Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Our arbete 28/11 2014 En halvdag för att arbeta med tre av forskargruppernas rekommendationer och att implementera ett nytt tankemönster på Åsaskolan.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Our arbete 28/11 2014 En halvdag för att arbeta med tre av forskargruppernas rekommendationer och att implementera ett nytt tankemönster på Åsaskolan."— Presentationens avskrift:

1 Our arbete 28/11 2014 En halvdag för att arbeta med tre av forskargruppernas rekommendationer och att implementera ett nytt tankemönster på Åsaskolan

2 Var är vi nu? KUNGSBACKA KOMMUN

3 Tankemönster Jag skapar en positiv bild av Åsaskolan genom att ge och ta emot återkoppling samt genom att uppträda positivt och respektfullt mot ALLA.

4 Rekommendationer som implementeras: Ledningen ut i verksamheten. Rektor delaktig på arbetslagsträffar Tid för reflektion KUNGSBACKA KOMMUN

5 Arbetet med dessa rekommendationer startar idag och fortsätter hela läsåret KUNGSBACKA KOMMUN

6 Vad blev de av de andra rekommendationerna??? Planeras/startas under lå 14/15: Gemensamma sociala aktiviteter för personal samt Rastaktiviteter/Rastvärdar. Planeras/Startas under lå 15/16:Utbildning av all personal som arbetar på Åsaskolan, teoretisk o praktisk fortbildning. Att lyckas!!!! Digital kompetens hos medarbetare/elever. Portalen Åsaskolan Sociala gemensamma aktiviteter för elever. Planeras/Startas under lå 16/17: Framtidsfrön KUNGSBACKA KOMMUN

7 Dagens program 90 min Reflektion i grupper om 3 kring positivitet och respekt. 30 min Arbete i ordinarie arbetslag 10/4 röstning, skriva ner de 5 förslag som fått flest röster på blädderblock. 30 min Presentation av arbetslagens förslag 15 min egen reflektion i reflektionsboken 30 min Presentation av varje medarbetares uttalanden. KUNGSBACKA KOMMUN


Ladda ner ppt "Our arbete 28/11 2014 En halvdag för att arbeta med tre av forskargruppernas rekommendationer och att implementera ett nytt tankemönster på Åsaskolan."

Liknande presentationer


Google-annonser