Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avKarolina Elsa Sundström
1
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad
2
Enkätfabriken undersökningar 2 Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Boendestöd Farsta
3
Enkätfabriken undersökningar 3 Presentation Om undersökningen Svarsfrekvens Resultat – Andel nöjda – Bakgrundsfrågor – Resultat per fråga över tid – Resultat per regiform – Resultat män/kvinnor – Resultat svarsmetod – Andel nöjda per utförare Sammanfattning av resultatet
4
Enkätfabriken undersökningar 4 Om undersökningen Undersökningen riktas till personer som vid undersökningstillfället hade någon form av biståndsbedömd insats inom socialpsykiatrin med verksamhetskoderna 1932 och 1941. Undersökningen omfattar regiformerna stadens egen regi och entreprenader Undersökningen genomfördes med hjälp av postala utskick där möjlighet gavs att besvara enkäten via en webblänk med personliga inloggningsuppgifter eller postalt med ett bifogat portofritt svarskuvert. Totalt genomfördes tre postala påminnelser. Insamling har skett under perioden 7 april - 17 augusti 2015. ● Denna rapport visar resultaten för personer med beslut om insat från Farsta stadsdelsnämnd. Jämförelse görs mellan år 2013-2015 där så är möjligt. Brytningar görs även på kön, vem som har svarat på enkäten och regiform såvida minst 5 personer har svarat i respektive grupp. Som privat regi räknas regiformen entreprenad samt privat/övrig, i stadens utförare ingår regiformen egen regi i staden. ● Totalt för Farsta stadsdelsnämnd inkom 80 svar vilket ger en svarsprocent på 41 %. Maskinella avrundningar och internt bortfall förekommer. Andel som har svarat ”vet ej” visas vid sidan av diagrammen, även andel ”stämmer ganska bra” och ”stämmer helt” visas som andel nöjda vid sidan av diagrammen. Enkätfabriken AB, Daniel Sturesson, daniel.sturesson@enkatfabriken.se
5
Enkätfabriken undersökningar 5 Frågorna i enkäten 1. Jag är nöjd med hur många timmar jag får boendestöd i månaden 2. Jag har haft möjlighet att delta i planeringen av det stöd jag får av mina boendestödjare 3. Jag vet vart jag ska vända mig om jag vill lämna synpunkter och klagomål på mina boendestödjare 4. Mina boendestödjare vet vad jag klarar av 5. Mina boendestödjare frågar på vilket sätt jag vill ha stöd 6. Jag är nöjd med det stöd jag får av mina boende stödjare 7. Jag litar på mina boendestödjare 8. Jag blir bemött med respekt av mina boendestödjare 9. Mina boendestödjare är bra på att uppmuntra mig att göra saker själv 10. Jag tycker att mina boendestödjare kan tillräckligt mycket 11. Jag är nöjd med mina boendestödjare 12. Jag känner mig trygg med mina boendestödjare 13. Utredningen av mitt behov av stöd var bra 14. Jag är nöjd med min handläggares bemötande 15. Jag har själv valt min utförare 16. Jag har fått information om möjligheten att välja utförare 17. Har du besvarat frågorna själv?
6
Enkätfabriken undersökningar 6 Svarsfrekvens
7
Sammanfattning av resultatet Svarsfrekvensen i Farsta är i årets undersökning 41 % vilket innebär att det skett en något negativ utveckling från föregående år då svarsfrekvensen låg på 48 %. Vad gäller brukarnas övergripande nöjdhet med boendestödet är resultatet på ungefär samma nivå som föregående år, med 91 % nöjda brukare, att jämföra mot 90 % året innan. Den främsta förbättringen avser frågan huruvida brukarna fått information om att välja utförare. Andelen som instämmer på den punkten har ökat från 39 % 2014, till 48 %. I förhållande till Stockholm stad är Hägersten Liljeholmens resultat överlag på samma nivå eller något lägre. Enkätfabriken undersökningar 7
8
8 Andel nöjda
9
Enkätfabriken undersökningar 9
10
10
11
Enkätfabriken undersökningar 11 Bakgrundsfrågor
12
Enkätfabriken undersökningar 12
13
Enkätfabriken undersökningar 13
14
Enkätfabriken undersökningar 14 Resultat per fråga över tid
15
Enkätfabriken undersökningar 15
16
Enkätfabriken undersökningar 16
17
Enkätfabriken undersökningar 17
18
Enkätfabriken undersökningar 18
19
Enkätfabriken undersökningar 19
20
Enkätfabriken undersökningar 20
21
Enkätfabriken undersökningar 21 Resultat per regiform
22
Enkätfabriken undersökningar 22
23
Enkätfabriken undersökningar 23
24
Enkätfabriken undersökningar 24
25
Enkätfabriken undersökningar 25
26
Enkätfabriken undersökningar 26
27
Enkätfabriken undersökningar 27
28
Enkätfabriken undersökningar 28 Resultat män/kvinnor
29
Enkätfabriken undersökningar 29
30
Enkätfabriken undersökningar 30
31
Enkätfabriken undersökningar 31
32
Enkätfabriken undersökningar 32
33
Enkätfabriken undersökningar 33
34
Enkätfabriken undersökningar 34
35
Enkätfabriken undersökningar 35 Resultat svarsmetod
36
Enkätfabriken undersökningar 36
37
Enkätfabriken undersökningar 37
38
Enkätfabriken undersökningar 38
39
Enkätfabriken undersökningar 39
40
Enkätfabriken undersökningar 40
41
Enkätfabriken undersökningar 41
42
Enkätfabriken undersökningar 42 Andel nöjda per utförare Observera att dessa svar är baserade på de brukare som stadsdelsnämnden fattat beslut om. Enbart utförare med minst 5 svarande med beslut från denna stadsdelsnämnd redovisas.
43
Enkätfabriken undersökningar 43
44
Enkätfabriken undersökningar 44
45
Enkätfabriken undersökningar 45
46
Enkätfabriken undersökningar 46
47
Enkätfabriken undersökningar 47
48
Enkätfabriken undersökningar 48
49
Enkätfabriken undersökningar 49
50
Enkätfabriken undersökningar 50
51
Enkätfabriken undersökningar 51
52
Enkätfabriken undersökningar 52
53
Enkätfabriken undersökningar 53
54
Enkätfabriken undersökningar 54
55
Enkätfabriken undersökningar 55
56
Enkätfabriken undersökningar 56
57
Enkätfabriken undersökningar 57
58
Enkätfabriken undersökningar 58
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.