Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Pistol SM 2015 SPSF Sunne 2, 3, 4, 5 Juli.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Pistol SM 2015 SPSF Sunne 2, 3, 4, 5 Juli."— Presentationens avskrift:

1 Pistol SM 2015 SPSF Sunne 2, 3, 4, 5 Juli

2 Bakgrundsfakta Ett delat arrangemang Värmlandskretsen Örebrokretsen
VD-kretsen Värmland hade senast SM 2007 också då i Sunne Örebrokretsen arrangerade SM senast 1979 i Örebro VD Kretsen var delad arrangör med Göteborg/Bohuslän 1983 i Uddevalla

3 Varför arrangera ett SM?
Folkfest, skyttefest och svenska mästare Ålagda att göra det, alla skyttar i Sverige måste hjälpas åt Måste dra vårt strå till stacken för skyttets överlevnad Rullande plan för landsdelarna, väst 2015, 2011, 2007, 2003 o.s.v. bakåt… Senast vi var medarrangör/delad arrangör var 1983 det är 32 år sedan Många kretsar har arrangerat ett flertal gånger sedan vi gjorde det senast, exempelvis Skaraborgskretsen 1995, 2003 och extra/delat , Älvsborgskretsen 1991 och extra/delat 2009 samt Göteborg och Bohuslän delat 1983, 1999 och Samt Värmland 1987 och 2007.

4 Hur jobbar VD-Kretsen I Februari 2015 utsågs en arbetsgrupp från VD
Den inkluderar Per-Erik J, Morgan W, Jörgen L, Michael H, Eric S och Björn R Arbetet kommer att intensifieras från dags dato Arbete med anmälningssystem pågår Föreningsmöte Mars /3 Namnlistor från Föreningarna måste vara inne Personallistor presenteras Personalbehov presenteras Info på Årsmöte Mars /3 (Light-version) Intern Utbildning Våren/Försommaren 2015 mer info nedan

5 Hur jobbar VD-Kretsen I Februari 2015 utsågs en arbetsgrupp från VD
Den inkluderar Per-Erik J, Morgan W, Jörgen L, Michael H, Eric S och Björn R Arbetet kommer att intensifieras från dags dato Arbete med anmälningssystem pågår Föreningsmöte Mars /3 Namnlistor från Föreningarna måste vara inne Personallistor presenteras Personalbehov presenteras Info på Årsmöte Mars /3 (Light-version) Intern Utbildning Våren/Försommaren 2015 mer info nedan

6 Vad är vår roll? Anmälan/startlistor Sekretariat/IT Resultatlistor
2 av totalt 10 fältskjutningsstationer per dag i fyra dagar Viss del av precisionsskjutningen Ansvarig för vapenkontrollen Ansvara för att internutbilda våra egna funktionärer

7 SM Programmet Tävlingscentrum, TC, Akka-stadion
Fältskjutning i terräng runt Akka-stadion. Precisionsskjutning Bergskog Precisionsbanor. Skyttar ombesörjer egen transport mellan tävlingsplatser. Gratis parkering på båda ställen. Vägar fram är avstängda efter parkeringarna. Endast gångtrafik. Torsdag: Fält B, Fält VET Y, FÄLT VET Ä, Prec A. Fredag: Fält R, Fält Jun, Fält Dam, Prec C. Lördag: Fält C, Prec Dam, Prec Jun, Prec Vet Ä, Vet Y. Söndag: Fält A, Prec B.

8 Anmälan/Sekretariat/IT
Ansvariga Morgan Wikström Skepplanda och Per-Erik Johansson Trollhättan. Michael Henriksson Data/IT. Anmälan, vi kommer att få listor från Örebrokretsen på de anmälda skyttarna, dessa skall vi sedan lägga in i skjutprogrammet samt upprätta startlistor. Vi ansvarar för Data/IT, Hårdvara samt hemsidan (från och med snart). Personalbehov Sekretariat ca personer /dag. Onsdag-Söndag. Två sekretariat, ett på TC Akka-stadion, samt ett på Bergskog (Precisionsbanorna)

9 Vapenkontrollen Ansvarar gör Jörgen Langenbach
Vapenkontrollanter från samtliga arrangerande kretsar. Personalbehov 1-2 personer per dag Onsdag-Söndag. Vapenkontroll från Onsdag kväll.

10 Fältskjutning 2 Stationer
Ansvarar: Eric Svanberg och Björn Rutgersson Södra Dal Figurer skall skruvas Lördag innan tävling, behov ca. 5 personer. Förvaring av våra färdigbyggda stationer sker i låst garage vid Akka stadion. Stationerna, målanordningar och liknande skall byggas Onsdag 1 Juli. Behov ca. 5 Personer. Vi bygger först våra stationer och därefter hjälps alla åt med resterande arbete. Personal på stationerna 4 dagar, 2 stationer kräver: 6-7 personal /station = personer per dag Torsdag-Söndag. Vi ansvarar själva för kommunikationsutrustning (jaktradio) samt sjukvårdsutrustning på stationerna. Jaktradio används för nödanrop samt anrop om tävlingsstart och stopp samt anrop om förnödenheter.

11 Precisionsskjutning Precisionsbanorna Bergskog Sunne.
Vi kommer att behöva hjälpa till att bemanna något/några skjutlag per dag med exempelvis skjutledare, markörer, protokollförare, klistrare. Personal kommer att avdelas till Precisionsskjutningen allt eftersom vi får in namn på våra personallistor. Personalbehov 7-8 personer /dag Tordag-Söndag.

12 Vår interna utbildning
Ansvarar gör Ragnar Nielsen Södra Dals PSF. Utbildningen kommer att ske under 2 dagar där 1 dags närvaro är obligatorisk för samtliga funktionärer Utbildningen kommer att ske på Södra Dals PSF:s bana i Kärr utanför Brålanda VD-kretsen står för förplägnad och material

13 Personallistor Ansvar SM-Gruppen. Sammanställer Björn R (?)
Alla föreningar måste kunna presentera namn och vilka dagar deras funktionärer kan medverka, samt om de har för avsikt att skjuta eller inte redan idag. För att se så att vi kan täcka upp alla funktioner med lämplig personal. Fördela arbetsbördan mellan all föreningar. Får vi inte in namn måste vi dela ut uppgifter till de föreningar som inte presenterar namn. Ge de som vill skjuta chansen till det (om möjligt). Arrangörsskapet går först. Egna starter måste minimeras, löser vi inte personalfrågan så kan inte VD-Skyttar skjuta SM.

14 Övrig Info Alla funktionärer får funktionärströja (gul) samt keps.
SM-keps och SM-Tröjor (blå) kommer att finnas till försäljning. Stationschefer Fält samt Skjutledare Ban skall bära orange väst. Säkerhetspersonal samt parkeringsvakter etc. bär gul väst. Representanter, Mediakontakter, Prisutdelare etc. bär speciell svart/neon tröja. Samarbetsavtal kommer att tecknas mellan VD, Värmland, Örebro avseende fördelning av resultat och liknande. Alla arbetade timmar kommer att sammanställas av kretsen (Björn R) och rapporteras in till tävlingsledningen på färdiga blanketter. Timmarna ligger till grund för fördelning av resultat.

15 Boende Per-Erik J, Info Ski Sunne


Ladda ner ppt "Pistol SM 2015 SPSF Sunne 2, 3, 4, 5 Juli."

Liknande presentationer


Google-annonser