Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Agenda Allmän info Onsala BK:s målsättningar 10-12 åringar Ansvarsroller Kommunikation Träningar Mål/Fokus Hur tränar vi? Hur spelar vi match? Träningsläger.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Agenda Allmän info Onsala BK:s målsättningar 10-12 åringar Ansvarsroller Kommunikation Träningar Mål/Fokus Hur tränar vi? Hur spelar vi match? Träningsläger."— Presentationens avskrift:

1

2 Agenda Allmän info Onsala BK:s målsättningar 10-12 åringar Ansvarsroller Kommunikation Träningar Mål/Fokus Hur tränar vi? Hur spelar vi match? Träningsläger Poolspel Cuper Fotbollsskola Medlems-, träningsavgift Kiosken/Rydet Nya träningsställ Föräldragruppen Ekonomi

3 75-års jubileum i år! 11 juni Kändismatcher Fest Lottdragning med massor av vinster, fika och försäljning av souvenirer.

4 OBK-lotten steg 1 Vi behöver hjälp med att hitta sponsorer till våra lotter Införsäljning sponsorer 25 mars Alla hjälps åt!

5 OBK-lotten steg 2 Att under perioden 11 april – 3 juni sälja lotter Lottpris 100 kr 4 lotter per spelare i varje åldersgrupp Från 5 lotter eller mer så erbjuds lagen 50% i återbäring per extra såld lott. Tävling om vilka lag som säljer flest lotter.

6 Klubbstugan Projektering februari-april. Upphandling maj-juni. Byggstart augusti 2016. Ungefär 1 års byggtid

7 Nya spelarutbildningsplanen Vision Onsala BK ska utgöra en central idrottsroll för barn och ungdomar i Onsala. Vi ska vara kända för vårt starka klubbengagemang och har en ambition att ta breddutveckling till en ny nivå, därav vår långsiktiga vision och ambition att leverera: breddutbildning i världsklass. Idé och Värdegrund Fotboll, glädje och gemenskap är vår devis i klubben som kännetecknar vår kultur och anda.

8 Målsättning 10-12 år Se Spelarutbildningsplan

9 Ledare/ansvarsroller Huvudtränare –Joachim Hilvenius –Christer Kilersjö Tränare –Patrik Berg –Björn Wettergren –Magnus Axelsson –Ola Ahlgren –Martin Stigh –Jan Tömmervik –Patrik Janson –Martin Lindström –Daniel Delersjö –Kenny Dahl Vi behöver bli fler!

10 Ledare/ansvarsroller Administration/kontakt –Henric Vikestam –Daniel Delersjö (även marknads- och sponsringsansvarig) Föräldragrupp –Nicole Wettergren –Lotte Johannesson –Jim Moberg –Cecilia Nordenman VI BEHÖVER BLI FLER!

11 Kommunikation Truppen (Profil på barn, samt föräldrar) Anmälningar Nyheter Kalender Dokument/Bilder etc Kontakt

12 Träningar Mars-April Tisdagar: 17:00-18:30 Rydet konstgräs Torsdagar: 17:00-18:30 Rydet konstgräs När gräsplanerna öppnas upp. Måndagar 17-18.30 Rydet B Onsdagar 18.30 – 20.00 Kaparen konstgräs Söndagar 17-18.30 Kaparen konstgräs Vi kommer fortsätta skicka inbjudan till varje träning för att enklare kunna planera efter hur många barn som kommer. Viktigast att svara JA eller NEJ på inbjudan. Svaret ligger även som grund för närvaron. Uppehåll under juli månad.

