Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avMonica Johansson
1
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 1 LAG Kävlingeådalen LAG Kävlingeådalen
2
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 2 Leader Skåne Leader Skåne
3
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 3 LAG KÄVLINGÅDALEN I SKÅNE LÄN. (Eslöv (södra delarna),Lomma,Lund,Kävlinge,Staffanstorps kommun <100 000 innevånare)
4
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 4 Ett LAG – ett område Beslut om projekt fattas i lokal styrelse. Underifrånper spektiv Checkar, förstudier, projekt Ökar intresset för bygden som affärsidé Roligt att arbeta tillsammans Fler blir starkare. LEADER KÄVLINGEÅDALEN ETT SAMMANHÄNGANDE GEOGRAFISKT OMRÅDE
5
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 5 STYRKASTORSTADSNÄRATURISTSTRÖMMARNAHÄSTARNAUNIVERSITET AGRARA FÖRETAG KULTURHISTORISKA ARVET (ÖSTDANMARK)
6
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 6 SVAGHETIDENTITET
7
7 MÖJLIGHETERKULTUR LUND K-14+ (NÄR)UPPLEVELSER GRÖNT ENTREPRENÖRSKAP INNOVATIONERHÄSTENNATUREN
8
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 8 HOTKLIMAT LOKAL SERVICE SAMHÄLLSEKONOMIN DEMOGRAFI/ARBETS- KRAFTSBRIST SÄKERHETFOLKHÄLSALOKALKÄNNEDOM
9
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 9 LAG Kävlingeådalen LAG Kävlingeådalen
10
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 10 EU NYTT TÄNK 2007-2013 Från PROJEKT mot FÖRETAG Projekt som ger JOBB Från BIDRAG mot LÅN- JEREMIE-fond Mindre övervakning Hela Sverige ingår. 60-70 Leaderområden bildas just nu. Ännu mera pengar till Leader 2014-2020
11
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 11 STRATEGI ( SE LANDSBYGDENS MÖJLIGHETER ?) TABB (RS) LISSABONSTRATEGIN (EU)
12
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 12 BRA PROJEKT Alla parter och flera delar av området medverkar. Synligt och lätt att förstå nyttan. Roligt att genomföra. Bestående och nya jobb. Väl balanserat.
13
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 13 STRATEGI ”Se landets möjligheter” resultat skall kunna mätas och ligga inom strategin. Vad, Var, Hur, Med skall resultat uppnås.
14
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling December 2007 14
15
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling December 2007 15
16
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 16 Projekt som kommit upp Landfest Guidade upplevelse bussar kring olika teman Webbportal med bokningsmöjligheter Varumärkes marknadsföring Filmprojekt om området Byaplaner
17
Gunnar Petersson, Flyinge Utveckling SWOT December 2007 17 Gunnar Petersson Sven Åkesson www.flyinge.nu/leader Flyinge Utveckling Ideell förening för byutveckling med bygdebolag (svb)
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.