Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Stockholm Stad
2
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Sysselsättning Rinkeby Kista Enkätfabriken undersökningar
3
Presentation • Om undersökningen • Sammanfattning • Svarsfrekvens
• Resultat – Andel nöjda – Bakgrundsfrågor – Resultat per fråga över tid – Resultat per regiform – Resultat män/kvinnor – Resultat svarsmetod – Andel nöjda per utförare Enkätfabriken undersökningar
4
Sammanfattning av resultatet
Svarsfrekvensen i Rinkeby Kista är i årets brukarundersökning 47 % vilket innebär att det skett en något negativ utveckling sedan föregående år då svarsfrekvensen låg på 50 %. Vad gäller brukarnas övergripande nöjdhet med verksamheten är resultatet något bättre i årets mätning, med 88 % nöjda brukare, att jämföra mot 85 % året innan. På ett flertal områden syns en högre nöjdhet. Exempelvis synen på personalens förmåga att få brukare att göra saker själva har det skett en förbättring från föregående år, från 85 % till 96 %. Beträffande huruvida brukarna vet vart de ska vända sig med synpunkter och klagomål har resultatet sjunkit från 92 % till 81 %. Dock har andelen Mycket nöjda ökat från 44 % till 67 % i årets mätning på samma punkt. I förhållande till Stockholm stad är Rinkeby Kistas resultat på ungefär samma nivå eller något högre. Störst skillnad avser frågan ifall personalen vet vad brukaren klarar där stadsdelsnämndens resultat är 13 % högre än hela stadesns sammantagna. Enkätfabriken undersökningar
5
Om undersökningen • Undersökningen riktas till personer som vid undersökningstillfället hade någon form av biståndsbedömd insats inom socialpsykiatrin med verksamhetskoden 1970. • Undersökningen omfattar regiformerna stadens egen regi och entreprenader • Undersökningen genomfördes med hjälp av postala utskick där möjlighet gavs att besvara enkäten via en webblänk med personliga inloggningsuppgifter eller postalt med ett bifogat portofritt svarskuvert. Totalt genomfördes tre postala påminnelser. • Insamling har skett under perioden 6 augusti - 2 oktober 2015. ● Denna rapport visar resultaten för personer med beslut om insats från Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd. • Jämförelse görs mellan år där så är möjligt. Brytningar görs även på kön, vem som har svarat på enkäten och regiform såvida minst 5 personer har svarat i respektive grupp. Som privat regi räknas regiformen entreprenad samt privat/övrig, i stadens utförare ingår regiformen egen regi i staden. ● Totalt för Rinkeby-Kista stadsdelsnämnd inkom 26 svar vilket ger en svarsprocent på 47 %. • Maskinella avrundningar och internt bortfall förekommer. • Andel som har svarat ”vet ej” visas vid sidan av diagrammen, även andel ”stämmer ganska bra” och ”stämmer helt” visas som andel nöjda vid sidan av diagrammen. • Enkätfabriken AB, Daniel Sturesson, Enkätfabriken undersökningar
6
Frågorna i enkäten 1. Jag har haft möjlighet att delta i planeringen av det stöd jag får på min sysselsättningsverksamhet 2. Jag vet vart jag ska vända mig om jag vill lämna synpunkter och klagomål på min sysselsättningsverksamhet 3. Personalen vet vad jag klarar av 4. Personalen frågar på vilket sätt jag vill ha stöd 5. Det jag gör på min sysselsättnings-verksamhet känns viktigt för mig 6. Jag blir väl bemött av personalen 7. Jag är nöjd med det stöd jag får på min sysselsättningsverksamhet 8. Jag litar på personalen 9. Personalen är bra på att få mig att göra saker själv 10. Jag tycker att personalen kan tillräckligt mycket 11. Jag är nöjd med min sysselsättningsverksamhet 12. Jag känner mig trygg med min sysselsättningsverksamhet 13. Utredningen av mitt behov av stöd var bra 14. Jag är nöjd med min handläggares bemötande 15. Jag är nöjd med hur många pass jag har per vecka på min sysselsättningsverksamhet 16. Jag har själv haft möjlighet att välja vilken sysselsättning jag ska gå på 17. Jag har fått information om möjligheten att välja sysselsättningsverksamhet 18. Har du besvarat frågorna själv? Enkätfabriken undersökningar
7
Svarsfrekvens Enkätfabriken undersökningar
8
Andel nöjda Enkätfabriken undersökningar
9
Enkätfabriken undersökningar
10
Enkätfabriken undersökningar
11
Bakgrundsfrågor Enkätfabriken undersökningar
12
Enkätfabriken undersökningar
13
Enkätfabriken undersökningar
14
Resultat per fråga över tid
Enkätfabriken undersökningar
15
Enkätfabriken undersökningar
16
Enkätfabriken undersökningar
17
Enkätfabriken undersökningar
18
Enkätfabriken undersökningar
19
Enkätfabriken undersökningar
20
Enkätfabriken undersökningar
21
Resultat per regiform Redovisas ej p.g.a. för få svarande
Enkätfabriken undersökningar
22
Resultat män/kvinnor Enkätfabriken undersökningar
23
Enkätfabriken undersökningar
24
Enkätfabriken undersökningar
25
Enkätfabriken undersökningar
26
Enkätfabriken undersökningar
27
Enkätfabriken undersökningar
28
Enkätfabriken undersökningar
29
Resultat svarsmetod Enkätfabriken undersökningar
30
Enkätfabriken undersökningar
31
Enkätfabriken undersökningar
32
Enkätfabriken undersökningar
33
Enkätfabriken undersökningar
34
Enkätfabriken undersökningar
35
Enkätfabriken undersökningar
36
Andel nöjda per utförare
Observera att dessa svar är baserade på de brukare som stadsdelsnämnden fattat beslut om. Enbart utförare med minst 5 svarande med beslut från denna stadsdelsnämnd redovisas. Enkätfabriken undersökningar
37
Enkätfabriken undersökningar
38
Enkätfabriken undersökningar
39
Enkätfabriken undersökningar
40
Enkätfabriken undersökningar
41
Enkätfabriken undersökningar
42
Enkätfabriken undersökningar
43
Enkätfabriken undersökningar
44
Enkätfabriken undersökningar
45
Enkätfabriken undersökningar
46
Enkätfabriken undersökningar
47
Enkätfabriken undersökningar
48
Enkätfabriken undersökningar
49
Enkätfabriken undersökningar
50
Enkätfabriken undersökningar
51
Enkätfabriken undersökningar
52
Enkätfabriken undersökningar
53
Enkätfabriken undersökningar
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.