Tjänster Basdataöversikt SAP Best Practices. © 2012 SAP AG. All rights reserved.2 Produkthierarki Logistik 00001 Toppnivå 00001B0001 Produkter A (Tillverk./handel)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Scenarioöversikt – 1 Syfte och fördelar: Syfte Fördelar
Advertisements

Scenarioöversikt – 1 Syfte och fördelar: Syfte Fördelar
Kreditövervakning SAP Best Practices Baseline Package
Kundreskontra SAP Best Practices Baseline Package
Scenarioöversikt – 1 Syfte och fördelar: Syfte Fördelar
Hantering av låneemballage SAP Best Practices Baseline Package
Scenarioöversikt – 1 Syfte och fördelar: Syfte Fördelar
Leverantörsreskontra SAP Best Practices Baseline Package
Kundorderhantering för intressenter SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Reklamations- och returhantering SAP Best Practices for CRM
Controlling indirekta kostnader – verkliga SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Interaction Center-marknadsföring SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Omlagring med leverans SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Intäktsbaserad redovisning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Kundorderhantering med kundförskottsbetalning SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Leadhantering SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Försäljningshantering genom användning av tredje part (utan leveransavi) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Beräkning av standardkostnader SAP Best Practices Baseline Package
Förbererande processteg SAP Best Practices Baseline Package
E-tjänst: Lösningsstöd SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Interna projekt SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Områdesadministration SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Konto- och kontaktadministration SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Försäljning av planerade tjänster SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
SOP via långsiktig planeringsöveföring till LIS/PIS/kapacitet SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lagervärdering för årsbokslut SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Planering av internorder för marknadsföring och övriga indirekta kostnader SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Förenklad kampanjstyrning SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Kostnadsfri leverans SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Bearbetning av debetnotor SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Anskaffning utan QM SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Inköp av förbrukningsmaterial SAP Best Practices Baseline Package
Huvudbok SAP Best Practices Baseline Package
Offert för anskaffning SAP Best Practices Baseline Package
SAP Best Practices för CRM Nyheter. © SAP 2010/sid. 2 SAP Best Practices för Customer Relationship Management består av förkonfigurerade affärsscenarier.
Scenarioöversikt – 1 Syfte och fördelar: Syfte Fördelar
Prisplanering för inköpt material SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Allmän kostnadsställeplanering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Serietillverkning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tjänst med tids- och materialbaserad fakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Omlagring utan leverans SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Omarbetning (produkter i arbete) SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Planering av internorder för forskning och utveckling SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Scenarioöversikt – 1 Syfte och fördelar: Syfte Fördelar
Företagsövergripande kundorderhantering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Konsulting på plats med fastprisfakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Scenarioöversikt – 1 Syfte och fördelar: Syfte Fördelar
Projekt med fastpris- och T&M-fakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Partihantering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Försäljning av ej lagerfört material med orderspecifik anskaffning SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Anskaffning av anläggning genom direktaktivering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Periodbokslut service order SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Aktivitetsstyrning SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Anskaffningsavtal SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Lean Warehouse Management SAP Best Practices Baseline Package
Offert SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Pipeline Performance Management SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Serienummerhantering SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Tidsregistrering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Internt underhåll SAP Best Practices Baseline Package
Cash Management SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Omarbetning (lagerproducerat material) SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Reseadministration SAP Best Practices. ©2012 SAP AG. All rights reserved.2 Syfte och fördelar och huvudprocesser Syfte  Tillhandahålla fullt integrerad.
Scenarioöversikt – 1 Syfte och fördelar: Syfte Fördelar
Verksamhetsstruktur Översikt
Internorder för forskning och utveckling – Verklig SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Komponent och simuleringskalkyl SAP Best Practices.
Tjänst med fastprisfakturering SAP Best Practices Baseline package SAP Best Practices.
Försäljningsprognos SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Reseadministration SAP Best Practices Baseline Package SAP Best Practices.
Presentationens avskrift:

