Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avJulia Öberg
1
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande
2
Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen
3
Det grundläggande erbjudandet Kärnprodukt /tjänst Tilläggstj änst Möjligörande vara Värdehöjande tjänster Image och varumärke
4
Det grundläggande erbjudandet Kärnprodukten - mobiltelefon Möjliggörandevara -Abonnemang eller kontantkort Värdehöjande tjänster – gratis sms i en månad, musik (Mp3), bildmeddelande (MMS), kamera m.m. Tilläggstjänst - t.ex. Internet
5
Produkten/tjänstens tillgänglighet Geografisk placering av butiken Öppettider, parkeringsplatser m.m. Personalstyrka och dess kompetens vid bemötandet av kunden Tid för att köpa produkten/tjänsten Vid Internetköp: Snabbt att navigera, lättillgänglig information, säkerhet vid köp m.m.
6
Interaktion med tjänsteorganisationen Personalens uppmärksamhet Personalens kunskap om mobiltelefonen, abonnemanget, värdehöjande tjänster m.m. Service efter köpet Dolda tjänster som t.ex. fakturering
7
Image och varumärke LG eller Iphone? Telia eller 3? Varumärket genomsyras i all marknadskommunikation? Positiv image förstärker upplevelsen, en dålig image kan förstöra den Kunden vill försknippas med en viss typ av image och använda specifika varumärken
8
Vad är värde för kunden? ”Finansiering av erbjudandet”? (Dvs. ”Köp nu betala om 12 månader”) Bra mottagning och enkel mobiltelefon? MP3, kamera, internet, MMS? Eller………..att mobilen finns i rosa färg?
9
Diskussionsfrågor Hur riktar sig olika mobiltelefonoperatörer till olika kundsegment? Vad är värde för dig när du köper en mobiltelefon? Hur tror ni att marknaden för telefoni kommer att utvecklas i framtiden?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.