Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Incident & Emergency Management

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Incident & Emergency Management"— Presentationens avskrift:

1 Incident & Emergency Management
Swedish Road Administration Incident & Emergency Management The Organsisation issues Some experiences from Stockholm (SRA, city) Alf Peterson, Swedish Road Administration, Stockholm Region Under 2003 genomfördes en förstudie ”Samverkan och informationsutbyte mellan samverkansparter i Stockholm” (Vägverkets publikation 2003:185). Förstudien visar att det går att skapa ett vinna – vinna förhållande mellan Trafik Stockholm och Public Safety (Räddningstjänst, Polisen och SOS Alarm) genom att mer effektivt utbyta information om olika händelser. Informationsutbytet mellan polis, räddningstjänst och Trafik Stockholms ledningscentraler sker idag i huvudsak per telefon, vilket är tidsödande. Alla är överens om att man ska utbyta informationen i högre grad digitalt. Samtidigt bör en översyn göras av vilken information som mottagarna är intresserade av. Syftet med detta projekt är att ta fram en demonstration av en gemensam webbtjänst med verklig information för samverkan och informationsutbyte mellan Trafik Stockholm och Public Safety (Räddningstjänst, Polisen och SOS Alarm). På så sätt kan informationen samlas och överskådligheten ökas. Därmed kan även insatser ske mer effektivt, komma ut snabbare på vägen och även kostnader minskas. I projektet ingår även att definiera hur samverkan ska ske både ur verksamhets- och tekniskt perspektiv för att uppnå optimal nytta. Arbetet bygger med andra ord vidare på resultatet från förstudien. Webbtjänsten baseras på trafiken.nu™. Resultatet från projektet skall kunna nyttjas i framförallt alla storstadsområden. Samverkan skall även göras med Vägverkets nationella trafikinformationsstödssystem (Triss). Projektet består av fyra faser: - Fas 1 Kravinsamling. Definition av krav och behov för informationsutbytestjänster. - Fas 2 Workshop Storstad. Presentation projekt och insamling av synpunkter för övriga storstäder. - Fas 3 Demonstrator- pilotdrift. Utveckling av webbtjänst för samverkan, driftsättning av pilot. - Fas 4 Utvärdering av pilotdrift. Utvärdering av webbtjänst/demonstration, framtagning av införandestrategi/handlingsplan. Projektet resulterar i rapporter, webbtjänst för samverkan i pilotdrift samt utvärdering med förslag på införandestrategi/handlingsplan.

2 Crucial features in Incident Management
Swedish Road Administration Crucial features in Incident Management Organisations Roles, responsibilities, relations, Co-operative partners Keen on Improvements for society – citizens – industry - security Improvements – Methodologies, tools Projects, R&D, Data mining tools Exchange of Information Using modern tools

3 Stockholm Firebrigade, EC
Swedish Road Administration Stockholm Firebrigade, EC Crucial co-opertive partners Trafikledar rummet LKC

4 The Co-operative services going on
Swedish Road Administration The Co-operative services going on Several partners take part in Traffic Management Support with exchange of information Trafiken.nu™ Emergency focus SOS (112), Firebrigade, police, Trafik Stockholm Co-operative webbservice, expanding to Swedish Emergency Management Agency, WIS service Effectivness collecting information Sensors of different types ”The effective Road Carrier” The QUESTIONS are: Can the joint work be more effective – experiences. Time to measure is crucial - shortened? Taylor made information between each partner – necessary? Joint information on the same website? Inom ramen för vägtrafikledning i Stockholm pågår en rad aktiviteter som ska stödja utveckling med utbyte av information mellan flera parter i Storstockholm för att främja såväl vägtrafikledning genom Trafik Stockholm, dess moderorganisationer som resp. parts interna verksamheter i form av synergier av ett utökat samarbete. Ett av syftena med Trafik Stockholm är att det ska hantera en stor del av säkerheten tillsammans med flera parter i de tunnlar som byggs och kommer att byggas, exempel är Södra Länken, Norra Länken, Norrortsleden etc. I arbetet med planering av tunnlarna har stor vikt lagts vid samverkan med viktiga parter, parter som har utpekade ansvar i olika situationer. I detta arbete är Räddningstjänsten med sina ledningscentraler (3 RCér) i länet en av de viktigaste parterna tillsammans med polisen och SOS. Det finns exempelvis avsiktsförklaringar och planeringar mellan Vägverket Region Stockholm och Räddningstjänsten om hur säkerhetsarbetet ska bedrivas. Det är också så att varje samverkanspart har en roll i vägtrafiklednings- och räddningsarbete som ska stödjas och där syftet med detta projekt är att understödja detta. Målsättningen med hela projeket är att utveckla och utvärdera befintliga och nya tjänster kopplade till Trafik Stockholm liksom för övriga deltagande parter. Under arbetet ska också kunna testas och utvärderas olika nya tjänster. Detta sker i en första etapp med kartläggning av hur informationsflödena går mellan ”centralerna” idag samt hur det är tänkt efter öppnandet av Södra Länken. Parternas olika roller och ansvar och förbättringar i samspelet ska belysas med syfte att skapa en vinna – vinna situation. Nästa etapper är att identifiera nya behov, möjligheter att skräddarsy information för resp. part och på ett sådant sätt att ”systemen pratar med varandra” – kvalitetssäkring av informationsöverföring. Arbetet föreslås också kunna vara länken mellan ordinarie operativt arbete och arbete nära eller i krissituationer. Emergency focus