13 Mål/Fokus 2016 Lagspel Spelet utan boll – Spelbarhet Position till medspelare – triangelspel Bollinnehav - possessionspel Spelbredd – speldjup - spelavstånd Positionerna på plan: Back, mittfält, forward Försvarssida Förbereda för 9-manna Individuellt Fortsatt mycket teknikträning, passa, dribbla, skott, nick, mottagning Snabbhet/Kvickhet Styrka Målvaktsträning Avslut

14 Hur tränar vi? 2-3 träningar i veckan Stationsträning: - Spelövningar - Teknikövningar - Snabbhet och styrka med boll Hitta egna sätt och lösningar – positiv förstärkning Fotbollsglädje – Fotbollsutveckling/utbildning

15 Hur spelar vi match? Under match samma positioner inkl målvakt 2-3-1 Massor med positiv förstärkning Kort genomgång innan ( max 1-2 direktiv ) Skilja på prestation och resultat = strunta i siffrorna Match är träning på att spela match Föräldrar på andra sidan (coachar inte)

16 Träningsläger 9-10 April Avgift: 400kr/spelare, Danske Bank kontonr 13850288943 märk med T+ namn Program 9 april 08.30 Samling på Gottskär Hotel 10.00-11.30 Träning 12.30-13.30 Lunch 14.00-15.30 Aktivitet. 16.00-17.30 Träning 18.30-19.00 Dusch 19.00 Middag 20.30-22.00 Filmvisning. Program 9 april 09.00 Frukost 10.30-12.00 Träning 12.30-13.30 Lunch/Utcheckning 14.00-15.30 Träning Föräldrar hämtar vid 15.45

17 Poolspel 4 st 7- mannalag 6 tillfällen under vår. –Kostnad: 200kr/barn (samma kostnad oavsett hur många tillfällen man är med på –DANSKE BANK: 13850288943 –Separat anmälan går ut via laget.se –Fasta Lag och tränare under hela våren. 6 tillfällen under vår. –Kostnad: 200kr/barn (samma kostnad oavsett hur många tillfällen man är med på –DANSKE BANK: 13850288943 –Separat anmälan går ut via laget.se –Fasta Lag och tränare under hela våren.

18 Deltagande på Cuper Träningsstatistik Först till kvarn

19 Lindome Cup Lindome: 28 mars, 09:00-18:00. 4 grupper med slutspel för alla lag. Avgift: 150kr, Danske Bank kontonr 13850288943 märk med L+ namn Separat anmälan skickas ut.

20 Försäsongsutmaningen Kaparen: 24 April, 09:00-13:00. 2 grupper med slutspel för alla lag. Separat anmälan skickas ut. Grupp1 –OBK1 –Öis1 –Floda1 –Azalea 1 Grupp2 –OBK2 –Öis2 –Floda 22 –Azalea 2

21 Nickes cup Tipshallen Växjö: 19 Mars, Åker gemensamt till Växjö fredag 18 mars, 17:00. Ledare har plats för alla spelare. Boende: http://www.vaxjovandrarhem.se. Avgift: 700 kr/spelare Cup och boende samt mat Danske Bank kontonr 13850288943 märk med N+ namn Anmälan utskickad till dem som tränat under försäsong

22 Eskilscupen 5-7 Augusti 4 ledare/lag Kostnad: Ca 1500kr/barn (cup, mat. Boende, resa) Boende: Olympiaskolan Transport: Buss, Mat: Alla måltider äter vi på Olympiakolan Föräldrar: Skall bo i närheten under hela cupen. Resa och boende hanteras individuellt. Middag: En kväll får ledarna en ”fri” kväll och då behöver vi 2 föräldrar som ansvarar för bokning av restaurang för alla barnen och föräldrar. Intresseanmälan kommer gå ut under mars månad Ansvarig ledare: Martin Lindström, 0733-14 70 50, martin@etiprint.se

23 Tölö cup Tölö: 4 Juni Gruppspel och A och B slutspel Avgift: 150kr, Danske Bank kontonr 13850288943 märk med T+ namn Separat anmälan skickas ut.

24 Lerkilscupen Lerkil: 18Juni Gruppspel och A och B slutspel Avgift: 150kr, Danske Bank kontonr 13850288943 märk med LE+ namn Separat anmälan skickas ut.

