Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Nu Skins mission “Vårt mål är att verka för det goda i världen genom att hjälpa människor förbättra sina liv genom givande affärsmöjligheter, innovativa.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Nu Skins mission “Vårt mål är att verka för det goda i världen genom att hjälpa människor förbättra sina liv genom givande affärsmöjligheter, innovativa."— Presentationens avskrift:

1

2 Nu Skins mission “Vårt mål är att verka för det goda i världen genom att hjälpa människor förbättra sina liv genom givande affärsmöjligheter, innovativa produkter och en berikande positiv kultur. ” Initiativet Nourish the Children ® (NTC) förenar Nu Skin ® med vår världsomfattande grupp distributörer för att hjälpa världens hungrande barn.

3 Rädda barn med unikt koncept  2002 lanserade Nu Skin ® initiativet NTC för att ta itu med den stora hungersnöd som råder i världen.  NTC är ett humanitärt initiativ av vinstdrivande företaget Nu Skin Enterprises i samarbete med utvalda välgörenhetsorganisationer. NTC i sig själv är inte en välgörenhet.  Innovativt koncept: NTC säljer näringsrik mat – VitaMeal – och donerar sedan inköpen till en icke-vinstdrivande tredje part, specialiserad på att distribuera mat till dem som lider av undernäring och svält.

4 Erkänt världen över Nu Skins unika intiativ Nourish the Children ® fick priset American Business Award 2007 för: Best Corporate Social Responsibility Programme American Business Awards eller Stevies som de även kallas, delas ut till alla slags företag för erkännanden av bl.a. personal, insatser m.m.

5 Varför gör vi det? Var 6:e sekund dör ett barn av undernäring. Det är 5 000 000 barn varje år. Nu Skin Enterprises ger distributörer och kunder en chans att göra en insats för dessa lidande barn.

6 Gör en insats Med VitaMeal kan du bryta fattigdomscykeln och rädda miljoner barn från undernäring.

7 Vitaminbrist Infektioner & diarré > Oförmåga att uppta näring Inlärnings- och arbetssvårigheter Fattigdom & analfabetism Brist på näringsrik mat Ökad undernäring Fattigdomscykeln

8 VitaMeal - Mer än bara mat  VitaMeal utvecklades speciellt för undernärda barn av forskare vid Pharmanex ® och en expert på undernärda barn i tredje världen.  Det ger en bra balans mellan de kalorier, proteiner, fetter, kolhydrater, vitaminer och mineraler som undernärda barn behöver för att växa och utveckla sin fulla potential.  VitaMeal distribueras via välrenommerade organisationer med nödvändig infrastruktur för effektiv utdelning.

9 VitaMeal 25 vitaminer & näringsämnen Frisk kropp och mentala färdigheter Utbildning tack vare skolmatsprogram Arbetstillfällen Undkommer fattigdomen VitaMeal - Bryter fattigdomscykeln

10 Skolmatsprogram  Skolmatsprogrammen gör mer utav VitaMeal-donationerna:  Barnen kommer till skolan för varma måltider  Får näring för kropp och sinne  Betydligt ökat antal flickor går i skolan. Effekten av att utbilda flickor: Utbildade flickor föder färre barn Utbildade mödrar utbildar sina barn Utbildade mödrar bryter cykeln av analfabetism och fattigdom Utbildade mödrar kan rädda ett samhälle.

11 Samarbetspartner - Feed the Children ®  NTC:s primära samarbetspartner globalt  Internationell, icke-vinstgivande, icke-sekteristisk kristen biståndsorganisation  Tredje största internationella hjälporganisationen i USA  Distribuerar tusentals ton mat varje år till familjer i fler än 60 länder.

12 Distributörer och kunder köper och donerar Hjälporg. transporterar och delar ut Mat når behövande barn Nu Skin tillverkar VitaMeal i Malawi, Kina och USA. NTC är bron mellan dina donationer och hjälporganisationerna. NOURISH THE CHILDREN: HUR DET FUNGERAR

13 Skillnaden med NTC NTC skiljer sig från hjälporganisationer på följande sätt: NTC är inte välgörenhet. Det är ett vinstdrivande humanitärt initiativ som drivs av ett dito företag, Nu Skin Enterprises. Bidragarna donerar mat, inte pengar. Hela donationen går till behövande. Vi samarbetar med välrenommerade hjälporgan. Bidragarna belönas finansiellt för sina humanitära donationer. VitaMeal produceras i Malawi och Kina och befrämjar lokal ekonomisk tillväxt. Vi lämnar detaljerad information, bilder, rapporter och filmer från projekten på de olika platserna.

