Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Team 06 Föräldramöte 2014-11-30.  Hisingen Hockey:  Team 06: (NY DESIGN!) –Kontaktinfo på APPEN.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Team 06 Föräldramöte 2014-11-30.  Hisingen Hockey:  Team 06: (NY DESIGN!) –Kontaktinfo på APPEN."— Presentationens avskrift:

1 Team 06 Föräldramöte 2014-11-30

2  Hisingen Hockey: www.hisingenhockey.se  Team 06: www.laget.se/hisingenhockeyteam06 (NY DESIGN!) –Kontaktinfo på APPEN Laget.se –Alla aktiviteter med laget –Prenumeration på kalendern  Generell filosofi och riktlinjer från SHF och Hisingen Hockey 2 Välkomna!

3  Lag & Stab –34+ barn( 29 födda 2006 & 5 födda 2007) –Ledarstaben är intakt med undantag av följande;  Lisbeth Greppe har lämnat över ansvar för sekretarat till Elinor Holmberg (Filip) och Linda Larsson (Edwin).  Fredrik Engler har flyttat och bytt klubb  Linda Rosengren (Emil) är vår föräldrarepresentant  Jonas Rosengren (Emil) stärker upp materialarsidan.  Erbjudna träningar –Tisdagar 17- ca18 (Tuve) –Lördagar 10:30-11:50 (Rinken) –Söndag 10-12 på Rinken (Hockeyskolan). Ingen ytterligare avgift för detta. 3 Lag, Stab & Istider

4  Seriespel fortsätter under hösten och våren. Datum finns i kalendern.  LHL –Höst: Omg 2 i Tuve 6/12 –Vår: Omg 3 i Lerum 24/1 –Vår: Omg 4 i Tuve ? –Vår: Final i Lerum 21/3 (alla spelar)  Lagfoto 2/12 på träningen  Avslutning lördag 20/12 i samband med träningen. –Föräldramatch & jullunch  Lagdag tisdag (röd) 6/1, 9:00-15:00. Vi återkommer med info.  Troligen turnering under våren. Vi återkommer om detta  Team 06 kommer att spela i periodpausen på Frölundamatch. Vi återkommer med datum. 4 Kommande Aktiviteter 14/15

5  Registrering av barnen i SHF Betald träningsavgifter mm till klubben Info om tillhörande försäkring. Har detta gått ut? Nej, info har inte gått ut Karin kollar Rekommendationen är att ha en separat fritidsolycksfallsförsäkring  Frånvaroanmälan för träning behövs inte i dagsläget.  Man skall vara klar för isträning när träningen börjar. Kom i god tid! –33 barn har klarat utmaningen att klä på sig utrustningen själv utan föräldrars hjälp! Vi funderar på ytterligare utmaningar då killarna blev triggade av detta.  Öva gärna på att ta på utrustningen hemma om det fortfarande är lite knepigt.  Tröjorna delas ut 10 minuter innan träning.  Vi fortsätter att uppdatera utbildningar av ledarna –Utbildning för tränare, lagledare och materialare har genomförts, men inte för alla. –Några intresserade bör gå båsfunktionärskurs (Sekretariat) –Frölinda Clinics (tränare) –Ledare för SHF juniorkronorna utbildar och ger tips (tränare) 5 Info

6  Endast skridskoslipning i Tuve ishall. Rekommendation 1-2 ggr/månad. Se till att vara i hallen i god tid (30-45 min innan) om du önskar slipning. Det går ibland även bra att slipa efter träningen. Vi utför endast enklare slipning just nu, men med planerad utbildning kan detta utökas.  De som vill har fått möjlighet att vara målvakt på träning och/eller match. Nu börjar vi så smått erbjuda de som är intresserade målvaktsträning. Detta innebär att man står i mål ett flertal träningar i rad innan man återgår till roll som utespelare.  Vi önskar att alla barn har namn på hjälmarna, back och fram. Det är positivt att kunna använda barnens namn och underlättar för tränare och ledare på och utanför isen.  Vi funderar på att skicka inbjudan till match 2 veckor innan, istället för 1 vecka som vi gör nu. Detta för att ledarna och spelare ska kunna vara bättre förberedda för match.  Man måste noga kontrollera för vilken match man svarar.  Feedback: Det står tydligt vilket datum inbjudan gäller så närvarande föräldrar tyckte det var ok.  Svara på de inbjudningar som skickas ut. Om vi saknar svar kommer erbjudande att gå vidare till nästa barn på tur. Har ni problem med att funktionen inte fungerar, kontakta Karin. 6 Allt detta runt omkring…

