Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Invånartjänster Februari 2015. Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna Pågående och planerade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Invånartjänster Februari 2015. Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna Pågående och planerade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser."— Presentationens avskrift:

1 Invånartjänster Februari 2015

2 Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna Pågående och planerade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser och pågående införanden Aktuell status i tjänster Aktuella möten med uppdragsgivare/intressenter Kontaktvägar support 2

3 Om rapporten Det här är en ”det händer just nu”-rapport. Om du har synpunkter och tankar, mejla dem gärna till: lisa.adolphsson@sll.se Rapporten publiceras på inera.se och meddelande skickas också ut per mejl till: Förvaltningsgrupperna Informationsdirektörerna Landstingens kommunikatörer Verksamhetschefer 1177 Vårdguiden på telefon 3

4 Statistik nyttjande av tjänster Nationellt Februari 2015

5

6

7 Tekniskt fel under övergången till responsiv design på UMO.se gjorde att inga sessioner registrerades i Google Analytics 20-29 februari.

8 1177 Vårdguiden på webben Månad Sessioner per invånare och år i snitt Sessioner Mobiltrafik % Inklusive surfplattor Sessioner på hitta och jämför vård Besvarade frågor i frågetjänsten 1 9,07 288 61267%709 724880 2 8,66 978 40467%662 362884 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

9 1177 Vårdguiden på telefon Månad Inkomna invånarsamtal per invånare och år i snitt Inkomna invånarsamtal 2015 Andel besvarade invånarsamtal Andel besvarade invånarsamtal besvarade inom 3 minuter 1 0,650926781%42% 2 0,6500 79977%30% 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

10 1177 Vårdguidens e-tjänster (Mina vårdkontakter) Månad Andel invånare med konto Inloggningar per invånare och år i snitt Invånarkonton Vårdenheter anslutna till 1177 Vårdguidens e-tjänster Vårdenheter i 1177 Vårdguidens e- tjänster som erbjuder webbtidbokning 1 22%0,82 109 1377 3531 389 2 22%0,82 166 669 74011 593 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

11 20-i-topp på 1177 Vårdguiden på webben Sidor med flest sidvisningar20-i-topp sökord från Google Mest använda sökorden i hitta vård-söket Mest lästa frågorna och svaren på 1177.seMest använda sökorden i hitta- vård söket 1 Sök(not provided)vårdcentralKan man träna fast man är lite sjuk?Hud och hår 2 1177 Vårdguiden - sjukdomar, undersökningar, hitta vård, e-tjänster 1177KBTkortVad innebär diagnosen borderline?Mage och tarm 3 Magsjuka – diarré och kräkningar vårdguidentandvårdVilka biverkningar har kortison?Läkemedel 4 Influensa1177 vårdguidengynekologimottagningVad visar egentligen sänkan?Infektioner 5 Fakta och rådsjukvårdsupplysningenvårdcentral nära migVad kan man göra åt segt slem i halsen?Leder, muskler och skelett 6 Ont i mageninfluensasjukhus sundsvallVarför måste jag kissa så ofta?Övrig administration 7 Feber1177.sealla Vad är normal puls vid vila och vid olika grader av aktivitet? Övriga behandlingar 8 E-tjänster – Mina vårdkontakter 1177 se(inget sökord) Är det farligt att dricka alkohol i samband med penicillinbehandling? Kvinnors könsorgan 9 Lunginflammationrs viruspsykiatrisk mottagning Varför får jag lock för öronen? Hur spolar man öron? Öron, näsa, hals 10 E-tjänsterlunginflammationbarnmorskemottagningVad är snabbsänka?Hjärna och nervsysten 11 HalsflussbältrospsykiatriVad gör man åt lågt blodsocker?Fråga ställd flera gånger 12 FörkylningendometriosPDTlångSidan finns inteGraviditeten 13 Feber hos barnvattkopporvårdcentral göteborgHur högt kan blodvärdet vara?Hjärta och blodkärl 14 RS-virus hos barnwww.1177.comKBTlångHur får man bort sår i näsan?Mun och tänder 15 Bihåleinflammationbihåleinflammationbarnavårdscentral Jag är livrädd för att föda barn, kan jag få kejsarsnitt? Övriga undersökningar 16 UrinvägsinfektionartroshälsocentralÄr det mindre farligt att snusa än att röka?Mäns könsorgan 17 ÖroninflammationhalsflussförlossningsmottagningHjälper vitpepparkorn mot vinterkräksjuka?Psykiska sjukdomar och besvär 18 GraviditetskalenderurinvägsinfektionnärakutVilken mat är bra när man har magkatarr?Njurar och urinvägar 19 Sök - NOT FOR COMMERCIAL USE aspergervuxenpsykiatriNär har man feber och vad gör man åt det?Vaccinationer 20 Vattkoppormagsjukavårdcentral stockholmVad innebär gulsot hos spädbarn?Lungor och luftvägar

