Ground Control CASE2 MDI Jessica Katrina Maria
Målgrupp Spelintresserade m ä nniskor å r Huvudsakligen av det manliga k ö net Intresserade av science fiction och strategispel.
Teamet bakom Ground Control Utvecklat av Massive Entertainment och publicerat world-wide av Sierra Studios i juni Företaget grundades Fokuserar på att skapa det senaste inom interaktiva spel för PC och konsoller. Huvudkontoret i Malmö
Arbetsfördelningen i teamet Game Design Martin Walfisz - Massive CEO / Lead Designer Henrik Sebring - Game Designer Niklas Larsson - Mission Designer Johan Persson - Mission Designer Per Edman - Mission Designer Anders Olsson - Mission Designer Peter Kulligard - QA Leader Coding Dan Andersson - Lead Software Engineer Niklas Hansson - Software Engineer Johannes Norneby - Programmer (Network, interface, tools, sound, etc) Mats Grahm - Technical Director Martin Rystrand - Software Engineer / Programmer Daniel Ljungberg - Systems Administrator / Programmer Art / Sound Tobias Str ö mvall - Art Director Orhan Karag ö z - 3D Artist Thomas Bengtsson - 3D Artist Joakim M å nsson - 3D Artist Glenn Kristofersson - Artist Ola Strandh - Sound Engineer / Composer