7  Laguttagningar och hur reservplatser fördelas till match.  Rasmus har fått direktiv från styrelsen att träningsnärvaro skall gälla för uttagning till match. Lisbeth har däremot info från styrelsen att alla barn skall vara uttagna till alla matcher för D-gruppen. Karin kollar om vi kan få förtydligande.  Team06 har dock valt att fördela matcherna jämt mellan de barn som visat intresse för hockey.  Flera föräldrar har uttryckt att detta är positivt planeringsmässigt  Vi ser en högre sannolikhet att barnen kan spela om uttagen då matcherna fördelats på förhand.  Barnen slipper sitta och frysa i båset utan spelar varannat byte.  Vi vill att alla barn ska få spela matcher och behålla intresset för hockey trots att man kanske även har andra aktiviteter, skola eller dylikt som också tar tid.  Reservplatser delas primärt ut efter närvaro de senaste ca 2 veckorna och därefter efter närvaro under en längre period. 7 Allt detta runt omkring…forts

8  Möjligheter att dra in pengar/utrustning till laget  Sponsorer – Vi kan inte påverka vilka kläder som används i Hisingen Hockey, men vi kan trycka egna sponsorer på dessa.  Tack till Maria och Elgross-n som är vår första sponsor  New Body  Lotterier – 21-lotter, Hisingen häfte, etc  LHL (grill, lotteri mm), Turnering (grill, lotteri, puckregn mm)  Det finns tankar om att anordna LHL även nästa år. Hur ser ni på detta?  Positivt! Ett sätt att dra in pengar till laget.  Bara för Team06-truppen.  Viktigt att knyta kontakter mellan barn i olika föreningar som ett led att jobba för schysst hockey.  Patric Holm (LHL-spindel) återkommer med format.  GP-Pucken  Vi kommer inte spela med då föräldrar bidrar till arrangemanget så får vi också del av vinsten 8 Ekonomi & Inköp

9  Ca 38 kSEK i lagkassan främst från caféverksamheten på Rinken.  Material till skridskoslipning, förbrukningsmaterial, extra istider, viss målvaktsutrustning, lagaktiviteter  En turnering för 22 spelare (vi är 34+ i laget) kostar ca 5000 SEK + ca 250 SEK/barn.  Laget står för lagavgiften på ca 2500 SEK/lag (11 spelare) och spelarna betalar sin egen spelaravgift på ca 250 SEK.  Maria samordnar gemensamma inköp av damasker, namnlappar, etc med andra lag. Maria tar kontakt med Anders Holmström i Team 05.  Närvarande föräldrar har många ideer på hur man kan dra in pengar.  Just nu vill gruppen helst engagera sig i events så som LHL, hemmaturneringar, GP-Pucken etc. Ej sälja kläder, lotter, etc  Vi avvaktar med ytterligare aktiviteter för att dra in pengar till nästa år, då vi redan har flertalet events planerade denna säsongen. 9 Ekonomi & Inköp forts

10  I föräldrafoldern finns tips och bra information om utrustning, värdegrunder, ansvar för ledare och föräldrar, etc. Denna finns på www.hockeyakademin.se www.hockeyakademin.se  Exempel på ansvar i din roll som förälder –Coacha inte ditt barn från rinkside under pågående match –Stötta ditt barn i med- och motgång. –Låt barnet (så långt det är möjligt) uppleva sin ishockey på egen hand. –Tänk på att man som förälder är en viktig förebild. –Heja gärna på laget 10 Föräldrarollen

11  Det ska vara roligt att spela hockey!  På isen samverkar vi för att alla skall trivas och därför finns vissa “ordningsregler”  Vi är kompisar i omklädningsrum och utanför rinken  Vårt mål är att byta om och duscha tillsammans i omklädningsrummet för att skapa den lagkänsla som är så viktig inom lagidrotten.  Naturligtvis får man duscha hemma om man vill. 11 Team 06, ett härligt gäng!

12  För lämplig utrustning så finns bra info i följande –TKH_Foraldrafolder_Utrustningstips.pdf –Fråga gärna Niklas på TeamSportia –Generellt är det viktigt med rätt storlek 12 Utrustning

13  Föräldraföreningen (Linda) –GP – Pucken  Team 06 spelar inte men föreningens lag hjälps åt då det är väldigt positivt att Hisingen Hockey får vara värd. Vi får också ta del av vinsten.  Lördag 17/1 07:00-20:00 –Team2003, Team2004 och Team2006 –6 föräldrar. Varje förälder ca 4h. –Medtag hembakat.  Lördag 31/1 08:00-12:00 –Team2003, Team2004 och Team2006 –3 föräldrar. Varje förälder ca 4h. –Medtag hembakat. –Har någon partytält? Vi missade att fråga under mötet. –Karin W & Linda skickar ut bemanningsschema och info 13 Övrigt

14 14 Tack för Ert intresse! Vi ses i hallarna!

15  Föräldrar till –Närvarande:  Anton S, Axel H, Axel S, Eddie A, Edwin L, Emil R, Gustav E, Jakob R, Joel I, Joel O, Kevin E, Martin C, Oliver J, Philip J, Philippe H, Timeus G, Tor W, Noah K, Valter E –Anmäld frånvaro:  Vincent W, Filip H 15 Närvarande


Ladda ner ppt "Team 06 Föräldramöte 2014-11-30.  Hisingen Hockey:  Team 06: (NY DESIGN!) –Kontaktinfo på APPEN."

Liknande presentationer


Google-annonser