12 20-i-topp 1177 Vårdguiden på telefon Kontaktorsaker 1 Feber - barn 2 Buksmärta - vuxen 3 Läkemedelsfråga 4 Administrativ åtgärd 5 Allmän medicinsk information 6 Halsont 7 Hosta - barn 8 Hosta - vuxen 9 Bröstsmärta 10 Öronbesvär - barn 11 Ryggbesvär - vuxen 12 Andningsbesvär - vuxen 13 Urinvägsbesvär - kvinna 14 Utslag - barn 15 Kräkning eller illamående - barn 16 Feber - vuxen 17 Buksmärta - barn 18 Andningsbesvär - barn 19 Diarré - vuxen 20 Huvudvärk - vuxen Gäller ej Stockholm, Sörmland, Värmland och Norrbotten.

13 UMO.se Månad Sessioner per invånare och år i ålder 13-25 i snitt Sessioner 2015 Mobiltrafik % inklusive surfplattor UMO.se Besvarade frågor i fråga UMO 1 5,6714 57868%808 2 3,5444 34168%1 591 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

14 20-i-topp på UMO.se Sidor med flest sidvisningar20-i-topp sökord från GoogleMest lästa frågorna och svaren på UMO.se20-i-topp frågekategorier i fråga UMO 1 (not set)(not provided)Kan man ha mens när man är gravid?Skydd mot graviditet 2 UMO.seumoVarför kliar det på penisen?Tjejers underliv 3 SexungdomsmottagningenKan jag göra min penis större?Mens 4 Kropp och hälsaporrVarför kliar det på mina bröst?Killars underliv 5 P-pillerhttp://www.umo.se/kroppen/pubertetenVisst är det liten risk att man blir gravid under mensen?Graviditet 6 Klamydiaumo.seHur undviker man prickar när man rakar sig?Att ha sex 7 Orgasmumo seHur pullar man en tjej?Könssjukdomar 8 Tjejers brösthttp://www.umo.seFår jag större penis med en pump?Kärlek 9 Tjejers underlivbröstJag vill skjuta på mensen med p-piller, hur gör jag?Övrigt 10 Kärlek & vänskapklamydiaNär börjar p-pillren verka?Bröst 11 Sex första gångendagen efter pillerVarför är jag så hårig, har jag PCOPCOS1?Hud 12 Killars underlivsvamp i underlivetKan problemen i underlivet bero på rakningen?Ångest 13 KönssjukdomarkönssjukdomarVarför kliar det på mitt ollon efter sex?Puberteten 14 Mellanblödningarungdomsmottagning vågmästaregatanPenisen kommer inte in när vi försöker ha sexNedstämdhet 15 Puberteten http://www.umo.se/vald-- krankningar/mobbning/om-nagan- annan-mobbas/ Jag får inte orgasm när vi har samlag vad är det för fel?Onani 16 Svamp i underlivetpanikångestKan man vara gravid även om man får mens?Ont vid sex 17 Kåthet och njutningabortVarför blir jag lös i magen när jag har mens?Vikt 18 Menshttp://www.umo.se/Mitt underliv luktar illa, vad ska jag göra?Hårväxt och rakning 19 FlytningarsjälvkänslaJag har fått en spricka på strängen, vad ska jag göra?Ätstörningar 20 Hur har man sex?mensvärkVarför får jag så mycket smegma?Orgasm

15 För definitioner, fler värden och unika rapporter per landsting och region, se Månadsrapport invånartjänster 2015 på http://inera.se/invanartja nster http://inera.se/invanartja nster

