Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management SERVICE MANAGEMENT SERVICE MANAGEMENT Lunds universitet Campus Helsingborg.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management SERVICE MANAGEMENT SERVICE MANAGEMENT Lunds universitet Campus Helsingborg."— Presentationens avskrift:

1 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management SERVICE MANAGEMENT SERVICE MANAGEMENT Lunds universitet Campus Helsingborg

2 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management HELSINGBORG invånare Mysiga butiker, restauranger & kaféer Stort kulturutbud i en liten storstad Spännande uteställen & nattliv 20 minuter till Danmark

3 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management CAMPUS HELSINGBORG Campus Helsingborg en del av Lunds universitet Här studerar 3000 studenter under ett och samma tak Erbjuder 13 unika utbildningsprogram och ett antal fristående kurser God samverkan med samhället säkrar verklighetsanknytning och studenternas anställningsbarhet Forskning bedrivs tillsammans med fakulteterna i Lund och i nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor

4 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management SERVICE MANAGEMENT INRIKTNINGAR PÅ PROGRAMMET: Health / Hotel & Restaurant / Retail / Tourism UTBILDNINGAR I SAMARBETE MED LTH Food Management Logistics Service Management Industrial Service Management

5 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management 3 år – 180 p – Filosofie kandidatexamen Grundläggande behörighet samt Matematik C & Samhällskunskap A Ledarskap, ekonomi, marknadsföring och organisation Tvärvetenskapligt Möjlighet att läsa en termin utomlands 1500 sökande till 295 platser KANDIDATPROGRAMMET

6 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management STUDENTEN 80% kvinnor 62% är mellan år 78% har läst samhälle eller natur på gymnasiet 14% av studenterna är födda utomlands 84% har arbetslivserfarenhet från relevanta branscher

7 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management STUDENTLIV Kåren Stampus Villan Rabatter Bostäder Pendling

8 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management 55 PARTNERFÖRETAG

9 Konsumtion, kommunikation och identitet Marknadsföring, organisation & ledning Redovisning och ekonomistyrning Service Management Servicesektorns framväxt Tourism Retail H&RHealth Specialkurs 1 Specialkurs 2 År 1 År 2 Serviceverksamheternas internationalisering. Metodkurs Kursstruktur (År 1 & 2)

10 Tourism Retail H&RHealth Strategi och verksamhetsstyrning Kandidatuppsats Möjlighet att söka till MASTERPROGRAMMET Valbar menykurs Specialkurs 3 År 3 Kursstruktur (År 3)

11 Verksamheters karaktär och förutsättning Food Service Management Livsmedels biologiska och kemiska grunder Kundrelationer Infrastruktur Ekonomi och verksamhetsstyrning Maten i samhället Organisation och ledarskap Kvalitetsstyrning Affärsmannaskap År 1 År 2 År 3 Näringslära och Functional food Kandidatuppsats FOOD MANAGEMENT

12 Verksamheters karaktär och förutsättning Service Management Logistik, enhetslaster och dess utrustningskomponenter Kundrelationer Infrastruktur Ekonomi och verksamhetsstyrning Förändringsprocesser i försörjningskedjor Organisation och ledarskap Kvalitetsstyrning Affärsmannaskap År 1 År 2 År 3 Komplexa logistiska system Kandidatuppsats LOGISTICS SERVICE MANAGEMENT

13 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management Bra med utbildningen enligt studenterna ”Tvärvetenskapligheten och förankringen med näringslivet” ”Undervisningen är anpassad efter vad som händer i samhället” ”Valmöjligheter i kurser man vill fördjupa sig i” ”Att det är nytt, unikt och upp till oss att visa vad vi går för” ”Inriktningarna” ”Många spännande fall från verkligheten” ”Den nära kontakten med lärarna” ”Att lära sig analytiskt och kritiskt tänkande”

14 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management Antagningspoäng 2008 Inriktning/programGenomsnittLägsta poäng Health 16,01 (11,6) Hotel & Restaurant 16,30 (10,0) Retail 16,71 (14,3) Tourism 16,63 (12,08) Food Management (9,59) Logistics Service Management (11,06) Besök verket för högskoleservice för att läsa mer om antagning och poängstatistik.

15 Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management Examinerade studenter 2007 Butikschef, The Body shop Privatrådgivare, Swedbank Inköpare, Esprit Butikschef, Vila Produktchefssupport, Bergendahls Inköpare, Siba Area Sales Manager, First Hotels Receptionschef, First Hotel Reisen Lagerchef, MQ Guest service supervisor, Clarion Sthlm Back office och logistikansvarig, Ljus i Hus Enhetschef, Attendo care Booking & Revenue Manager, First Hotels Global Training Manager, Sony Ericsson Reconciliation Manager, Nordea Köpenhamn Livs- & pensionsrådgivare, Länsförsäkringar Management Trainee, First Hotels Assistant front Office Manager, Grand Hotel Projektledare, Sony Ericsson Arbetsledare, Bauhaus Aspirantprogrammet Kundtjänst, SEB Turismsamordnare, Laholms kommun Kreditkortsansvarig, Cerdomo Partners Egen företagare inom produktutveckling Projektledare, Region Skåne Butikschef, Cartell Operativ arbetsledare, SJ


Ladda ner ppt "Lunds universitet / Campus Helsingborg / Institutionen för Service Management SERVICE MANAGEMENT SERVICE MANAGEMENT Lunds universitet Campus Helsingborg."

Liknande presentationer


Google-annonser