Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Välkommen till föräldramöte för P06
2
Vår dagordning Det här är IBK Dalen Värdegrund Riktlinjer
Information om avgifter/lagjobb SportAdmin Tränare/Ledare Träningar och matcher Cuper Övriga jobb Lagpolicy Övriga punkter
3
Det här är IBK Dalen Föreningen
Grundades 1990 av två kompisgäng från Grubbe, Umedalen och Håkmark. Drygt 40 lag från P/F-11 till Svenska Superligan. Lite mer än medlemmar. Kansli på Musköten, med kanslipersonal, kanslichef och delad ungdomsutvecklare med SSK & UIF Föreningen En av få innebandyföreningar som skulle klara elitlicensen idag. Två SM-Silver och ett SM-Brons (herr). Femma på herrarnas marathontabell och åtta på damernas. 4 elitlag, 6 motions-/breddlag och ≈30 ungdomslag. 2017/18 lag i SSL Herr, SSL Dam, Allsvenskan Herr & Allsvenskan Dam. Vision IBK Dalen skall vara en världsledande innebandyförening. En självklar del av Umeå och ge Umeås invånare en möjlighet att utöva innebandy på ungdomsnivå och bedriva en elitverksamhet. Alla är välkomna och alla hjälps åt. Vi vill utveckla både innebandyspelaren och människan. Vi ser till hela individen.
4
Värdegrund Våra kärnvärden är något som styrelsen arbetat fram som skall känneteckna all verksamhet inom IBK Dalen: IBK Dalen ska vara Inkluderande vilket innebär att Alla är välkomna. Alla hjälps åt. IBK Dalen ska vara Ansvarstagande vilket innebär att Vi har en ekonomi i balans. Det är ordning och reda i föreningen. Vi ser till hela individen. Vi vill bidra till att utveckla innebandyn i världen. Vi vill bidra till Umeås utveckling. IBK Dalen ska vara Utvecklande vilket innebär att: Vi vill utveckla både bredd- och elitverksamhet. Vi vill utveckla både innebandyspelaren och människan. Vi vill precis som visionen säger vara en världsledande innebandyförening och då ska vi vilja utvecklas.
5
Riktlinjer för föräldrar
Föräldrar är ett föredöme och visar ödmjukhet inför den uppgift deras barn har. Som förälder inom Dalen behandlar vi domare, ledare, motståndare och andra föräldrar med respekt. Föräldrar ska ta del av information som föreningen förmedlar genom policys, e-post och föräldramöten. Föräldrar ansvarar för att lösa tilldelade uppgifter eller att byta med andra om de inte kan utföra/fullfölja uppgiften. Förväntas hjälpa ledarna vid tränare vid behov, t.ex. bygga sarg.
6
Information om avgifter och lagjobb
Medlemsavgiften för säsongen 17/18 är 700 kronor för enskild person och 1400 kronor för familj. I medlemsavgiften ingår Riksidrottsförbundets grundförsäkring hos Folksam, kansli, fri entré på alla elitlagens grundseriematcher, rabatt hos olika sponsorer som t.ex. Intersport. Intersportkortet: Koppla ditt medlemskort till IBK Dalen, du får dina medlemspoäng som vanligt men Dalen får också 3%. Samtliga lag i föreningen gör två föreningsjobb per år (Dalenhäftet), vid alla övriga lagjobb går pengarna till det enskilda laget. Dalenhäftet är ett häfte med rabatter på olika företag. Vi kommer att sälja Dalen häftet Höst och vår. Dom kostar 220:-/st Vi ska sälja 4st/spelare (alt. 6st häften/familj).
7
SportAdmin – Föreningens informationskanal
Via SportAdmin skickar vi ut information och kallelser. SportAdmin används för närvarorapportering. SportAdmin hittas på sportadmin.se och finns även som app till telefonen för enkel administration. Viktigt att föräldrar och ledare uppdaterar telefonnummer och e-post vid ändringar.
8
Tränare och ledare i vårt lag
Vi vill att du som förälder bidrar till en positiv miljö, uppmuntra ditt barn att röra på sig och förstärk gärna bra beteenden. På träningar är det dock ledarnas huvudansvar att ge feedback så undvik att komma med för mycket instruktioner från läktarplats men visa gärna intresse för ditt barns idrottande.
9
Träningar och matcher Aktuella träningstider.
Måndagar 19:00-20:00 Midgård Fredagar 17:00-18:00 Musköten Träningarna börjar Fredagen 22 September Info om Midgårdshallen ifrån Umeå Kommuns hemsida Midgårdshallen, ny idrottshall på Umestan Fastighet har levererat en ny idrottshall bakom Midgårdsskolan. Det är en så kallad 40 x 20 metershall som är utrustad och lämpad för bollsporter och skolidrott. Läktaren rymmer 100 åskådare. Skolidrott på dagtid På dagtid är idrottshallen till för skolans verksamhet och på kvällar och helger hyr Fritid ut den till föreningar och privatpersoner. — Hallen blev ett lyft för gymnasieeleverna som tidigare bara hade en liten hall att använda. I anslutning till idrottshallen har skolan även fått tillgång till en styrketräningslokal för eleverna att nyttja på dagtid. Styrketräningen är till för skolundervisning och kan inte hyras på kvällar och helger, säger Patrik Lindqvist, byggprojektledare på Fastighet, Umeå kommun.