16 Pågående och kommande projekt Februari 2015 16

17 Pågående projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson ESS: System för händelsebaserad övervakning Ett nationellt system för bevakning och bedömning av utbrottsrisker baserat på s.k. händelsebaserad information med utgångspunkt i samtal till 1177 Vårdguiden på telefon samt sökningar på 1177 Vårdguiden på webben. 20132015-12Pär Bjelkmar/ Deleer Barazanji Hitta och jämför hjälpmedel Utveckling av ny nationell hjälpmedelsdatabas samt temaområde Hjälpmedel med applikationen Hitta och jämför hjälpmedel på 1177.se klar 2012-112015-03Anna Dahlström Förstudie Nationella hjälplinjen 2015-012015-05Iréne Ferm Vidareutveckling webbdtidbokens gränssnitt Landstingen önskar få bättre funktionalitet när det gäller flödet i invånargränssnittet för webbtidbokning. Ett gemensamt arbete pågår inom nätverksgruppen för Mina vårdkontakter kring detaljering och prioritering av krav. Utifrån estimat av de mest prioriterade förslagen av förbättringar genomförs vidareutveckling av webbtidboken. 2015 022015 Q4Gabriel von Euler

18 Pågående projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson Hitta och jämför vård Sökförbättringar Förbättra användarinteraktionen i tjänsten Hitta och Jämför vård och sök via karta Samordna resultat i sökfunktionen i Hitta och Jämför vård och sökfunktionen på 1177.se. Rättningar av fel och utökad sökbarhet i vårdutbudet 2014-112015-05Agneta Östlund Hitta och jämför vård Koncept och utvecklingsstrategi Ta fram en långsiktig strategi och ett koncept för att hitta, jämföra och välja vård. Ta fram mål/syfte med tjänsten utifrån användarkoncept, arkitektur och förvaltning. 2015 Q12015 Q2Tomas Kaipe Hitta och jämför vård Förbättra kontaktkortsadmin Sammanställning problembild Beslutsunderlag med förslag till lösning och genomförandeplan Genomförande stegvis enligt beslut 2015 Q2Fredrik Dolléus Hitta och jämför vård Utveckla valfrihetsinfo specialiserade vårdval (Region Skåne) Förbättra valfrihets- och jämförelseinformationen för invånarna i Region Skåne genom att göra vårdvalsutbudet och tjänster sökbara via 1177.se samt visa väntetider till specialistvården på 1177.se. 2015 022015 Q3Anna Dahlström

19 Pågående projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson Prio psyk del 2Projektet ska utveckla stöd och behandling på nätet genom att utveckla e- hälsotjänster inom psykiatriområdet. Projektet är indelat i flera områden och första etappen hanterar: Information: Ytterligare öka tillgängligheten till information om psykisk hälsa/ohälsa för barn och unga på 1177.se och UMO.se Stödtjänster för personer med omfattande eller komplicerad problematik: En e-tjänst som ger patienten ett planeringsverktyg med möjlighet att se sina uppsatta mål för behandling, möjlighet att själv kunna registrera och följa upp överenskomna uppgifter och medicinering samt kunna registrera egna värden. 2013-102015-02 Info 2015-03 Stödtjänster Anna-Lena Byström Agneta Östlund/ Eva Lindholm Nya patientlagenInformationskampanj om nya patientlagen, på uppdrag av Socialdepartementet. Information i befintliga tjänster och kanaler. Kompletterar med översättningar, film och bildmaterial under februari/mars. En informationskampanj riktad till invånare startar den 1 mars. 2014 082015Q1Brita Nilsson Engström

20 Pågående projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson Virtuell portal 2.0 Mina vårdkontakter Ett sammanhållande projekt som innefattar uppgraderingar av gränssnitt, funktionalitet och verksamhetsprocesser inom MVK för att svara upp mot behov av anslutande virtuella portaltjänster såsom Vårdhändelser och Behandlingsplattformen, såväl som interna och landstingsgemensamma användbarhets- och förvaltningsaspekter, samt anpassning till 1177 Vårdguiden som varumärke. 2014 Q32015 Q4 Löpande delleveranser. Gabriel von Euler (Delöverlämningar till förvaltning pågår) Tjänstedatabas/ Tjänsteutdelning Projektet syftar till en mer dynamisk tjänsteutdelning och minskade administrativa kostnader jämfört med dagens system. För att uppnå detta behövs en grundläggande funktionalitet i databas- hanteringen av tjänster oavsett om dessa är knutna till mottagningar eller ej, och projektet avser utreda och om möjligt genomföra erforderliga förändringar. 2015 022015 Q3Gabriel von Eulers Fristående tidbok till NTJP Projektet innebär att göra tidbokskontraktet i Fristående tidbok tillgängligt på nationella tjänsteplattformen 2014122015 Q2Gabriel von Eulers

