Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avRoger Eriksson
1
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef
3
Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring i hemmet i över 90% av fallen medan köp och genomförande sker oftast gemensamt.
4
Vision Att bli en ledande Nordisk aktör för handel med byggvaror över internet.
5
Affärsidé Genom en attraktiv e-handel ska vi marknadsföra ett brett sortiment av byggvaror till marknadsanpassade priser och leverera hela vägen hem till dörren. Nyckelord för bygghemma.se ska vara enkelhet, tillgänglighet, bekvämlighet och trygghet.
6
Målsättning 2014 Marknadsledande inom segmentet byggvaror på internet Omsättning 750 MSEK
7
Grundstenarna inom e-handel Näthandel sker 24 timmar om dygnet 365 dagar om året Följer inte traditionell handel Störst försäljning söndag mellan 21.00-22.00
8
Hur vi lyckades Viktiga samarbeten redan från start
9
Linnéuniversitetet Design förändringar Facebook projekt Media och Inspiration iPhone App
10
Och glöm inte att mäta Följ trafik både online och offline Antal order/kategori och produkt Konverteringsgrad Beteende och navigering
11
Mät, testa, ändra, mät
12
Mäta trafiken i realtid
15
Om framtiden Multikanalsförsäljning – gränserna försvinner • Web, katalog, mobilt och butik Multikanalsmarknadsföring Nästa stora kanal inom e-handel blir mobilt, 91% har den inom 1 meters räckhåll! Leverans & paketering Trovärdighet och kundservice
16
Kvalité & uppföljning Logistik Kundservice Kvalitetsuppföljning med leverantörerna Lean Produktion
17
Visioner 2012 Lagerhubbar / Partner Shop in shop Centrallager Installationstjänster Nordisk etablering
18
Vår närvaro! Internetmarknadsföring TV-kampanjer Radioreklam Sponsring av TV-satsningar Annonsering i utvalda tidningar och magasin PR Samarbeten
19
Marknadsföring på Internet Marknadsföring på internet är dagens mest kostnadseffektiva marknadsföring. Genom internetmarknadsföring nås potentiella kunder som söker exakt efter det som finns på din hemsida. Marknadsföringen online har ökat markant de senaste åren vilket har gjort det kostsamt att marknadsföra sig online. Sökmotoroptimering SEO Sponsrade länkar (Google Adwords) Affiliate Sociala medier (Blogg, You Tube, Twitter, Facebook)
20
Marknadsföring på TV Trots Internets stadiga ökning i popularitet under de senaste åren, är TV fortfarande det dominerande medium i svenska hushåll. Sponsor paket Reklamfilm
21
Public relations PR är ett mycket kraftfullt marknadsföringsverktyg, vars roll har blivit en allt viktigare för oss i vår marknadskommunikation. Skapa trygghet för varumärket Öka kännedom om varumärket Visar att vi hela tiden är på tå
22
Tack! Kontakta mig gärna för frågor johan.uddh@bygghemma.sejohan.uddh@bygghemma.se
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.