14  2 miljoner av Malawis befolkning på 13,9 miljoner är föräldralösa.  Förväntad livslängd: 44 år  30% av barnen dör innan 5 år p.g.a: Undernäring AIDS  90% av befolkningen lever på landsbygden. Malawi - Afrikas varma hjärta

15 Mer än bara mat….  Det handlar inte bara om mat utan att hjälpa malawierna skapa en bättre framtid för sig och sina familjer med utveckling av jordbruksprogram.  Sedan 2004 har NTC och projektet Malawi samarbetat för att långsiktigt hjälpa via utvecklingsprogram, delvis betalda av Nu Skin ®.  Europa fokuserar sina ansträngningar och resurser på ett land: Malawi.

16 Malawi VitaMeal Manufacturing Plant  Nu Skin ® stod för halva kostnaden när VitaMeal Manufacturing Plant i Lilongwe, Malawi uppfördes.  Den andra halvan gavs som ett lån av Napoleon Dzombe, som administrerar anläggningen.  Pharmanex ® forskare anpassade VitaMeals formula till traditionell mat i Malawi och lokalt tillgängliga ingredienser. De lärde också upp personalen på anläggningen.  Anläggningen ägs av malawier och är en värdefull resurs för invånarna i landet.  Anläggningen öppnade 2004.

17 Samarbetspartners i Malawi Projekt Malawi  USA-baserad välgörenhet som arbetar för att ge mat och utbildning samt utveckla lantbruket för befolkningen i Malawi. Napoleon Dzombe  Infödd som lämnade hemmet som ung med ca 3$ på fickan och ett löfte till sin far om att hjälpa sitt folk.  Blev framgångsrik affärsman och började dela ut mat från sitt hem till behövande.  Arbetar nu med Malawi-projektet och basar över VitaMeal-anläggningen och distributionen av VitaMeal till tusentals undernärda barn.

18 FANTASTISKA RESULTAT  VitaMeal-anläggningen tillverkar mer än 2 400 000 portioner/månad och ger viktig näring för småbarn i Malawi.  Lokal produktion skapar arbete åt ca 400 personer.  Lokala jordbrukare får en marknad för sina grödor.  Skolor som delar ut VitaMeal drar barn till skolan, barn som annars måste arbeta för att hjälpa till med försörjningen hemma.  Lokal produktion innebär minimala transportkostnader, vilket frigör mer kapital till andra hjälpinsatser.

19 Distribution av VitaMeal  Distribution sker via barnhem, daghem, sjukhus, skolor…  Direktutdelning i byar I de flesta fall stannar småbarn hos sina familjer i byarna VitaMeal delas ut en gång i månaden med hjälp av lokala styranden Varje behövande barn får en kupong som de kan lösa in mot en påse VitaMeal, vilket ger dem ett varmt mål mat varje dag i en månad.

20 Hur du kan deltaga  Köp påsar med VitaMeal: Donera 1 påse = 30 portioner Donera 2 påsar = 60 portioner Donera 5 påsar = 150 portioner  Donera via ADR-programmet: Långsiktig hjälp – enda sättet att hjälpa barn Få produktpoäng – byts mot produkter från Nu Skin ® Kvalificering till NTC Ambassador

21 Nu Skin ® ökar dina donationer  Matchningsprogram: När du köper en donation med 5 påsar VitaMeal, donerar Nu Skin Enterprises en sjätte påse. För var åttonde påse VitaMeal som köps i världen, donerar Nu Skin Enterprises en extra påse för att rädda ännu ett behövande barn.

22 Förändra jordbrukarnas framtid i Malawi  Bidrag till Nu Skin Force For Good Foundations by Mtalimanja 25 cent från varje påse VitaMeal doneras Jordbruksprogram och utbildning Jordbrukare lär sig bli oberoende och självförsörjande

23 NU SKINS DISTRIBUTÖRER GÖR SKILLNAD Till idag har Nu Skin-familjen köpt och donerat mer än 400 miljoner matportioner till undernärda barn.

24 EMEA GÖR SKILLNAD Europa fokuserar sina insatser på ett enda ställe: Malawi, Afrika Till dags dato har fler än 32,5 miljoner portioner donerats via distributörer, kunder och anställda inom EMEA. 2014 donerade EMEA 5,1 miljoner varma måltider till 14000 barn varje dag. *EMEA: Europa, Mellanöstern och Afrika.

25 LÄNDER SOM FÅTT VitaMeal

26 "NTC är 5% av vad vi gör, men det utgör 95% av vilka vi är" -- Blake Roney Ordf. Nu Skin Enterprises


Ladda ner ppt "Nu Skins mission “Vårt mål är att verka för det goda i världen genom att hjälpa människor förbättra sina liv genom givande affärsmöjligheter, innovativa."

Liknande presentationer


Google-annonser