Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Affärsidé Vi vet att kunder vill ha aha-upplevelser, fräscha förslag, idéer och priser mm för att känna shoppingglädje. Personal finns inte alltid på plats,

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Affärsidé Vi vet att kunder vill ha aha-upplevelser, fräscha förslag, idéer och priser mm för att känna shoppingglädje. Personal finns inte alltid på plats,"— Presentationens avskrift:

1 Affärsidé Vi vet att kunder vill ha aha-upplevelser, fräscha förslag, idéer och priser mm för att känna shoppingglädje. Personal finns inte alltid på plats, och man kan inte heller begära att de kommer ihåg all information om olika varor och produkter som kunderna vill ha. Skyltar är ett effektivt sätt att informera och kommunicera med kunder. Vår affärsidé är att erbjuda specialiserad programvara för att kunna skapa skyltar på ett effektivt sätt. Shoppa Shoppa är ett modernt företag som utvecklar nytänkande lösningar med den senaste tekniken.

2 2 Shoppa Plus (Butiksversion) • Templates Redigerbara mallar med valfria utskriftsstorlekar som automatiskt anpassar sig grafiskt. • Multiprint: Programmet beräknar hur många utskrifter som får plats på ett papper och ser till att till exempelt 2 st A6- och en A5-storlek skrivs ut på ett A4 papper (Minskar utskriftstid, pappersförbrukning och spar tid vid efterbearbetning såsom kapning etc). • Printshop Beställning av skyltar. Butiker som inte har egen storformatsskrivare kan beställa affischer (50x70, 70x100 etc.) för leverans dagen därpå. • Multi-licens. Ger tillgång till installation på fler arbetsstationer. Varje installation kan styras till samma skrivare alternativt egna skrivare eller pappersfack. • Tutorial video I programmet medföljer utbildningsvideo. Enkelhet!

3 3 Shoppa Design (Super User) En mängd kraftfulla designverktyg möjliggör exakt och noggrann utformning av kedjans grafiska profil och utseende. Exempel på verktyg: • Multiline text, Automatiserar antal textrader och storlek till förbestämd plats och yta. Styr typsnitt och färg. • Lock object Objekt kan låsas för att omöjliggöra editering i Shoppa Plus (butiksversionen). Exempel på objekt är text, bild, logo, etc. • Tags Erbjuder automatisk beräkning av jämförpriser (livsmedel), sparpriser (ord. Pris 10.- extrapris 8,90 = Sänkt 1,10), månadskostnad (avbetalning). • Multi Select Det är möjligt att markera fler objekt med lasso eller genom ”Shift” + musklick. Alla valda fält kan skalas och redigeras samtidigt. Effektivt vid omskalningar från olika storlekar, t ex från A4 till 1/3 A4. Powerfull Design tools.

4 4 Programmet ändrar automatiskt utseende beroende på inmatad information. • Mallar/Intelligence • Om en produkt har ett ordinarie pris och ett extrapris beräknar programmet ut besparing automatiskt. Om extrapris inte skrivs anpassar sig skyltens utseende automatiskt. Funktionen reducerar antal mallar och rationaliserar väsentligt butiksarbetet. • Alternativa format och utseenden kan kombineras i samma mall. De olika formaten kan alla skrivas ut efter att en mall är ifylld. Intelligence

5 5 •Program versions Nya programegenskaper utvecklas löpande och uppdateras automatiskt med hjälp av Sync. •Template and pictures Nya kampanjer, mallar, bilder, logotyper pappersformat, typsnitt etc. är alltid uppdaterade i kedjan. •Backup Förutom att allt material lagras lokalt säkerhetskopierar Sync informationen på en skyddad server. •Multiple licenses and workplaces Flera samtidiga Shoppa Design-användare kan arbeta och dela material sinsemellan. Allt material synkroniseras mellan alla användare. Om någon lägger till en bild blir denna tillgänglig hos samtliga. En användare kan också arbeta på flera datorer. Genom att logga in i Shoppa med sina användaruppgifter hämtas allt material till aktuell dator och därmed kan man lika gärna jobba hemma som på kontoret. Stay in Sync! Sync är den funktion som garanterar att skyltprofilen från huvudkontoret hålls intakt i butikerna.

6 6 Shoppa är ett modernt företag som utvecklar nytänkande lösningar med den senaste tekniken. Shoppa är en specialiserad programvara som tillgodoser detaljhandelns nuvarande och framtida behov. Programmets funktioner kompletteras löpande och nya användningsområden tillkommer. • Nuvarande fördelar • Låga licenskostnader och årsavgifter. • Lättanvänt för butiker. • Stay in Sync. Automatisk synkronisering. • Inhouse. Kedjan får kontroll över sin skyltprofil i alla grupperingar och butiker. • Program Intelligence. Automatiska beräkningar och flexibla mallar. • Tillval • Kassakoppling • Print Shop • Skärmar displayer • Handterminal för skyltproduktion i butik


Ladda ner ppt "Affärsidé Vi vet att kunder vill ha aha-upplevelser, fräscha förslag, idéer och priser mm för att känna shoppingglädje. Personal finns inte alltid på plats,"

Liknande presentationer


Google-annonser