21 Pågående projekt Projekt Syfte StartKlart närKontaktperson Videostöd för ökad kvalitet i sjukvårdsrådgivning Projektet videostöd för ökad kvalitet och tillgänglighet syftar i ett första steg till att utvärdera användning av flerpartsvideo vid rådgivningssamtal mellan teckenspråkstalande, teckenspråkstolk och sjuksköterskan. 2014-092016-01Jonathan Björkehag Sammanhållen inloggning för vårdens och omsorgens e- tjänster (inkl. ny version av nationell patientöversikt) Bidra till ökad tillgänglighet och mer information via e-tjänster genom ett sammanhållet och effektivt koncept för både utveckling, förvaltning och distribution av e- hälsotjänster till såväl vård- och omsorgspersonal som invånare. Därigenom erbjuds utvecklingsverktyg för interna och externa utvecklare. Nerladdningsbara grundkompententer återanvänds så att nya lösningar snabbare kan sättas i drift till lägre kostnad. 2014-062015-04-01 (fas 1: drift pilotprojekt) Nina Sellberg

22 Pågående projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson E-tjänster för stöd och behandling Syftet är att i första hand öka invånarnas tillgång till kvalitetssäkrade stöd och behandlingar över Internet. Projektet ska utveckla och leverera en nationell teknisk behandlingsplattform för internetbaserad behandling. 2013-022015-03Annette Cederberg Stöd och behandling 1.2 Vidareutveckling av den tekniska behandlingsplattformen till version 1.2 2015 032015 12Anni Axelsson Förstudie min Hälsoplan (utförs inom ramen för ”Stöd och behandling 1.2) Idag förvaltas Min hälsoplan av LT i Jönköpings län. Flera LT är intresserade av att använda tjänsten och Jönköping kommer inte ha möjlighet att förvalta och utveckla tjänsten. En förstudie kommer att genomföras i syfte att analysera nuvarande funktionalitet samt ta fram förslag på hur kraven kan realiseras inom behandlingsplattformen. Grovt estimat och tidplan för utveckling ska tas fram. 2015 032015 05Anni Axelsson

23 Kommande projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson Förstudie nationell samverkan Förstudie för att ta fram förslag på plan framåt för nationell samverkan 2015 Q1Planering pågår Karin Webb Förstudie nationell språktjänst Förstudie för att undersöka förutsättningarna för att etablera en nationell samverkan kring språktjänsten 2015 Q1Planering pågår Karin Webb

24 Avslutade projekt ProjektSyfteStartKlart närKontaktperson Visning av data från nationella diabetesregistret på 1177.se För att stödja landstingen i den pågående utvecklingen av ökad valfrihet inom vården startade SKL under hösten 2012 ett nationellt utvecklingsprojekt kring valfrihetsinformation. Projektet i sin helhet leds från SKL och Invånartjänster ansvarar för ett delprojekt, nämligen att genomföra en pilot för visning av kvalitetsdata från diabetsregistret. Lösningen ska vara nationell men i detta delprojekt ingår endast att visa diabetsdata lokalt i Västra Götalandsregionen. 2014-032015-02Fredrik Dolléus UMO ResponsivGöra UMO.se responsiv för att optimera användarupplevelserna i mobilen och på webben. 2014 Q22015-02Karin Webb (f.d. Johansson)

25 Genomförda och planerade utbildningsinsatser samt pågående införanden Februari 2015 25

26 InförandenKort syfteStartKlart närKontaktperson Stöd och behandlingInförandestöd av Stöd och behandling i syfte att tillhandahålla internetbaserat stöd och behandling till invånare/patienter/brukare December 2014PågåendeKristina Stener Rådgivningsstödet webb införs i utbildning – Högskolan i Skövde. (pilot) 20132016Eva Lindholm Rådgivningsstödet webb i primärvård - Halland Införande av Rådgivningsstödet webb i syfte att kvalitetssäkra rådgivningen. 20142015-06-30Annelie Amigelius Pilotprojekt RGS webb läsplatta Kungälv Ambulansverksamhet(pilot) Pilotprojektets syfte är att genomlysa användbarheten av RGS webb via läsplatta för ambulansverksamheten Kungälv VGR. April 2014Juni 2015Annelie Amigelius Införande av VårdhändelserInföra Vårdhändelser i aktuella landsting. Möjliggöra/stötta landsting i deras införande/anslutningsproces s gällande Vårdhändelser 2014PågåendeEva Lindholm, Sofia Sjölén Pågående införanden -nationellt 26

