Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Åland på MATKA 2016. Upplägg 2016 Går av stapeln torsdag –söndag, 21-24.1.2016 Fackdagar; torsdag-fredag till kl.12.00 Allmänna dagar; fredag kl.12.00-söndag.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Åland på MATKA 2016. Upplägg 2016 Går av stapeln torsdag –söndag, 21-24.1.2016 Fackdagar; torsdag-fredag till kl.12.00 Allmänna dagar; fredag kl.12.00-söndag."— Presentationens avskrift:

1 Åland på MATKA 2016

2 Upplägg 2016 Går av stapeln torsdag –söndag, Fackdagar; torsdag-fredag till kl Allmänna dagar; fredag kl söndag. Tema för MATKA 2016 är SKÄRGÅRDEN Mässcentret tillsammans med hela finländska skärgården koordinerar en gemensam monter på 1000 kvm2. En strategigrupp är tillsatt där Lotta representerar Åland. Visit Finland hjälper till att bjuda in folk till mässan via deras kanaler. Från Visit Ålands sida håller Lotta och Camilla i trådarna för Matka och Annica G. för press & media inför mässan.

3 Monter - Finlands skärgård

4 Montern Skärgården Den blåa mattan med blå bollar ska symbolisera olika öar. I montern finns förutom Åland; Åbo, Björneborg/ Raumo, Pargas, Nådendal, Kimitoön, Salo och St.Karins. Mitt i montern kommer det att finnas en Matvarubod som kommer att sälja produkter från alla regioner i montern. Kimitoön har ansvaret för boden. Intill matvaruboden ges utrymme till en ”programplats” och en åländsk midsommarstång. Vid programplatsen får varje region sätta upp olika programpunkter (tex. sång, musik, aktiviteter) under mässdagarna. Åland ansvarar för midsommarstången och kommer att koordinerar en midsommarfest under mässans alla dagar. Arbetsgruppen för montern har strategidagar på Åland för att diskutera och fastställa riktlinjer för handelsboden, programtider, marknadsföring etc.

5

6

7 Kort om Ålandshörnan Är totalt 230 kvm2 Hörnan ”möbleras” enligt tema sjöfart, hav & öar dvs. vi använder oss inte av mässans möbler som är på skissen. Viking Line är med som guldpartner och finns med vid Ålandshörnan och Åbolands sida med varsin check-in points= driva in folk i montern. Fastställt Högre vägg med skärm med filmer som rullar. Modellen av Smartpark finns med i montern. Partners i montern är i dagsläget Viking Line, Eckerölinjen/ Ålandsresor, Ålandhotels, Park hotell. Två intressenter ger besked inom kort. Lista på idéer om inredning, programpunkter, mat & dryck har tagits fram men diskuteras vidare och fastslås när alla partnerskap är fastställda.

8 Partnerupplägg Guld partner 5.000€ – egna kvadrat / större underutställare till Visit Åland Silver partner 2500€ – två säljare, eget bord, broschyrställ Brons partner 1500€– en säljare och plats för broschyr Partner 350€ – plats för broschyr

9 Är du intresserad att vara med och/eller har frågor? Vänligen kontakta Nästa Matkamöte är måndagen den kl vid Visit Åland för partners som deltar på mässan. Inredning, program, mat& dryck, marknadsföring ska slås fast för fortsatt arbete. VÄLKOMMEN MED!

10 Hur går arbetet vidare? Som första steg har Visit Åland haft två möten med de företag som deltog med dels för att presentera idén med skärgårdsmontern samt se intresset för partnerskap. Denna vecka skickas e-post till alla medlemmar om upplägget av Matka samt övriga mässor Möjlighet att anmäla sitt intresse att delta. Nästa Matka möte är måndagen den kl vid Visit Åland för partners som deltar på mässan. Inredning, program, mat& dryck, marknadsföring ska slås fast för fortsatt arbete.


Ladda ner ppt "Åland på MATKA 2016. Upplägg 2016 Går av stapeln torsdag –söndag, 21-24.1.2016 Fackdagar; torsdag-fredag till kl.12.00 Allmänna dagar; fredag kl.12.00-söndag."

Liknande presentationer


Google-annonser