Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2015 21.4.2015 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www.hanken.fi.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2015 21.4.2015 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www.hanken.fi."— Presentationens avskrift:

1 Introduktion till marknadsföring som huvudämne Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

2 VIKTIGASTE FRÅGAN JUST NU FÖR DEJ -VAD VILL JAG GÖRA I FRAMTIDEN??

3 Vill du »Jobba med att förstå kunder och företag på djupet - varför, hur, när – och jobba för att förbättra andras och egen affärsverksamhet »Jobba med att kommersialisera produkter »Att etablera nya företag, skapa nya affärsmöjligheter och –idéer, förverkliga affärsplaner, göra människors och företags liv lättare och mera lönsamt »Jobba med att se inte bara detaljer utan helheter, inte bara historia och nutiden utan också framtiden i affärsverksamhet Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

4 Vad färdiga magistrar med mf som huvudämne har blivit: »Tex CRM-chef, Exportchef, Försäljare, Account manager, Key Account Manager, Brand manager, Försäljningschef, Inköpschef, Inköpare, Materialchef, Anskaffningschef, Marknadsföringsassistent, Marknadsföringschef, Projektledare på reklambyrå, Reklamchef, Konsult. »Etc etc Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

5 Marknadsföring Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics Utan kunder ingen business.

6 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics Marknadsföring i praktiken Hankens forskning om marknadsföring Hankens undervisning i marknadsföring Samarbetsprojekt med företag, t.ex. Tekes, Finlands akademi, Företagsspecifika projekt Föreläsningar och konsulteringsprojekt Gästföreläsningar Företagsprojekt Kand- och magistersavhandlingar Deltagande i forskningsprojekt genom att projektarbeten, kand- och magistersavhandlingar är pilot- projekt Kursinnehåll utgående från de senaste forskningsresultaten

7 Future Customers are Emerging – Customers’ Future is Emerging ● 2015

8 Marknadsföring på styrelsenivå Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

9 Kännetecknande för Hankens forskning i marknadsföring Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

10 Grönroos marknadsföringslegend Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

11 Kursutbud Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

12 Kursutbud Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

13 Vilka färdigheter förväntar sig din blivande arbetsgivare av dej som ekonom »Breda och gedigna (grund)färdigheter av affärsverksamhet, kombination av »Alla ämnen man kan välja på Hanken dvs mf, FLO, Fin&Inv, redovisning, handelsrätt »Ibland tom ytterligare en examen tex teknisk eller juridisk »Analytiskt och strategiskt tänkande »Självständigt arbete och (mångkulturell) grupparbetsförmåga »Projektledningsförmåga »Verbala och skriftliga kommunikationsfärdigheter »Kreativ förmåga »Gedigna språkkunskaper »Programanvändningsfärdigheter »Minimum är word, excel och powerpoint »Arbetserfarenhet »Utlandspraktik Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

14 Vad jag lärt mig i MF (kort) Niklas Anttila, studerande »Analytiskt tänkande »Förstå marknader och kunder (strategi) »Mera frågan om ett sätt att tänka »Kundfokus »Alla företag i världen behöver MF, alla säljer någonting »Centralt för MF i Hanken (tjänste- och relationsmarknadsföring) » Innovation »Först, snabbast och unikast »MF har ett starkt fokus i framtiden »Verbal (också skriftlig) och social förmåga »Räcker inte att ha kunskap, måste kunna utrycka dig »Förmåga att arbeta i grupp »Bra kunskap om olika branscher och företag »Genom case och gästföreläsningar (networking)

15 Två studerande berättar om valet av mf som sitt huvudämne Se: Studerande Minna Lehikoinen berättar om sina studier i marknadsföring och McDonald's Head of Marketing Christoffer Rönnblad Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics

16 Vi finns i flygeln på 3dje våningen mot Runebergsgatan Christian Grönroos Tore Strandvik Maria Holmlund- Rytkönen Veronica Liljander Åke Finne Anne Rindell Kristina Heinonen Christian Kowalkowski Johanna Gummerus Anu Helkkula Christina Antell Paul Viio Jaakko Aspara Pia Polsa Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics Jacke Mickelsson Max Victorzon


Ladda ner ppt "Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2015 21.4.2015 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www.hanken.fi."

Liknande presentationer


Google-annonser