Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen."— Presentationens avskrift:

1 Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen av god kundservice Vid kundreklamationer Om kunden är besvärlig

2 Vad är god service Välj ut de 3 viktigaste punkterna på sid 151

3 Har kunden alltid rätt? Sid 152. Diskutera punkterna

4 Funktionell service ✓ är självklar för kunden ✓ är organiserad ✓ kostar pengar att åstadkomma ✓ är materiell ✓ saknas om den uteblir Exempel på funktionell service w Det finns hårtork på hotellrummet w Maten serveras på varma tallrikar w Taxi följer gällande trafikregler w Gratis kartor i turistbyrån

5 Reklamationer Sid 154 Hur hanterar du reklamtationer?

6 Kunskapsområden som ska redovisas muntligt i grupp. Vad menas med: god service De första och sista sekunderna Hur hanterar du en reklamation Egenskaper och kunskaper Regler Kulturer


Ladda ner ppt "Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service Personlig service Några tumregler för hur man skapar god kundservice Vem är kunden? Betydelsen."

Liknande presentationer


Google-annonser