Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Social TV Peter Grufman (VD Comspace).

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Social TV Peter Grufman (VD Comspace)."— Presentationens avskrift:

1 Social TV Peter Grufman (VD Comspace)

2

3

4 Aktiviteter inom social TV
Social TV är just nu det hetaste området på den Amerikanska venture capital marknaden De stora aktörerna har börjat öppna plånböckerna Google venture har investerat 4 miljoner dollar i GoMiso (Check in) Yahoo har köpt IntoNow (Check in) för 30 miljoner dollar BskyB har investerat 15 miljoner dollar i ZeeBox (Check in) GetGlue (Check in) tog in 12 miljoner dollar i andra investeringsrundan från RHO Ventures och den första gav 6 miljoner dollar, från VenturesTimeWarner, RRE Ventures, and Union Square Ventures

5 Omvärldsanalys Det finns 5 områden inom Social TV
Smart TV (Connected TV) Television in Realtime TV Takes tv gaming Adaption of advertising to Social TV 360 TV audience Measurement

6 Smart TV (Connected TV)
Samsung, LG, Philips, Sharp, Sony, Toshiba, Apple Lenovo bygger på Android 4.0 Global standard för appar

7 Television in Realtime
Second Screen Check in Röstning (X-factor, American Idol) Twitter inlägg i live sändning (Amerikanska valet, The Voice) BeyondTV

8

9 Television in Realtime
Second Screen Check in Röstning (X-factor, American Idol) Twitter inlägg i live sändning (Amerikanska valet, The Voice) BeyondTV

10 TV takes gaming Sociala spel kopplat till ett program eller en serie
Million Pound Drop Live, online spelare deltar i The Bank Job under live sändning CSI, online spel

11 Adaption of advertising to Social TV
Vid ”check in” ta del av olika erbjudande. Pepsi Max/IntoNow

12

13 Adaption of advertising to Social TV
Vid ”check in” ta del av olika erbjudande. Pepsi Max/IntoNow Möjliggör t.ex. köp av saker som finns med på ett TV program Miso Sideshow

14

15 Adaption of advertising to Social TV
Vid ”check in” ta del av olika erbjudande. Pepsi Max/IntoNow Möjliggör t.ex. köp av saker som finns med på ett TV program Miso Sideshow

16 360 TV audience Measurement
Statistik Att kunna få direkt info vad tittarna tycker om en show, studera användarbeteendet och skapa intäkter på det Trenderr, Bluefin labs, SocialGuide, Nielson

17

18 Trender 2011 var året då Social TV blev ett begrepp
One –Screen World to Two Screen World TV producenter kommer att börja anpassa formaten till second screen användningen Användarna kommer att vilja konsumera TV på ett nytt sätt

19 Aktörer De aktörer som är de stora spelarna är Amerikanska Check in
- GetGlue, IntoNow, GoMiso, ZeeBox, BeyondTV, Tunerfish, MyBuddy TV, ScreenTribue, TapCast.tv, Tunerfish, TVCheck, TVFriend, WatchPoints, WizzChat Övriga - Clipsync, Dijt, Fanhattan, Fanvibe, Fanwave, About Glue, i.TV, Kaibi, KickFour, Leanin, Loyalize, Numote, Philo, Screach, Social Guide, Satarling, TheChanner, TvChatter, TVTak, TvMoment, TV Tune.in, TweeYourTV, VideoLive, Vlopp, Vualla, WatchParty,Yap.tv, Bravo Now, Clicker, SocialGuide, Yap.tv, Tvguide.com

20

21

22

23

24

25 Peter Grufman Tele: Mobil:


Ladda ner ppt "Social TV Peter Grufman (VD Comspace)."

Liknande presentationer


Google-annonser