Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Dokumentutformning. Identifieringsuppgifter  Alla dokument bör innehålla följande uppgifter  Utgivare  Dokumentnamn  Datum  Placera uppgift- erna.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Dokumentutformning. Identifieringsuppgifter  Alla dokument bör innehålla följande uppgifter  Utgivare  Dokumentnamn  Datum  Placera uppgift- erna."— Presentationens avskrift:

1 Dokumentutformning

2 Identifieringsuppgifter  Alla dokument bör innehålla följande uppgifter  Utgivare  Dokumentnamn  Datum  Placera uppgift- erna enl bilden 09,2 1 UTGIVAREDOKUMENTNAMN Datum 7Rad 7 är första skrivrad

3 Radlängd  En skriven rad skall vara ca 13 cm  Inställningen görs med  Arkiv  Utskriftsformat

4 Affärsbrev Det finns regler för hur ett affärsbrev ska se ut. Dessa regler ges ut av Svensk Standard. Att använda sig av dessa regler har sina fördelar.  Om du använder fönsterkuvert vet du att mottagarens adress hamnar i kuvertets fönster.  En annan fördel är att utformningen av alla brev från företaget blir lika.  Ska du skriva affärsbrev finns det två olika uppställningar för dessa enligt Svensk Standard. Det är Vänsterställd disposition och Högerställd disposition.

5 Vänsterställt brevHögerställt brev Rad 1 Rad 3 Rad 7 Rad 15 Rad 1 Rad 3 Rad 7 Rad 15 4 enter


Ladda ner ppt "Dokumentutformning. Identifieringsuppgifter  Alla dokument bör innehålla följande uppgifter  Utgivare  Dokumentnamn  Datum  Placera uppgift- erna."

Liknande presentationer


Google-annonser