10
Matchgrupper Vi kommer i år prova att dela in spelarna i fyra grupper. Sedan kommer vi att kalla 2 grupper till varje match. Det innebär att dom olika grupperna kommer att spela tillsammans under säsongens matcher.
11
Kallelser Träningar: Kallelser till träningar kommer att skickas ut på samma sätt som fjolårets säsongen. Dom kommer veckan innan. Det är viktigt att anmäla sig till träningarna för att tränarna ska kunna planera träningarna. Det är stor skillnad på vad man kan genomföra för övningar om man är 13st eller om man är 25st på träningen + det ligger till grund för LOK-stödet vi får ifrån kommunen. Det är våran största inkomst källa. Man skall vara ombytt och klar ute på plan när träningen ska börja. Om ni har barn som vill stå i mål på träning så skriver ni det i kommentarsfältet på kallelsen. Det hjälper oss att planera och ser till att alla som vill får prova på.
12
Matcher/Seriespel: Man kommer att bli kallad till match ungefär 1 vecka innan. Sista svarstid kommer att vara Torsdag kl. 20:00 samma vecka som matchen är. Om en spelare blir sjuk meddelar man någon av tränararna som är ansvarig för den match man ska spela eller till lagmailen som är kommer alla tränare att få reda på det via sin mail och vi kan kalla in någon annan spelare istället. Svarar man inte på kallelsen till match så räknar vi ledare det som att man inte kan och vi kommer att kalla in en ersättare. Det innebär att man inte får spela. Så det är viktigt att svara antingen om man kan eller inte. Samlingstiden innan match kommer vara satta så att barnen hinner byta om tillsammans (kommer in i matchkänslan).
13
Cuper Vi kommer att delta i Floorball Festival 7-8 Okt med två lag. Kallelse kommer att gå ut Direkt efter föräldramötet. Paradiscupen Ö-vik 6-7 Januari: Vi kommer att anmäla ett eller två lag beroende på hur många som anmäler sig till den. Vi kommer att bo i skolsal. Denna Cup bekostas ifrån lagkassan. Resan ner får var och en lösa själv Ankarspelen Sundsvall x-x Maj: Vi deltar med ett lag. Denna cup betalas inte av lagkassan. Dom deltagande spelarna får betala kostnaderna för anmälan. Boende och resan ner får ordnas själv. Nordic Light Outdoor Cup Skellefteå Juli: Om det finns intresse anmäler vi ett lag. Bekostas av deltagande spelare.
14
Övriga Jobb, Sargvakt Vi ska vara sargvakter på 1st dam SSL matcher och 2st herr Allsvenskan matcher. Onsdag 11okt 2017 Umeå energi arena kl.19:00 Herr Allsvenskan (Granlo) Lördag 13 Jan 2018 Umeå energi arena kl. 13:00 Herr Allsvenskan (Wibax) Lördag 24 Feb 2018 Umeå energi arena kl.17:00 Dam SSL (Karlstad) 8st barn till sargvakten + 2 vuxna 2st vuxna till kiosk 2-3st vuxna till försäljning av bollar för bollkastningen. Grovstädning av läktarna (50% av vinsten går till ungdomslagen) Vi kommer även att behöva sitta i sekateriatet på våra egna matcher. Där kallas de föräldrar som har spelade barn i samma match som vi gjorde ifjol.
15
Lagpolicy för Dalen P06 Allt arbete som sker runt laget görs av föräldrar och av barnen själva. För att kunna finansiera hallhyra, cupavgifter, domarkostnader och annat behöver alla hjälpas åt att samla in pengar genom försäljningar och arbete. Alla lag i IBK Dalen är dessutom skyldiga att arbeta under Floorball-cupen, som sargvakter under A-lagsmatcher samt att sälja rabatthäftet Dalen-häftet. När ditt barn spelar i IBK Dalen P06 ingår därför följande moment för dig som föräldrer/vårdnadshavare: Försäljningsjobb 1-2 ggr/år för egna laget. Planeras av föräldragruppen och presenteras på höstens föräldramöte. Arbetsinsatser som beslutats av laget som ger inkomster istället/tillsammans med försäljningsjobb. Det kan röra sig om till exempel inventering av butik, städning av fabrikslokal eller arbete på Brännbollsyran. Om du som förälder kan ordna jobb till laget är det mycket välkommet! Dessa arbetstillfällen kan dyka upp under året och info mejlas då ut. Arbete som ingår för alla Dalen-lag. Där ingår för närvarande arbete under Floorball, såsom kiosk, nattvakt eller städning mm. Cupen hålls under en helg i slutet av september/början av oktober och arbetet fördelas av Dalen. Dessutom tillkommer att vara sargvakt på A-lagsmatcher några gånger under säsongen samt försäljning av Dalen-häftet eller motsvarande två ggr/säsong. Klubben fördelar arbetet till oss, det är inget vi bestämmer över. Sargvaktsjobb fördelas av föräldragruppen, datum och tid meddelas via mejl till dem som kallas. Sekretariat under hemmamatcher. Mejl går ut någon dag i förväg till dem som kallas. Om man inte själv har möjlighet ansvarar man för att byta med någon annan. Som förälder/vårdnadshavare förväntas du också ta del av information som går ut via mejl och svara på kallelser inom angiven tid.
16
Dalen Kvällen Onsdag 27 September, Tid meddelas senare
Lagfotografering 30% rabatt på Unihoc Intersport kommer och visar produkter.
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.