Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkomna Markeringar i rött är anteckningar förda av Patrik Lindgren vid mötet.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkomna Markeringar i rött är anteckningar förda av Patrik Lindgren vid mötet."— Presentationens avskrift:

1 Välkomna Markeringar i rött är anteckningar förda av Patrik Lindgren vid mötet.

2 Ledarträff Innebandy 30 mars 2016 Innebandyrådet Patrik Lindgren Jonas Andersson Jerry Moberg

3 Närvarande Thobias LindénP-99/HJ/Herr Peo SamuelssonP-01 Jerry MobergP-01 (Ib-rådet) Jonas AnderssonP-02 (Ib-rådet) Patrik LindgrenP-02 (Ib-rådet) Junior ÖhmanP-03 Mikael CoffellP-03 Malin LinderF-03/04 och PF-07 Peter AnderssonF-03/04 och PF-07 Jan-Erik ArnimoP-04 Martina WretmanP-04 Niklas HolmP-04 Stefan HargeP-05 Tobbe RambergP-05 Henrik HallstenF-05/06 Thomas HenniesF-05/06 Maria KordeliusP-06 Caddy Holm P-06 Åke ErikssonP-07 Stefan LindbladP-07 Totalt 20st.

4 Agenda Information från Innebandyrådet Information från förbundet – Utvecklingsmöte med förbundet Erfarenheter från säsongen som gått – Era lag, Tungelstamodellen, SIU mm Hur ser lagen ut inför nästa säsong – Behov av nyrekrytering spelare eller tränare? – Hur ser utbildningsbehovet ut? INGEN meddelat mig om genomförda utbildningar! Svårt följa upp och budgetera. Utbildningsdag för alla ledare Anmäla lag till seriespel nästa säsong (nytt möte i April) Halltider (nytt möte innan säsongsstart) – Träningstider/samordning (önskemål till Jerry – separat möte kommer senare) – Gemensamma träningar/träningsläger Materielbehov Föräldramöten/lag Övrigt

5 Information från Innebandyrådet Fortsätta utveckla innebandyn i Tungelsta IF – Från Boll & Lek till A-lag  Tillsammans med er. – Tittar på möjligheter till tjejsatsningar (Ib-rådet kommer jobba vidare med denna frågan tillsammans med ledarna för flicklagen samt Boll&Lek/Innebandyskolan) Samarbete med skolan – ”Innebandyprofil” på prov åk 7-9 (nästan klart ) Nya principer för halltider – % på antalet medlemmar (ej sett det fastställda underlaget än) Detaljer återkommer Ib-rådet med vid separat möte gällande nästa säsongs träningstider. Innebandyskola / Camp under höstlovet – Mkt positiva reaktioner från sportlovet Maria lagt in om bokning av hallen. Möjligheter att nyttja HJ-spelare som tränare under exempelvis 3 dagar diskuterades. Cup och ev Camp i Haninge – Arrangera med Västerhaninge och IMA 9-11 sept och 12-13 aug Fråga ställdes till samtliga ledare hur de ser på detta arrangemang. Svaret var enhälligt positivt. Innebandyrådet (Patrik) har därmed meddelat övriga arrangörer att Tungelsta IF går med som medarrangör. Ny hall ! – Ännu ingen plats eller tid !! (men planerna tar sig…)

6 Information från förbundet De har följt de nya seriesystemet – SIU gäller. Fler och fler sporter följer efter. Genomfört möten med föreningar – Många lag ”missbrukat” flexibiliteten uppåt och nedåt. 05:or med 00:or. HJ+ spelare i Ljusröd… Nya ”regler” kommer ut i April – Begränsningar i rörlighet mellan och inom nivåer. Människan ”obligatorisk” – Certifieringar av föreningar diskuteras. Även B-lag på seniornivå från nästa säsong – Ib-rådet separat möte med Seniorledarna ang. målsättningar!

7 Utvecklingsmöte med förbundet Föreningsutvecklare Michael Lawitz besökt oss. – SIU är här för att stanna. – Vår Tungelstamodell fick toppbetyg. Vi är unika och kommit mycket långt De har visat den även för Svenska IBF – Kanslikonferens! (vi är en av 15 föreningar med kanslist ) – GU var 3:e år om inte annan utb – då förlängs den. – Alternativ att attrahera tjejer till idrott diskuterades Dela killar och tjejer – Duscha ihop – bra för både killar och tjejer – Svenssonmodellen Vi tänker för mycket Innebandyspelaren.