Tjänster Basdataöversikt SAP Best Practices

© 2012 SAP AG. All rights reserved.2 Produkthierarki Logistik Toppnivå 00001B0001 Produkter A (Tillverk./handel) 00001B0002 Produkter B (Tjänster) 00001B Produkter A.01 (MTO) 00001B Produkter A.02 (MTS) 00001B Komponenter A B Produkter B B Produkter B.02 Nivå 1 Nivå 2 Nivå 3 Produkthierarki Nivå 3 Produktgrupp Nivå 2 CO-PA SOP-gränssnitt Alla materialbasposter har allokerats till produkthierarkinivå 3 Dessa data skapas i BB 104

© 2012 SAP AG. All rights reserved.3 Produktgrupp Tjänster Materialgrupp YBSV01 ServicematerialBasdata för service Reservdelar Material*: D100 S300 Material*: Material*: H100 H200 * Alla material som används har allokerats till en materialgrupp Produk- tions- enhet 1000 Nivå 1 Nivå 2 Dessa data skapas i BB 192 Materialgrupp YBSVM1

© 2012 SAP AG. All rights reserved.4 Servicematerial Produktstruktur D300 Servicematerial, (DIEN) D102 Servicematerial, (DIEN) D103 Servicematerial, (DIEN) D200 Servicematerial, (DIEN) Används i servicessce narier för skikt 2 Dessa basdata skapas i BB 192 och 213 Används i scenariot Konsulting för skikt 1 D101 Servicematerial, (DIEN) Används i scenarier för Konsulting för skikt 2 Skikt 1 Skikt 2 D201 Servicematerial, (DIEN) D301 Servicematerial, (DIEN) D303 Servicematerial, (DIEN) D302 Servicematerial, (DIEN)

© 2012 SAP AG. All rights reserved.5 Medarbetare/försäljningsrepresentant Tjänster och tillverkning – Medarbetare Aktivitetstyp 8 (konsulting) Kostnadsställe 1321 Används i alla scenarier för Servicekonsulting: 194 Skikt Skikt – Medarbetare Aktivitetstyp 101 (servicestandard) Kostnadsställe 1321 Används i alla (IT) servicescenarier: 193 Skikt , 212, 217 Skikt Medarbetare ingen aktivitetstyp Kostnadsställe 1101 (allm.) Används i scenariot Reseadministration: 191 Skikt 1 (alla andra AnstNr kan användas också) Medarbetare Aktivitetstyp 9 (utveckling) Kostnadsställe 1602 Används i scenariot Tillverkning: Återkallande av parti 122 Skikt Försäljnings representant Basdat a- utöknin g i BB (122 – Skikt 2 Skapad i BB 192 – Skikt 1 Foundation SRV Aktivitetstyp 9 (utveckling) Kostnadsställe 1501 Används i scenariot Tillverkning: PLM - intern produktutveckling 210 Skikt 2 Skapad i BB 192 – Skikt 1 Foundation SRV Skapad i BB 191 – Skikt 1 Foundation SRV och bibliotek för MF Skapad i BB 122 – Skikt 2 Bibliotek för MF Skapad i BB 210 – Skikt 2 Bibliotek för MF

© 2012 SAP AG. All rights reserved.6 Basdata projektsystem Projektelementstruktur S-EXT Standardprojektelement, Externt serviceprojekt Dessa basdata skapas i BB 196 och 197 S-EXT-10 Fas 1, projektstudie S-EXT-20 Fas 2, utveckling S-INT Standardprojektelement, Internt serviceprojekt S-EXT-10 Fas 1, projektstudie S-EXT-20 Fas 2, utveckling Används i scenariot Servicekonsulting: 196 Skikt 2 Används i scenariot Servicekonsulting: 197 Skikt 2

© 2012 SAP AG. All rights reserved.7 Basdata projektsystem Standardnätverk Standardnätverk S-10 Fas 1, projektstudie Standardnätverk S-20 Fas 2, utveckling Används i scenariot Servicekonsulting: 196 Skikt 2 Dessa data skapas i BB 196

© 2012 SAP AG. All rights reserved.8 Basdata projektsystem Allokering av material till standardnätverk S-EXT Standardprojektelement, Externt serviceprojekt Dessa data skapas i BB 196 S-EXT-10 Fas 1, projektstudie S-EXT-20 Fas 2, utveckling S-10 Standardnätverk Fas 1, projektstudie D300 Material (DIEN) D301 Material (DIEN) S-20 Standardnätverk Fas 2, utveckling Används i scenariot Servicekon sulting: 196 Skikt 2

