Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Föräldramöte Ytterby IS F08

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Föräldramöte Ytterby IS F08"— Presentationens avskrift:

1 Föräldramöte Ytterby IS F08

2 Välkomna till Ytterby IS
Ytterby IS bildades den 1947 och är Kungälvs största fotbollsförening, med verksamhet för alla åldrar och kön. Föreningen har ca 750 aktiva spelare ifrån 6 år upp till seniorlag Föreningens ca 120 ideella tränare och ledare hjälper dagligen till för att våra barn och ungdomar skall få så bra fotbollsupplevelser som möjligt.

3 F-08 33 spelare i truppen just nu
8 ledare, Karin M, Malin, Jenny, Mats, Karin B, Mia, Anna och Fredrik Vi kontaktas genom vår lagmail Bra med info om det är något speciellt vi behöver veta, tex allergier, sjukdom etc

4 Barnfotboll Svenska fotbollförbundets rekommendation
I barnfotboll ska barnen leka, uppleva glädje och lära sig träna fotboll. Det är viktigt att alla får delta lika mycket och prova på olika positioner i laget. Alla barn ska ges bästa möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar. Prestationen ska styra verksamheten och matchresultat ska spela en mycket underordnad roll.

5 Ytterby IS Värdegrund Engagemang och delaktighet Glädje och gemenskap
Ytterby IS verksamhet skapar engagemang som väcker känslan hos ALLA, att vara med och bidra till föreningens utveckling. (Värdeord: engagemang, delaktighet, utveckling, kreativitet, lyhördhet, klubbkänsla, lojalitet, nytänkande) Glädje och gemenskap Vi hälsar ALLA välkomna till en kamratskap som präglas av glädje och delaktighet i en utvecklande miljö. (värdeord: glädje, gemenskap, delaktighet, mångfald, jämställdhet, alla är välkomna, alla blir sedda, kamratskap, utvecklande miljö) Ansvar och Respekt Vi uppträder ansvarsfullt mot ALLA, avsett bakgrund, kön och sexuell läggning genom  Fair Play och nolltolerans mot kränkningar, mobbnng och fusk    (värdeord: Fair Play, respekt, ansvar, tillit, mångfald, jämställdhet, sunt förnuft, sportsligt & korrekt uppträdande) Exempel på formuleringar …

6 Mål för säsongen 2017 Vi följer Svenska fotbollförbundets spelarmatris
Lära att träna Teknik: Driva/Passning, mottagning, skott Anfallsspel: Lära sig att vara spelbar

7 Säsongen 2017 Träningar med stationer för mycket variation
Tema på träningar med upprepning Viktigt med kamratskap och laganda

8 Matcher Tre serier, Aleserien, Hisingsalliansen och Mölndalsalliansen
Vi vill ge alla möjlighet att spela matcher Kunna erbjuda spel både vardagar och helg Hisingsalliansen, matcher måndagar (vecka 17-24) på Färjenäsplan Mölndalsalliansen, matcher torsdagar (vecka 17-24) antingen borta- eller hemmamatch Spelgrupper 8 grupper x 4 spelare, två grupper spelar resp match ihop sedan byter man för att alla ska få spela med varandra Kallelser kommer att skickas ut två veckor innan match till de spelargrupper som ska spela, med svarsdatum en vecka innan match. Till sammandragen i Aleserien kommer alla att bli kallade, men har vi tjejer som inte har möjlighet att spela matcher på vardagarna så kommer de att prioriteras så att de får spela sammandragen.

9 Sammandrag Aleserien 8 sammandrag under säsongen, 4 på våren (kommer att bli 3 pga Bohus cup helg v18) och 4 på hösten 2 sammandrag pågår samtidigt på olika håll, vi har med ett lag i varje Två hemma-sammandrag 3/6 och 17/9, anmäler man sin dotter till hemma-sammandrag räknar vi med att man också har möjlighet att ställa upp och hjälpa till

10 Sammandrag

11 Matchvärdar Beslutat av föreningen att det ska finnas
Ta emot bortalag och domare Finnas som stöd för domare och tränare vid sidan av planen under matchen Nolltolerans på negativa kommentarer från publik, både mot domare och spelare/tränare

12 Träningslägret 22-23 april
Samling i klubbstugan på Yttern kl den 22/4 Lördagen kommer att bestå av träningspass och teori, samt lunch och middag, efter middag blir det film/mys Vi ser gärna att de som är anmälda sover över, bättre att ha med en förälder än att åka hem på kvällen Söndagen kommer att starta med frukost, sedan träningspass och sammanfattning, vi räknar med att vara klara vid Syftet med lägret är att skapa sammanhållning i laget och träna på att sova tillsammans inför kommande cuper men även att få möjlighet till träning och teoripass Föräldragrupp kommer att ansvara för inköp, matlagning samt städning Kostnaden blir 100:-/spelare, betalas in på lagkontot Info om vad man behöver ha med och exakta tider kommer

13 VIKTIGT att svara på kallelser, vi behöver veta hur många som kommer på olika aktiviteter för att kunna planera att betala för klipp/lotter och cupdeltagande, tjejernas lagkassa får ligga ute med pengarna med kläder efter väder, både på träning och match Stötta och heja på laget, alla tjejerna är lika viktiga  Att ledarna coachar laget under match, vi vill gärna ha mycket publikstöd men ingen coachning

14 Bollflickor Bollflickor under damlagsmatcher - söndag 14/5 kl 14.00
- lördag 1/7 kl 13.00 Minst 6 tjejer per tillfälle, går med damerna in, står som bollflicka längs långsidor och bakom mål Mer info och kallelse kommer

15 Arbetsgrupper Sammandragsgrupper 3/6 och 17/9
Ansvara för inköp och försäljning korv m bröd, fika kaffe och festis Matchvärdar Se till att allt fungerar under dagen Ansvara för att fördela ansvar till berörda föräldrar Avslutningsgrupp sommar avslutning Ansvariga för att anordna avslutningen i juni Föräldragrupp för augusticupen Ansvara för fördelningen av de ansvarsområden som F-08 kommer att få av cupledningen Klipp/lotter Hämta, dela ut och dokumentera vilka som fått Träningslägret Ansvara för inköp av frukost, lunch och middag Laga lunch och eventuellt middag Städa klubbstugan när vi lämnar på söndagen

16 Arbetsgrupper Sammandragsgrupper 3/6 Emma, Matilda, Melina, Wilma
Linnea H, Frida, Louisa, Svea Avslutningsgrupp sommar avslutning Ida, Iris, Linnea B Föräldragrupp för augusticupen Amilia, Judith, Maja, Lilly Klipp/lotter Nellie H, Julia, Moa B Träningslägret Alva, Isabelle, Bodil, Elly Ylva, Majken och Hedvig gjorde sina arbetspass i höstas med arbete på hallen

17 Övrigt Ska vi börja spara för att kunna åka på cup/resa när tjejerna är lite äldre? Lagkassan 8 450:-, vi tjänade in ca 6 000:- på fikaförsäljning under 2016 Fotografering kommer att ske 24 eller 25 april, lagfoto och individuell bild, inget köptvång. Mer info när vi fått F08`s tid för fotografering Instagram och Facebook? Frågor?


Ladda ner ppt "Föräldramöte Ytterby IS F08"

Liknande presentationer


Google-annonser