Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

John Marin Photography and Video Editor Marketing Production TUI Nordic Söder Mälarstrand 27 S-117 85 Stockholm, Sweden Phone: +46 8 7207379 Mobile: +46.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "John Marin Photography and Video Editor Marketing Production TUI Nordic Söder Mälarstrand 27 S-117 85 Stockholm, Sweden Phone: +46 8 7207379 Mobile: +46."— Presentationens avskrift:

1

2 John Marin Photography and Video Editor Marketing Production TUI Nordic Söder Mälarstrand 27 S Stockholm, Sweden Phone: Mobile:

3  4 länder  4 språk  1,5 miljoner kunder  60 miljoner besök online  +70% försäljning online  12 miljarder i omsättning  45 flygplatser  1600 anställda TUI Nordic

4 Visningar senaste 12 mån Fritidsresor.se: Startour.no: Startour.dk: Finnmatkat.fi:

5 2001 Första webbfilmerna 2006 Startar webb-TV 2009 Ny videoplattform 2009 Första kändisfilmerna 2010 Mads-effekten 2011 Lotties Värld lanseras 2014 Interaktivt på Youtube Milstolpar

6 2002 – Rhodos was hot

7 2001 Första webbfilmerna 2006 Startar webb-TV 2009 Ny videoplattform 2009 Första kändisfilmerna 2010 Mads-effekten 2011 Lotties Värld lanseras 2014 Interaktivt på Youtube Milstolpar

8 Webb-TV 1.5

9

10 2001 Första webbfilmerna 2006 Startar webb-TV 2009 Ny videoplattform 2009 Första kändisfilmerna 2010 Mads-effekten 2011 Lotties Värld lanseras 2014 Interaktivt på Youtube Milstolpar

11

12 Säljverktyg

13

14 2001 Första webbfilmerna 2006 Startar webb-TV 2009 Ny videoplattform 2009 Första kändisfilmerna 2010 Mads-effekten 2011 Lotties Värld lanseras 2014 Interaktivt på Youtube Milstolpar

15 Kändisfilmer 1. Pernilla Wahlgren i Thailand, views 2. Kjell Bergqvist upptäcker Mexico, views 3. Sara Dawn Finer på Barbados, views 4. Krögaren Melker Andersson på Gran Canaria, views 5. Josephine Bornebusch på Six Senses i Thailand, views Top five

16 2001 Första webbfilmerna 2006 Startar webb-TV 2009 Ny videoplattform 2009 Första kändisfilmerna 2010 Mads-effekten 2011 Lotties Värld lanseras 2014 Interaktivt på Youtube Milstolpar

17

18 Lika som bär…?

19

20

21 Reklamerinran och preferred brand upp i alla länder 40 procent upp i försäljningen första månaderna Över visningar på Fritidsresor och Youtube Parodier i dansk TV och i Hellenius Hörna Mads-effekten

22 2001 Första webbfilmerna 2006 Startar webb-TV 2009 Ny videoplattform 2009 Första kändisfilmerna 2010 Mads-effekten 2011 Lotties Värld lanseras 2014 Interaktivt på Youtube Milstolpar

23

24

25 1. Lotties Värld - Kap Verde, views 2. Lotties Värld - Bodrum, views 3. Lotties Värld - Sardinien, views 4. Lotties Värld – Thailand, views 5. Lotties Värld – Gran Canaria, views Lotties Värld visningar Top five

26 2001 Första webbfilmerna 2006 Startar webb-TV 2009 Ny videoplattform 2009 Första kändisfilmerna 2010 Mads-effekten 2011 Lotties Värld lanseras 2014 Interaktivt på Youtube Milstolpar

27

28 Annotations på Youtube

29 Lite statistik  Medelvärde på bokning för den som sett film +25%  Konvertering ökar med ca 6 ggr  Mer än dubbelt så lång tid på sajten 15 min vs 5 min

30

31

32

33 Mobil videotrafik

34

35

36 Tack!


Ladda ner ppt "John Marin Photography and Video Editor Marketing Production TUI Nordic Söder Mälarstrand 27 S-117 85 Stockholm, Sweden Phone: +46 8 7207379 Mobile: +46."

Liknande presentationer


Google-annonser