© 2012 SAP AG. All rights reserved.9 Handelsvaror tjänster Produktstruktur H100 Handelsvara, inköpt (HAWA) Används i service- scenarier med tredje part för skikt 2 Dessa basdata skapas i BB 213 – Skikt 2 Används i service- scenarier för skikt 2 H200 Handelsvara, tredje part (HAWA)

© 2012 SAP AG. All rights reserved.10 Halvfabrikat produkttjänster Produktstruktur S300 Halvfabrikat, (SEMI) Dessa basdata skapas i BB 217 – Skikt 2 Används bara i service- scenario 217 för skikt 2 SN Serienummer

© 2012 SAP AG. All rights reserved.11 Basdata för tjänst Produktstruktur Basdata för tjänst, (SERV Service: Inköp) Dessa basdata skapas i BB 215 – Skikt 2 Används bara i service- scenario 212 för skikt 2

© 2012 SAP AG. All rights reserved.12 Operationslista Operationslistestruktur Operationslista, Allmänt underhåll Dessa basdata skapas i BB 215 – Skikt 2 Används i service- scenarier för skikt 2 1 Gruppräknare 2 Gruppräknare 3 Gruppräknare Operationslista, Allmänt underhåll Operationslista, Allmänt underhåll

© 2012 SAP AG. All rights reserved.13 No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft, Windows, Excel, Outlook, and PowerPoint are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM, DB2, DB2 Universal Database, System i, System i5, System p, System p5, System x, System z, System z10, System z9, z10, z9, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, eServer, z/VM, z/OS, i5/OS, S/390, OS/390, OS/400, AS/400, S/390 Parallel Enterprise Server, PowerVM, Power Architecture, POWER6+, POWER6, POWER5+, POWER5, POWER, OpenPower, PowerPC, BatchPipes, BladeCenter, System Storage, GPFS, HACMP, RETAIN, DB2 Connect, RACF, Redbooks, OS/2, Parallel Sysplex, MVS/ESA, AIX, Intelligent Miner, WebSphere, Netfinity, Tivoli and Informix are trademarks or registered trademarks of IBM Corporation. Linux is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. Adobe, the Adobe logo, Acrobat, PostScript, and Reader are either trademarks or registered trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation. UNIX, X/Open, OSF/1, and Motif are registered trademarks of the Open Group. Citrix, ICA, Program Neighborhood, MetaFrame, WinFrame, VideoFrame, and MultiWin are trademarks or registered trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, XML, XHTML and W3C are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. Java is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JavaScript is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. SAP, R/3, SAP NetWeaver, Duet, PartnerEdge, ByDesign, SAP BusinessObjects Explorer, StreamWork, and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and other countries. © 2012 SAP AG. All rights reserved Business Objects and the Business Objects logo, BusinessObjects, Crystal Reports, Crystal Decisions, Web Intelligence, Xcelsius, and other Business Objects products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Business Objects Software Ltd. Business Objects is an SAP company. Sybase and Adaptive Server, iAnywhere, Sybase 365, SQL Anywhere, and other Sybase products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of Sybase, Inc. Sybase is an SAP company. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves informational purposes only. National product specifications may vary. The information in this document is proprietary to SAP. No part of this document may be reproduced, copied, or transmitted in any form or for any purpose without the express prior written permission of SAP AG. This document is a preliminary version and not subject to your license agreement or any other agreement with SAP. This document contains only intended strategies, developments, and functionalities of the SAP® product and is not intended to be binding upon SAP to any particular course of business, product strategy, and/or development. Please note that this document is subject to change and may be changed by SAP at any time without notice. SAP assumes no responsibility for errors or omissions in this document. SAP does not warrant the accuracy or completeness of the information, text, graphics, links, or other items contained within this material. This document is provided without a warranty of any kind, either express or implied, including but not limited to the implied warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, or non- infringement. SAP shall have no liability for damages of any kind including without limitation direct, special, indirect, or consequential damages that may result from the use of these materials. This limitation shall not apply in cases of intent or gross negligence. The statutory liability for personal injury and defective products is not affected. SAP has no control over the information that you may access through the use of hot links contained in these materials and does not endorse your use of third-party Web pages nor provide any warranty whatsoever relating to third-party Web pages.