Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg."— Presentationens avskrift:

1 Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg

2 HEMTJÄNST Svarsfrekvens: 62 %, 238 personer Inflytande
Brukar personalen ta hänsyn till dina åsikter och önskemål om hur hjälpen ska utföras? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 90 93 86 Ibland 9 4 6 10 Sällan/nej aldrig 2 3 14

3 Inflytande 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 64 68 63 61
Brukar du kunna påverka vid vilka tider personalen kommer? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 64 68 63 61 Ibland 20 19 18 17 Sällan/nej aldrig 16 13 22

4 Information 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 80 77 78 70
Brukar personalen meddela dig i förväg om tillfälliga förändringar? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 80 77 78 70 Ibland 13 11 9 Sällan/nej aldrig 7 12 17

5 Bemötande 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 94 99 98 97
Brukar personalen bemöta dig på ett bra sätt? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 94 99 98 97 Ibland 5 1 2 Sällan/nej aldrig

6 Trygghet 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket/ganska tryggt 88 91 89
Hur tryggt eller otryggt känns det med stöd från hemtjänsten? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket/ganska tryggt 88 91 89 Varken tryggt eller otryggt 7 6 8 Ganska/mycket otryggt 5 2 3

7 Helheten 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 91 94 90 89
Hur nöjd eller missnöjd är du sammantaget med den hemtjänst du har? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 91 94 90 89 Varken nöjd eller missnöjd 7 3 6 8 Ganska missnöjd/mycket missnöjd 2 1 4

8 SÄRSKILT BOENDE Svar från 56 personer Inflytande
Brukar personalen ta hänsyn till dina åsikter och önskemål om hur hjälpen ska utformas? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 88 87 80 Ibland 10 12 14 Sällan/nej aldrig 2 1 6

9 Inflytande 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 54 75 67 61
Brukar du kunna påverka vid vilka tider du får hjälp? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 54 75 67 61 Ibland 23 14 21 19 Sällan/nej aldrig 11 13 20

10 Information 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 48 54 60 49
Brukar personalen meddela dig i förväg om tillfälliga förändringar? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 48 54 60 49 Ibland 22 17 21 20 Sällan/nej aldrig 30 29 19 31

11 Bemötande 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 98 96 94 Ibland 3
Brukar personalen bemöta dig på ett bra sätt? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Ja alltid/oftast 98 96 94 Ibland 3 4 2 5 Sällan/nej aldrig 1

12 Trygghet 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket/ganska trygg 93 89 92
Hur tryggt eller otryggt känns det att bo på ditt äldreboende? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket/ganska trygg 93 89 92 Varken trygg eller otrygg 7 10 6 5 Ganska/mycket otrygg 1 2

13 Aktiviteter 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 79 64 56
Hur nöjd eller missnöjd är du med de aktiviteter som erbjuds på ditt äldreboende? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 79 64 56 63 Varken nöjd eller missnöjd 9 25 35 Ganska missnöjd/mycket missnöjd 12 11

14 Helheten 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 86 84 85 83
Hur nöjd eller missnöjd är du sammantaget med ditt äldreboende? Andel i procent 2014 2015 2016 Riket 2016 Mycket nöjd/ganska nöjd 86 84 85 83 Varken nöjd eller missnöjd 11 13 12 Ganska missnöjd/mycket missnöjd 3 2 5


Ladda ner ppt "Brukarundersökning 2016 Äldreomsorg."

Liknande presentationer


Google-annonser