Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera"— Presentationens avskrift:

1 Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
Kommunikation Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera

2

3 Marknadskommunikation
Bestäm målet med kommunikationen Välj målgrupp Välj kanaler Utforma budskapet

4 Mål med kommunikationen
Kunskapsmål Öka kunskap om företaget och dess produkter. Attitydmål Skapa positiva känslor/relationer till företaget. Handlingsmål Få fler att pröva företagets produkter.

5

6 Kanalval Massmarknadsföring Reklam Direktreklam Sales promotion
Onlinemedier

7 Kanalval Relationsmarknadsföring
Personlig försäljning(jobbar efter interaktion) Telefonförsäljning Webbsidor, sociala medier

8 Marknadsföringslagen
Marknadsföring skall stämma överens med god marknadsföringssed och även i övrigt vara tillbörligt mot konsumenter och näringsidkare. Vid marknadsföring ska näringsidkare sådana information som är av särskild betydelse från konsumentsynpunkt.

9 Marknadsföringslagen
Marknadsföringslagen innehåller förbud med anknytning till Reklamidentifiering Vilseledande reklam Vilseledande förpackningsstorlek Vilseledande efterbildningar Jämförande reklam Konkursutförsäljning Utförsäljning Realisation Obeställda varor Förmånserbjudanden Obeställd reklam


Ladda ner ppt "Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera"

Liknande presentationer


Google-annonser