in the channels that pensioners and pension savers prefer Our information must meet various needs The value for pensioners and pension savers govern our effectiveness

5 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Our four different channels Face-to-face Telephone E-services Paper Benefit level: Orange Envelope, brochures, decisions, forms System level: Orange Report, Annual Report, statistics Website, smartphone apps, on-line application, fund information, fact sheets, projections (minpension.se), ”My Pages”, etc. Local service offices, co-operated with the Social Insurance Agency and the Tax Agency. Information meetings to 60-year-olds, by invitation and/or request Centralised telephone customer services: information, individual case administration, access/transfer to specialists

6 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... The eGovernment strategy Public services must be continually developed to meet new needs and expectations. eGovernment is an important part of this development Member of the Swedish eGovernment Delegation, established to strengthen the development of eGovernment and create good opportunities for inter-agency coordination Self-service and automation for faster and more proactive service, 24/7 Efficient pension administration at a low cost

7 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Demographics of online consumers

8 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... e-Services offered today The information assignment Fund portfolio self-service Pension savers self-service (ages 55-65) Retired General service Fact seekers

9 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... e-Services offered today, example

10 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... What’s next for our e-Services? Segmented Individualized Quality assured Automated Targeting new needs and expectations

11 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... The gap-analysis – the now and the next

12 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... When will we close the gap? The information assignment  2014 Fund portfolio self-service  2013 Pension savers self-service (ages 55-65)  2015 Retired  2016 General service  2014 Fact seekers  2013

13 För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... Thank you!


Ladda ner ppt "För att uppdatera sidfotstexten, gå till menyn: Visa/Sidhuvud och sidfot... E-services – what’s now and what’s next for the Swedish Pensions Agency? Mikael."

Liknande presentationer


Google-annonser