Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

INDISKA Kundklubb 2013.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "INDISKA Kundklubb 2013."— Presentationens avskrift:

1 INDISKA Kundklubb 2013

2 Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

3 Tiplan Mars April Maj Juni Juli Augusti
Plan Krav & Design Utveckling Test Pilot (?) Utrullning till butik Beslutsmöte - Tidplan - Kostnad Statusmöte Beslutsmöte Beslutsmöte Go-live

4 Verksamhetsprojektledare
Projektorganisation Styrgrupp Ylva Bergqvist Johan Mark Sofie Gunolf IT-projektledare Mikael Nordström Utvecklare Micael Jansson (Abalon) Mats Kusoffsky (Hybris) Lars-Erik Svensson (Extenda) NN (Oracle) ? Testledare / Testare NN Verksamhetsprojektledare Stephane Kylenfelt Zoltak

5 Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

6 Processflöden Översikt
Kundadministration Registrera ny medlem (butik, web, app) Ändra medlem (butik, web, app, kundtjänst) Medlemsköp Medlemsköp (butik, web) Bonushantering Efterregistrera bonus (butik, kundtjänst) Skänk bonus (butik, web) Mina sidor Hantera mina sidor Kampanjhantering Skapa kampanjer

7 1.a Registrera ny medlem Web Kund registerar sig som medlem via webben
Kassapersonal registrerar medlem i kassan Välkomstinfo och erbjudande skickas ut till medlem Kund vill bli medlem Butik App Kund registerar sig som medlem via appen

8 1.b Ändra medlem Kund registerar sig som medlem via appen App
Medlem uppdaterar informationen Web Medlem loggar in på Mina Sidor Medlem vill ändra uppgifter Butik Medlem identifieras i kassan Kassapersonal uppdaterar informationen Medlem ringer kundtjänst Medlem identifieras och uppdateras av kundtjänst Kundtjänst

9 2.a Medlemsköp Ändra medlemsinfo (1.b) Ändra medlem Befintlig medlem
Butik Kassapersonal registrerar varor i kassan Medlem identifieras i kassan Rabatter appliceras på köpet Medlem betalar Kund inleder köp Vill bli medlem (1.a) Registrera ny medlem Web Kunden lägger varor i kundkorgen Medlem vill skänka bonus Medlem vill ej skänka bonus (3.b) Skänk bonus till välgörenhet Bonusbelopp registreras på medlem Vill ej bli medlem Kund betalar

10 3.a Efterregistrera bonus
Medlem identifieras i kassan Bonus efterregistreras för medlem Kund vill efterregistrera bonus Butik Kundtjänst Medlem ringer kundtjänst Medlem identifieras av kundtjänst

11 Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

12 Verksamhetskrav Det skall vara möjligt att registrera ny medlem i butik, på webben och i appen Det skall vara möjligt att ändra medlemsinformation i butik, på webben (Mina Sidor), i appen och via kundtjänst En medlem skall kunna identifieras med följande identifierare: Personnummer Telefonnummer Medlemsnummer En kund måste vara kundklubbsmedlem för att kunna använda ”Mina Sidor” På ”Mina Sidor” skall medlemen kunna hantera följande: Ändra medlemsuppgifter (krav 2) Se aktuellt bonussaldo Se aktuella erbjudanden Se köphistorik (?) Det skall vara möjligt att utnyttja kampanjköp i alla kanaler (butik och webb) Kundklubben skall hantera kampanjchecker (t.ex. välkomstcheck och bonuscheck) som betalmedel

13 Verksamhetskrav – forts.
Kundklubben skall hantera följande typer av erbjudanden som rabatter: % på helt köp % på sortimentsavsnitt % på definierad vara % på valfri vara Medlemspris på vara Fri frakt Medlemsköp skall generera bonuspoäng per handlad krona Medlemsköp på upp till 250 kr skall generera 1 bonuspoäng per handlad krona Medlemsköp över 250 kr skall generera 2 bonuspoäng per handlad krona Det skall vara möjligt att efterregistrera bonus i butik och via kundtjänst Det skall vara möjligt att skänka bonus till välgörenhet i alla kanaler (butik och web) Bonuspoäng skall, för web-köp, uppdateras när varan skickas från lagret (ej vid beställning) Vid köp med intjänad bonus på webben skall bonusbeloppet reserveras till dess att försäljningen är genomförd; i.e. varan är skickad från lagret All artikelinformation skall finnas i Abalon för analys och kampanjhantering

14 Verksamhetskrav – forts.
Det skall vara möjligt att skapa följande typer av kampanjer: Generell kampanj för alla medlemmar (t.ex. 20 % på ett köp) Kampanj på segmenterade grupper av medlemmar (t.ex. medlemmar som köpt tunikor får rabatt på tights) Flerstegskampanjer (t.ex. köp en tunika och få ett par tights på köpet) ”Tag 3 betala för 2”-kampanjer Det skall vara möjligt att följa upp medlemsköp och nyttjande av kampanjer Information och erbjudanden skall kunna skickas ut digitalt via och sms

15 Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

16 Systemkarta App Exact Target Abalon Extenda Oracle Retail Hybris
Medlemsidentifiering Medlemsregistrering Medlemsinformation (inkl. bonus) Exact Target Abalon Medlemsidentifiering Extenda Medlemsinformation (inkl. bonus) Oracle Retail Medlemsregistrering Medlemsuppdatering Erbjudanden (rabbatter & betalmedel) Kvitto Artiklar Bonus (efterregistrering) Medlemsidentifiering Medlemsinformation (inkl. bonus) Medlemsregistrering Medlemsuppdatering Erbjudanden (rabbatter & betalmedel) Kvitto Hybris

17 Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

18 Öppna frågor Skall PAR finnas med i scopet?
Komplettera med ”vanliga” tangentbord i butik


Ladda ner ppt "INDISKA Kundklubb 2013."

Liknande presentationer


Google-annonser