Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

ARBETSGRUPPER & UPPGIFTER

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "ARBETSGRUPPER & UPPGIFTER"— Presentationens avskrift:

1 ARBETSGRUPPER & UPPGIFTER
Ulf Dahlén Cup 2012 ARBETSGRUPPER & UPPGIFTER TEAM -01

2 CUPINFORMATION ”En hockeycup som ska kännetecknas av
Vad: Hockeycup för ungdomar U11 När: 6-8 januari 2012 Var: Z-hallen Spelform: Två (2) grupper, placeringsmatcher, 10 lag Matchtid: 2 x 20 minuter i gruppspel, flygande byten 2 x 20 min placeringsspel ”En hockeycup som ska kännetecknas av spelglädje, lagkänsla och kämpainsatser”

3 CUPINFORMATION - LAG Måltider: Frukost, lunch, middag 6-8 januari
Anmälda lag: Timrå *2 Modo Mora Leksand Härnösand Leanger Kramfors Nälden ÖIK Boende på Prolympia

4 ARBETSOMRÅDEN CUPKANSLI SPONSRING & MARKNADSFÖRING
MATCHSEKRETARIAT & SJUKVÅRD CAFETERIA & KIOSK MAT LAGVÄRDAR & LOGISTIK LOTTERI

5 CUPKANSLI Ansvarar för samordning och övergripande planering
Ansvarar för kansliet Övergripande ansvar för cupens genomförande och ekonomi Är kontaktperson utåt samt till samtliga inbjudna lag Matchprogram samt cupon-line Resultat och cupinformation till lagen (via fack etc.) Pokaler till topp 3, medaljer alt. diplom till alla Priser Ulf Dahlén (Kjella och Mackan fixar) Spelschema Ansvarig: Titti Team: Pärra + Fredrik (cup-online) +Hans Hemå (cup-online)

6 SPONSRING & MF Sätter ihop lämpliga sponsorpaket
Genomför överenskommelser med sponsorer Är ansvarig för att sälja annonspaket och att andra sponsoråtgärder genomförs. Ansvarar för marknadsföring av cupen såväl före, som kort efter cupens genomförande. Skaffar priser till lotterier (hjälper ALLA till med) Ansvarar för ev andra aktiviteter/evenemang? Matchprogram tillsammans med kansli Ansvarig: Peter W Team: Daniel, Peja, Kjella, Charlotte Under genomförandet går teamet in i andra roller

7 MATCHSEKRETARIAT & SJUKVÅRD
Ansvarar för bemanning av matchsekretariatet Ser till att det finns domare och sjukvårdare på plats Ansvarar för domarfika/-mat. Ansvarar för matchprotokoll En sjukvårdsansvarig med väska och väst skall alltid finnas närvarande vid varje match. Samordning med Cup-online (Fredrik och Hans) Matchens kämpe – 50 stycken priser – utses av tränarna Ansvarig: Tommy (speaker) Team: Bernt, Annica, Tomas, Lotta (Speaker), +1 Sjukvård: Jakob & Jeanette.

8 CAFETERIA & KIOSK Ansvarar för bemanning av kiosker och cafeteria
Ansvarar för inköp och är kontaktperson för hembakat bröd och mat samt skänkta livsmedel Fördelar ut bak- och matuppdrag Möblerar och håller ordning i entrén Samordnar med matteamet Ordnar ledar- och domarfika till rummet på plan 2 Ansvarig: Monica Hedin Team: Mia Ö, Ulrica, Susanne, Charlotte +1, Malin, Elisabet, Anna Berg, (Danne)

9 MAT Ansvarar för frukost, lunch- och middagsmåltider. Gör matschema
Kontakt och beställning hos Innefickan/Marité Servering 225 mat per mattillfälle Mattanternas pris – godislåda Ansvarig: Maria Fastesson Team: Katarina, Ellinor, Lottas mamma, Gretel Rodling, Tomas Larsson, Lena Eriksson + respektive lagvärdar hjälper till vid servering av sitt lags måltid. Danne Matgrupper koordinerar med Café- och logistikgruppen

10 LAGVÄRDAR & LOGISTIK Ansvarar för all transport av såväl produkter som personer och ev. mat Lagvärdarna ringer upp sitt lag innan ankomst och presenterar sig Lagvärden följer och hjälper varsitt lag Lagvärdar bemannar båsen för ”sitt” lag Lagvärden finns med vid lunch och middag och hjälper till Gör schema för omklädningsrum Märker upp, städar och kontrollerar omklädningsrum Fördelar ut ledarfika och mellanmål Ansvarig: Benny Team: Anders (Nälden), Peter (Leksand) Benny (Kramfors), Kristine (Leanger), Peja (Modo), Anneli (Mora), Pärra (Timrå*2, Peja hjälper till), Per Leijon (Härnösand)

11 LOTTERI Samlar in priser till lotteriet – minst 5 per barn (Alla hjälper till!!) Ser till att alla lotterier genomförs och att priser utdelas efter dragning Fokus barnlotteri Arbetsschema Ljushållare Ansvarig Lotteri: Anna Widell Team: Barbro (Emils). Syskon. 3-4 stycke (Ida, Alva, Emmy+1).

12 Övrigt Alla föräldrar ansvarar för egen mat men det kan finnas över på curlinghallen. Fotohörna (Fredrik) Filmrum på plan 2 (Titti)


Ladda ner ppt "ARBETSGRUPPER & UPPGIFTER"

Liknande presentationer


Google-annonser