8 Plattformen Människan Atleten Innebandyspelaren Spelsystemet Spets- kompetens Svenssonmodellen Förenings- utveckling Spelar- utveckling Tungelsta IF Innebandy inriktning och anpassning till SIU ”Tungelstamodellen”

9 A-lag/B-lag 24st HJ A / HJ B 28st P-01 16st P-02 17st P-03 15st P-04 16st P-05 15st P-06 27st PF-07 15st (2st) P-08 17st F-03/04 16st F-05/06 19st Innebandyskolan 2016 / 2017 225st HJ A / HJ B P-02 P-01 P-05 P-04 P-03 P-06 P-07 P-08 Innebandyskolan - 09 A-lag / B-lag Boll & Lek - 10 F-03/04 F-05/06 Hur ser lagen ut inför nästa säsong ?

10 Hur ser läget ut i lagen? – Behov av ”nyrekrytering” spelare eller tränare? Ib-rådet ser med erfarenhet från de äldre lagen att det i vissa av de yngre årskullarna är rätt få spelare. Här måste vi jobba för att bibehålla spelarna och samtidigt planera för gemensamma träningstider så att vi får hög kvalite på träningarna. Separat möte genomfördes efter ledarträffen med T.Lindén där förutsättningar och målsättningar för Senior och Juniorverksamheten diskuterades. – Hur ser utbildningsbehovet ut? Inget lag har uppfyllt målsättningarna inför denna säsongen fullt ut – exempelvis har INGEN genomfört utbildningen Människan.

11 Erfarenheter från säsongen som gått Målvaktsträningen +, nystart nästa säsong. (Patrik) Vore bra om vi kan få en instruktion kring secket – det behövs eftersom alla ska sitta där nästa år. (F-05/06) Vi har problem när vi får in nya spelare – vart vi ska matcha dem. De är inte på nivå där laget är och det finns inget lag under för samarbete eller matchning. (F-05/06) Jag undrar vad klubben har för vision och mål för tjej- innebandyn? Jag tror att det måste jobbas med att få ihop tjejlag vilket det på killsidan görs lite ”av sig själv”. (F-05/06) Hur har gemensamma träningar fungerat? – Kommer troligen bli samma ”melodi” nästa år. Ordet är fritt – övriga lag:

12 Utbildningsdag för alla ledare. Idé (Jonas) Detaljerad plan och information utkommer senare. Datum ? Förslag vid mötet – sista helgen i augusti. (27-28 Aug, 08-16.00 hallen kommer att bokas av Maria.)

13 Materielbehov ? Här enades vi om att försöka hantera gemensam materiel enligt följande: -Konor (på ställning) -Bollar (i större säck) -Västar (på krokar i förrådet) -Stegar (en kan sponsras av P-02) -Balansbräda (kan också sponsras av P-02) -”Plåsterkit” i Innebandyförrådet. Vi enades också om att märka upp skåpen i förrådet på ett enhetligt sätt och att genomföra en ”städdag”. Maria och Innebandyrådet ser gemensamt över vad som eventuellt behöver köpas in. Alla lag ser över vad de eventuellt har i sina ”gömmor” som kan delas med sig till samtliga lag.

14 Föräldramöten Genomför ni dem? Svaret var JA. Har ni gått igenom Tungelstamodellen? Här finns det förbättringspotential. Finns nu en hel del material på Innebandysidan (har alla sett det?) – SIU för föräldrar Behöver ni stöd från Innebandyrådet? F-07/08 bad om stöd till den 5 April

15 Övriga frågor ? Påminner om Innebandyavslutningen Söndag 3 April 11-14.00 Det visade sig att P-01, P-02, P-03 och P-04 alla har planer på att åka till PRAG sommaren 2017. Utbyte av erfarenheter gällande planering diskuterades. Flickor 07/08 har planer på att starta upp även Innebandy med Fotbollslaget. De genomför ett föräldramöte tisdag 5 april och Innebandyrådet lovade att komma dit och informera.


Ladda ner ppt "Välkomna Markeringar i rött är anteckningar förda av Patrik Lindgren vid mötet."

Liknande presentationer


Google-annonser