Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Dialect – Thomas Eriksson 2014-03-06. Agenda  Nuläge  Vi förenklar och tar omtag  Nya O365 affären  Incitamentsprogram ”Cashback”  Nya O365 processen.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Dialect – Thomas Eriksson 2014-03-06. Agenda  Nuläge  Vi förenklar och tar omtag  Nya O365 affären  Incitamentsprogram ”Cashback”  Nya O365 processen."— Presentationens avskrift:

1 Dialect – Thomas Eriksson

2 Agenda  Nuläge  Vi förenklar och tar omtag  Nya O365 affären  Incitamentsprogram ”Cashback”  Nya O365 processen  Hjälp och verktyg  Våra mål

3 Nuläge Väldigt blygsam försäljning Olika processer Olika tjänstepaketeringar Långsam och omständlig Provisionsprocess Svårt att förstå

4 Vi förenklar och tar omtag Olika processer Olika produktpaketeringar Långsam och omständlig Provisionsprocess Svårt att förstå Gemensamt arbetssätt Ett sätt att paketera tjänsten Bygg affären som alla våra tjänster Enkelt och tydligt och vi kan lära av varandra

5 Vi förenklar och tar omtag Olika processer Olika produktpaketeringar Långsam och omständlig Provisionsprocess Svårt att förstå Gemensamt arbetssätt Ett sätt att paketera tjänsten Bygg affären som alla våra tjänster Enkelt och tydligt och vi kan lära av varandra

6 Ett gemensamt arbetssätt  En kalkyl för att beräkna affären  Kalkylen tar automatiskt fram beställningsunderlaget  Alla licenser beställs via Dialect Systems  Alla planer beställs och levereras på samma sätt  Dialect via Kundcenter fakturerar alltid kunden själv  Dialect Systems fakturerar alltid Kundcenter  Vi kan finansiera affären hos Svea Finans

7 Vi förenklar och tar omtag Olika processer Olika produktpaketeringar Långsam och omständlig Provisionsprocess Svårt att förstå Gemensamt arbetssätt Ett sätt att paketera tjänsten Bygg affären som alla våra tjänster Enkelt och tydligt och vi kan lära av varandra

8 Ett sätt att paketera tjänsten  Systems tar ingen marginal på Microsoft licensen och vi behåller transparant priset för licenser ut mot slutkund  Inga tilläggstjänster paketeras med Microsoft licensen så kunden kan transparant se att priset för licensen är densamma som hos Microsoft  Systems tar engångsavgift per användare för att administrera licenshantering. På samma sätt som för Unified.  En gemensam kalkyl med färdiga artiklar för både licenser och Dialect tjänster. Enkelt att förstå för kund, enkelt att se lönsamhet för säljare.

9 Vi förenklar och tar omtag Olika processer Olika produktpaketeringar Långsam och omständlig Provisionsprocess Svårt att förstå Gemensamt arbetssätt Ett sätt att paketera tjänsten Bygg affären som för alla våra tjänster Enkelt och tydligt och vi kan lära av varandra

10 Bygg affären som för alla våra tjänster  Ni fakturerar slutkund själva och kan kombinera Microsoft licenser och egna tjänster hur ni vill.  Affärens lönsamhet är till stor del att producera teknikertimmar som paketeras med O365  Allt kan finansieras via Svea och alla delar, såväl licenser som engångsavgifter kan fås upfront  Ni kan sälja 12, 24 eller 36 månaders avtal. Allt faktureras årsvis till KC. Önskar kunden månadsfakturering måste kund finansiera lösning.

11 Vi förenklar och tar omtag Olika processer Olika produktpaketeringar Långsam och omständlig Provisionsprocess Svårt att förstå Gemensamt arbetssätt Ett sätt att paketera tjänsten Bygg affären som för alla våra tjänster Enkelt och tydligt och vi kan lära av varandra

12  Enkelt att räkna ut affären  En strukturerad process för att skapa offert  Enkelt att beställa  Enkelt att fakturera  Enkelt att finansiera

13 Incitamentsprogram Cashback  Gäller för perioden 1/5 till 30/6  För företag 5-50 licenser per kund  Dialect centralt betalar incitament via kreditering på faktura till Kundcenter.  Fasta belopp  Extra Incitament är inbyggd i kalkylen

14 Prissättning Nya 0365 ProduktInköpspris årKundpris år/månTB år/månCashback 12 månTotalt TB 12 mån Exchange Online, plan , , Exchange Online, plan , , Midsize Business (0-10 anv med statisk verksamhet) , , Plan E158755, , Plan E , ,

15 Exempelaffär  Kalkyl

16 Nya O365 processen 1.Vid tecknat avtal beställer Säljare licenser genom att skicka kalkyl till (OBS säkerställ att kalkyl har giltigt datum) 2.Inom 3 arbetsdagar beställer Systems licenser av Ingram Micro genom att skicka Beställningsunderlag Ingram. En kundmapp skapar också där beställningsunderlag sparas. 3.Inom 1,5-3 dagar skickar Microsoft bekräftels till oss och slutkund. 4.För nya kunder tar det 24 timmar innan licensnycklarna finns. För befintliga kunder några timmar. Detaljerad beskrivning från Ingram finns tillgängligt på Intranätet under torsdagen. 5.Dialect Systems skickar första faktura dagen efter att Ingram bekräftar att licenser är levererade. 6.Inicitament krediteras på första faktura till Kundcenter

17 Hjälp och verktyg  Intranätet – Nya Office ̶ Nya kalkylen ̶ Grundanalys ̶ Processbeskrivning Ingram ̶ Presentation från dagens möte  Nytt material läggs upp på Intranätet under dagen idag  Gammalt material kommer att tas bort, uppdatering klar senast fredag 16/5

18 Viktiga saker att tänka på  Kalkylen måste alltid tas från Intranätet då vi en gång per vecka valuta justerar inpriserna från Ingram.  Giltighetstiden för en kalkyl är 3 månader och ”bäst före datum” kommer att framgå på kalkylen.  Använder man en felaktig kalkyl så kommer ordern att rejectas och säljare kommer att få räkna om affär och inkomma med en giltig kalkyl.

19 Mål 2014  3000 Seats på årsbasis  NU KÖR VI!


Ladda ner ppt "Dialect – Thomas Eriksson 2014-03-06. Agenda  Nuläge  Vi förenklar och tar omtag  Nya O365 affären  Incitamentsprogram ”Cashback”  Nya O365 processen."

Liknande presentationer


Google-annonser