Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avLina Kristin Lund
1
Verksamhetsplan för lag P02 2011 Inomhussäsong & Utomhussäsong Hanvikens SK Fotboll 2011
2
Denna verksamhetsplan omfattar Kort sammanfattning övergripande mål –Inomhussäsong –Utomhussäsong Spelare Lagplanering inför Sanktan Träningar – Mål och inriktning Cupspel – inomhus/utomhus Lagledning/organisation Ledare och ledarutveckling Materialplanering Lagekonomi
3
Sammanfattning övergripande mål Vårt mål är att utveckla och inspirera barnen till att vilja fortsätta spela fotboll genom att erbjuda dem ett lag med god kamratskap, stimulerande träning och möjlighet att spela matcher. Inomhus –Spela 2 cuper –Hålla igång en inomhusträning per vecka –Förslagsvis träna tillsammans med Lag P01 Utomhus –Spela sanktan med 5 lag samt ytterligare 2 cuper –En/två träningar i veckan –Sikta på att genomföra träning året runt –Få in 2 – 3 nya ledare –Säkerställa att samtliga ledare har gått grund- och skadeutbildning –Låta Peter Thörnqvist hålla i ett träningspass/termin
4
Spelare Vi har i nuläget 51 spelare Sannolikt kommer ett antal spelare att börja eller sluta under kommande år Orsaken till att de slutar kommer troligtvis till störst del bero på att de är så pass unga och fortfarande upptäcker alla idrotter som erbjuds Vi uppskattar att under vintersäsongen kommer flertalet spelare inte träna fotboll pga de har andra idrotter som hockey, skidskola, simning mm Funderingar pågår i vårt lag om vi ska samspela/samträna med exempelvis P01 under inomhussäsongen Vi kommer att behöva dela upp spelarna i 5 lag istället för 4 som vi har idag
5
Lagplanering Inomhus –Vi kommer spela minst två inomhuscuper, bl a ST-cupen med lag som tas ut baserat på inomhusträningar –Vi funderar på ifall P01 är intresserade av att samträna med oss under inomhussäsongen –Vi inför obligatorisk dusch efter träning inomhus – Inget tvång, men en önskan för att understryka att träningen är fysisk samt för att ge en möjlighet till eftersnack Utomhus –Innevarande år har vi spelat med 4 lag i Sanktan. –För kommande år är vår plan att spela med 5 lag i Sanktan –Vi önskar spela på 11-mannaplan nästa år då har drygt 50 barn
6
Träningar Vi har detta år tränat 1-2 gånger/vecka Nästa år vill vi fokusera träning på spelet, passningar, spel utan boll, avslut, positioner Vi har tagit fram fotbollskolans material från nätet som stöd Vi kommer fråga föräldrarna om de är intresserade av att låta barnen åka på träningsläger i närområdet Vi skulle behöva hjälp/stöd från andra lag eller fotbollen med –Att berätta för föräldrarna vad tränings- och sektionsavgift bekostar Vi kommer fokusera på att träna mer i de lag som vi delat in i till Sanktan men också låta alla spelare träna tillsammans Vi kommer regelbundet att påminna spelarna om reglerna som står i den överenskommelse som de skrivit under – samt påminna de som glömt skriva under att ta med den till träningen Vi kommer att sträva efter möjligheterna att träna året runt
7
Cupspel Detta år har vi deltagit i två cuper, varav den ena var Sanktan. Vi har för avsikt att delta i åtminstone en inomhuscup innan 2010 är slut. Nästa år planerar vi följande cupspel. –Två cuper på vårterminen. –Två cuper på höstterminen. –Vi kan tänka oss att arrangera lokal cup liknande Trollcupen ifall föräldrarna instämmer och medverkar.
8
Lagledning/organisation Vår nuvarande lagledning –Ulrika Nygren, administration lagledare (medlemshantering mm) –Åsa Karlsson, kassör –Katarina Bromé, tränare/ledareMicke Ekstrand, tränare/ledare –Anders Eriksson, tränare/ledare Mattias Igglund, tränare/ledare –Jimmy Jerretoft, tränare/ledare Totte Lindström, tränare/ledar –Anders Persson, tränare/ledare Ronny Steinholtz, tränare/ledare, cupansvarig –Robert Söderholm, tränare/ledare Malin Östedt, tränare/ledare –Marika Jerretoft, administrativt stöd Inför kommande år kommer vi göra följande ändringar –Katarina B slutar som tränare och hjälper istället till vid behov –Malin Ö, Robert S, och till viss del Ander E kan inte vara med på samtliga träningar/matcher, men ställer upp i den mån de har möjlighet –Någon annan tar över rollen som cupansvarig istället för Ronny S
9
Ledare och ledarutveckling Vi har 6 ledare och 3 “deltidsledare”. –Vi behöver få in 2 – 3 ledare till och kommer prata med föräldrar på möte. –Vi har utmaning med att engagera föräldrar/ledare. –Lagledarrollen är väldigt bred och med de förändringar som sker i sektionens kansli, så behöver vi även där fördela ut vissa arbetsuppgifter på andra föräldrar. Utbildning är enligt –Totte L, Micke E, Malin Ö, Anders P, Anders E och Ronny S kommer att gå grundutbildningen i oktober 2010. Inför nästa år skulle vi vilja –Låta alla tränare/ledare få gå skadeutbildning. –Låta Mattias I, Jimmy J och Robert S gå grundutbildningen. –Låta de som gått grundutbildningen få möjlighet att vidareutbilda sig. –Återigen inleda terminen med att låta Peter Thörnqvist leda ett träningspass.
10
Materialplanering Vi har idag –4 kompletta matchställ strl 140 vissa spelare kommar ha problem med storleken nästa säsong, ett ytterligare ställ finns men är inte komplett –40 bollar –Västar –Väskor Vi har behov av inför kommande säsong –Kaptensbindel x 5 –En helt ny uppsättning matchtröjor samt målvaktsställ till det 5:e laget gärna större än strl 140 för då kan vi byta mellan alla lag och täcka upp för de barn som drar större storlekar –Väska och 1:a hjälpen-kit till det 5:e laget (startkit) –50 halvhöga, dvs 10 per lag –25 bollar så vi kan kassera de vi ärvt av 01:orna Vi tänkte genom egen finansiering/sponsring fixa –Overaller –Knickers
11
Lagekonomi Detta år har vi haft en omsättning motsvarande 0 kronor då vi inte har genomfört några aktiviteter som inneburit några pengar till varken lag eller sektion. Vi räknar med att vår verksamhet 2011 kommer att kosta –2 x 1000 – 1500 kr/cup –Ca 500 – 1000 kr/barn om vi åker på träningsläger Vår plan för finansiering –Cuper bekostas av deltagare med ett visst bidrag från lagkassan –Eventuella träningsläger bekostas av deltagare –Vi kan tänka oss att arrangera/delta i arrangemang vid någon Cup på IP ifall alla föräldrar instämmer och medverkar (i mån av behov)
12
Övrigt/Annat. Inget övrigt att rapportera i nuläget
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.