5 The Co-operative Emergency Webb Service
Swedish Road Administration The Co-operative Emergency Webb Service Joint service – ”transport” related disruptions In the Stockholm County. Asked for generic solutions – distribute results/solutions to others Emergency focus

6 Co-operation via joint web service
Swedish Road Administration Co-operation via joint web service Police Firebrigade SOS Alarm TK Trafik Stockholm TMC Cordcom till trafiken.nu Joint information Joint Co-operative web E-post RSS Data export Emergency focus trafiken.nu

7 Swedish Road Administration Emergency focus

8 Traffic Information Exchange
Swedish Road Administration Traffic Information Exchange Needs from Professionals Needs from Traffic Management Centers Needs to Analyze Trends in Traffic The growth in traffic Needs from travellers What to do? Join the professionals and find win-win solutions

9 The Transport System is an Information System!
Swedish Road Administration The Transport System is an Information System! In reality – the transport system is not only something which moves goods and people between different points - but also a system which uses and generates information and data for decision-making purposes. The key is to get at traffic-related data and process it in a relevant way! Data collection

10 Professional Carriers Incidents/traffic information
Swedish Road Administration Co-operation benfits all partners Road Authority Travel times (GPS) Professional Carriers Incidents Incidents/traffic information Trafik Stockholm Data om trafik Data collection

11 Data collection Co-operation with professionals
Road net covered with normal travel times Taxi Stockholm Förlängda Armen MLT AB Märsta Förende SL Busslink Arlandabussarna etc Swedish Road Administration Data collection

12 Co-operative partners Can we work more effectively
Swedish Road Administration Co-operative partners Can we work more effectively Time to measure Improved use of VMS-systems In joint with Stockholm city, SOS Alarm, TMC Stockholm How is an incident handled, even at the partners Time, process, routines etc Evaluate attitudes and behaviour of the drivers More and new messages on VMS, scanning etc The cost-benefit of information, a methodology Improved use of VMS-systems A Region Stockholm project. New messages, evaluation of time-lags between incident/accident to SOS, from them to TMC, from TMC to driver and is the information undferstandable, laborative studies, trying to find economical values of being informed R&D-projects Joint Webservices between Trafik Stockholm,financed by SRA Räddningstjänsten, Polisen and SOS Alarm Seemless communication financed by Vinnova aims to find technical solutions to enabling real seemless communication with Network decesion selection to demonstartion wher several partners participate, communication partners, Yellow Pages, Stockholm Transport, SRA, Fortsättning på studie ”Samverkan och informationsutbyte Effectivness

13 The handling procedure from A to Ö
Swedish Road Administration The handling procedure from A to Ö Data collection and intepretation Verification and processing The distribution How to inform Info via VMS, radio, mobile system, trafiken.nu Usability of Traffic Information increased response time increased reliability simplified intepretation (of the messages) Input via telephone, fax, radio, sensors, CCTV m.m. The user of information Händelseutveckling som ger ny information Effectivness

14 Some experiences Scanned international views
Swedish Road Administration Some experiences Scanned international views Risk assessments, consequences instead of cause Shortened handling at TMC, Emergency Center 50% More use of the VMS´s Travel time Exit identification More symbols, e.g. accident Do inform in steps – like radio QA on Information – even on co-partners, eg.road works Report (in Swedish) Effectivness

15 Smart Mobile Travelguide Some keywords
Swedish Road Administration Smart Mobile Travelguide Some keywords Positioning during the trip My trip between A-B, private information Multimodal trip Privacy Demonstration Partners SRA Stockholm Transport ”the Yellow pages”/Eniro Info24 Distribution

16 Conclusions Crucial The amount of Information
Swedish Road Administration Conclusions Crucial The amount of Information The sharing of Information Time to Information before and en-route Possibility to draw conclusions of large amount of data In other words, do co-operate!

17 Swedish Road Administration The End


Ladda ner ppt "Incident & Emergency Management"

Liknande presentationer


Google-annonser