25 Fotbollsskola påsk 29 mars-1 april Under 4 dagar tisdag-fredag har vi fotbollsläger på Rydet för OBK:s 10-13- åringar med olika teman och inriktningar på övningarna. Max 50 deltagare. Kostnad: 800kr Varje tillfälle är begränsat i antal deltagare - först till kvarn gäller. Anmälan görs via formulär på hemsidan. Betalning ska vara klubben tillhanda senast 2 veckor före varje aktivitet. För frågor - kontakta kansliet tel 0300-617 08

26 Fotbollsskola juni 20-23 Juni OBK:s traditionella fotbollsskola för barn 8-13 år under 4 dagar i midsommarveckan med mycket lekfull träning och aktiviteter. Självklart avslutas dagarna med traditionell turnering och svalkande vattenkrig. Max 250 deltagare. Kostnad: 900kr Varje tillfälle är begränsat i antal deltagare - först till kvarn gäller. Anmälan görs via formulär på hemsidan. Betalning ska vara klubben tillhanda senast 2 veckor före varje aktivitet. För frågor - kontakta kansliet tel 0300-617 08

27 Fotbollsskola Augusti 15-19 Augusti Fortsatt fotbolläger för barn 10-13 år under 5 dagar med mycket lekfull träning och aktivi-teter. Självklart avslutas dagarna med intern-cup och vattenkrig. Max 50 deltagare. Kostnad: 1000kr Varje tillfälle är begränsat i antal deltagare - först till kvarn gäller. Anmälan görs via formulär på hemsidan. Betalning ska vara klubben tillhanda senast 2 veckor före varje aktivitet. För frågor - kontakta kansliet tel 0300-617 08

28 Avgifter Medlemsavgift: –Aktiv spelare: 600 Kr/år. Från och med åldersgrupp 7 år –Familj: 1 200 Kr/år. Om man har 2 eller fler spelare –Ledare: 100 Kr/år. Gäller även styrelsen Träningsavgift: –7-manna 10-11 år: 1 050 Kr/år. Ingår 1 par OBK-strumpor och vattenflaska Maxavgift familj: –4000kr Medlem och träningsavgift Faktura skickas ut via mail. Licens och försäkring ingår i avgifterna och det är alltså viktigt att dessa betalas i tid. Är du ny och vill testa på att vara med så kan du givetvis göra det under 3 träningstillfällen innan du bestämmer dig.

29 Kiosken Rydet Ett gemensamt ansvar –Att bemanna kiosken är ett obligatoriskt åtagande i Onsala BK. Utöver våra medlems- och träningsavgifter är detta den enda insats man är ålagd att genomföra som medlem. –Viktigt att det schema som skickas ut följs. Kan man inte, så byter man med någon. Vilka veckor –Ej bestämt Ansvarig –Föräldragruppen

30 Nya träningsställ Kommande vecka, tisdag 15/3 & torsdag 17/3 efter avslutad träning finns möjlighet att prova storlek och göra beställning. (Kan även provas andra dagar/tider i klubbhuset då kansliet är öppet.) SISTA DATUM för beställning är: Torsdag 31/3. Lämna blankett eller maila beställning till martin@etiprint.se följande info skall finnas:martin@etiprint.se - Storlek på tröja - Storlek på byxa - Ange tryck av namn. (Valfritt ) - Fullständigt namn på spelare. - Kontakt uppgifter, mail och mobilnummer till förälder.

31 Betalning träningsställ Pris 740 :- Vid tryck av namn på tröja tillkommer 40 :- Betalning vid leverans, SWISH eller kontant. Leverans kommer att ske i mitten av maj. Info om leverans kommer på laget.se

32 Föräldragruppen Eskilscupen: En kväll får ledarna en ”fri” kväll och då behöver vi 2 föräldrar som ansvarar för bokning av restaurang för alla barnen och föräldrar. Försäsongsutmaningen: Behöver hjälp av två föräldrar som ansvarar för planering av försäljning. Försäljning av Terry & Friends, 30% av total order går till laget Jubileumslotter: 100kr/st (4 lotter/spelare) Kiosken Rydet: Separat schema skickas ut. P05 är ansvarig vid 2 tillfällen.

33 Ekonomi Utgående 2015: + 38 897 kr

34


Ladda ner ppt "Agenda Allmän info Onsala BK:s målsättningar 10-12 åringar Ansvarsroller Kommunikation Träningar Mål/Fokus Hur tränar vi? Hur spelar vi match? Träningsläger."

Liknande presentationer


Google-annonser