Förmånskollen 2019.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Intranät – inte för alla?
Advertisements

Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Upplands Väsby_Camillas Hemtjänst och Service (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Stockholms län Resultat för Camillas hemtjänst & service i Täby (minst 7 svarande) Hemtjänst.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Patientsäkerhetskulturenkät
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
VISA DENNA BILD: INLEDNING
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Sälja en produkt eller tjänst
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Kundundersökningen Enkätfabriken har genomfört en kundundersökning om de arbetsmarknadsinsatser som kommunen finansierar. Syftet med undersökningen är.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Förmånskollen 2019

Vad tycker era medarbetare om sina personalförmåner och hur står sig ert förmånsutbud jämfört med andra arbetsgivares? Under 2018 fick 80 000 medarbetare i Sverige chansen att delta i Förmånskollen. Årets undersökning förväntas bli ännu större – och redan nu kan du och er organisation registrera er till att delta. Förutom att få en heltäckande förståelse för vad era medarbetare tycker om ert förmånsutbud samt riktlinjer för det fortsatta arbetet med kompensation och förmåner, har ni chansen att vinna pris på vårt event Benify Summit. Där presenteras bl.a. de organisationer som fått bäst resultat i Förmånskollen. 

VERKTYG FÖR STRATEGISK UTVECKLING AV FÖRMÅNSUTBUDET Sveriges största förmånsundersökning 20 500 DELTAGARE UNDER 2018 3 OLIKA DATAKÄLLOR VERKTYG FÖR STRATEGISK UTVECKLING AV FÖRMÅNSUTBUDET

Varför förmånskollen? Syftet med undersökningarna är att med resultatet skapa ett faktabaserat underlag för att vidareutveckla förmånsutbudet och organisations förmåner och arbetsgivarvarumärke. I tillägg skall man som kund få ett sammanställt scoreindex där man får möjligheten att få insikt i: Vad ens medarbetare tycker Hur man står sig mot andra bolag inom sin bransch och genomsnittet Styrkor och svagheter inom det egna förmånsutbudet, kommunikationskanalerna och arbetsgivarvarumärket.

Så här fungerar det - datakällor 1 2 Till Medarbetare 3 Till HR Till Benify En enkätundersökning till era medarbetare som samlar input kring deras uppskattning, kännedom och uppfattning av ert förmånsutbud, kommunikationen kring kompensation och förmåner samt ert arbetsgivarvarumärke. Medarbetarna deltar givetvis anonymt En enkätundersökning till någon från HR-/personalavdelningen som kan svara på frågor kring HR:s mål och strategi gällande förmåner, intern kommunikation samt arbetsgivarvarumärket. Data gällande inloggningar, touchpoints och beställningar från er förmånsportal tillhandahålls av Benify.

presenteras endast för er! Era resultat kommer presenteras endast för er! Ett samlat resultat, till exempel per bransch, kommer att presenteras för andra deltagande organisationer i Förmånskollen i benchmarking-syfte. Det samlade resultatet kommer även att användas i marknadsföringssyfte. Ert individuella resultat kommer dock endast presenteras för er, och ert deltagande kommer endast offentliggöras om ni vinner pris inom er kategori. Detta sker först efter ert godkännande.

- RESULTAT PRESENTERAS ! Tidslinje ENKÄT - ANSTÄLLD 2019.03.12 UNDERSÖKNING STÄNGER DEADLINE ANMÄLAN /2019.03.26 2019.03.01 2019.04.09 INBJUDAN HR ENKÄT - HR   BENIFY SUMMIT - RESULTAT PRESENTERAS ! 2019.01.11 2019.03.12 PÅMINNELSE 2019.04.23