Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kommunikation Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kommunikation Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera."— Presentationens avskrift:

1 Kommunikation Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera

2

3 Marknadskommunikation Bestäm målet med kommunikationen Välj målgrupp Välj kanaler Utforma budskapet

4 Mål med kommunikationen Kunskapsmål Öka kunskap om företaget och dess produkter. Attitydmål Skapa positiva känslor/relationer till företaget. Handlingsmål Få fler att pröva företagets produkter.

5

6 Kanalval Massmarknadsföring Reklam Direktreklam Sales promotion Onlinemedier

7 Kanalval Relationsmarknadsföring Personlig försäljning(jobbar efter interaktion) Telefonförsäljning Webbsidor, sociala medier

8 Marknadsföringslagen Marknadsföring skall stämma överens med god marknadsföringssed och även i övrigt vara tillbörligt mot konsumenter och näringsidkare. Vid marknadsföring ska näringsidkare sådana information som är av särskild betydelse från konsumentsynpunkt.

9 Marknadsföringslagen Marknadsföringslagen innehåller förbud med anknytning till ReklamidentifieringVilseledande reklam Vilseledande förpackningsstorlekVilseledande efterbildningar Jämförande reklamKonkursutförsäljning UtförsäljningRealisation Obeställda varorFörmånserbjudanden Obeställd reklam


Ladda ner ppt "Kommunikation Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera."

Liknande presentationer


Google-annonser