27 Aktuell status i våra tjänster 27

28 UMO Lansering av nya responsiva UMO Den 19 februari driftsattes den nya responsiva versionen av UMO. Det innebär att UMO.se har fått sitt tredje stora kostymbyte sen starten 2008 och nu alltså dessutom är responsiv vilket betyder att sidan anpassar sig beroende vilken enhet (dator, surfplatta eller mobil) besökaren surfar på. Målet är att höja användarupplevelsen i mobilen och på webben genom en design som engagerar till läsning och utforskande av innehållet. Något av det viktigaste i den nya designen är att lyfta UMO:s omfattande material av ungas egna berättelser och frågor och svar, eftersom vi vet att unga sätter stort värde på andra erfarenheter när de tar till sig information. Nya UMO.se innebär inga förändringar i innehåll. Några kommentarer på den nya sajten: ”jättefin – lätt att hitta” ”Jättebra!” ”Fett nice, mycket coolare” ” Jag tyckte den nya är så bäst och mycket bättre än gamla!”

29 UMO-info UMO:s nyhetsbrev UMO-info skickades ut 20 februari. För den som vill läsa finns det att hitta på: http://www.umo.se/Om- Umo/UMO-info/UMO-info-februari-2015/http://www.umo.se/Om- Umo/UMO-info/UMO-info-februari-2015/ Den som vill prenumerera på UMO-info kan anmäla sig på http://www.umo.se/Om-Umo/UMO-info/ http://www.umo.se/Om-Umo/UMO-info/ Svenska undertexter av UMO-filmer Filmerna om diskrimineringsgrunderna har fått svensk undertext för att göra dem tillgängliga för fler. http://www.umo.se/Vald--krankningar/Du-har-ratt-att- behandlas-rattvist-3/ http://www.umo.se/Vald--krankningar/Du-har-ratt-att- behandlas-rattvist-3/ 29 UMO

30 Kampanjresultatet från lanseringen av Fimpaaa! har sammanställts. Utöver att appen redan har över 16 000 nedladdningar (målet var 3000) så har också kampanjen gett resultat som är över det normala. Några utvalda siffror: -Filmen hade en viewrate på 20-25 % (normalt är 10 %) -Filmerna har visats mellan 300 000 och 800 000 ggr i samtliga kanaler. -Januarikampanjen (del 2) gav 57 000 klick på Facebook, med rekordlåga 30 öre i klickkostnad. Totala investeringen var 16000 kr och vi hade en nettoräckvidd på 231 000 individer. 30 UMO

31 1177 Vårdguiden på telefon 31 De landsting som använder den delade databasen i gamla telefonilösningen (NICE) som flyttades från Sundsvall i december 2014, kan använda den igen förutsatt att man gör de brandväggsöppnings som behövs. Telefonisystemet har uppgraderats till SP7 (service pack). Uppgraderingen gick bra och inga större incidenter rapporterades. SP7 innehåller rättning mot samtliga fel dokumenterade i ”kända fel listan” för telefonisystemet

32 Hitta och jämför vård Invånartjänster har fått önskemål om en nulägesbeskrivning för Hitta och jämför vård. Här kommer en kort sammanfattning av nuläget i förvaltning och pågående utveckling. Nuläge Tjänsten har haft med en del utmaningar under 2014 och läget är fortfarande ansträngt. Orsaken är dels personalomsättning i förvaltningsorganisationen samt att vi befinner oss i ett skifte mellan två driftleverantörer. Hitta och jämför vård har också drabbats av en del tekniska driftstörningar. Varken incidenthanteringen eller kommunikationen kring driftstörningarna har fungerat tillfredställande. Vi beklagar detta och gör vad vi kan för att förbättra situationen på kort och på lång sikt. Förvaltning Förvaltningen har jobbat hårt för att komma till rätta med problemen, exempelvis har vi tillfälligt stärkt upp på resurssidan med extra kompetens och genomfört rekrytering av ytterligare en tjänsteförvaltare. Föräldraledig tjänsteförvaltare kommer tillbaks i tjänst under i april. Fokus under året har legat på att definiera och implementera våra interna förvaltningsprocesser i syfte att säkerställa en mer stabil förvaltning. Arbete pågår också med att förbättra rutiner för att första linjens support skall avlasta tjänsten på ett mer effektivt sätt. 32

33 Hitta och jämför vård – pågående utvecklingsprojekt Parallellt pågår två nationella utvecklingsprojekt i Hitta och jämför vård som har leveranser under Q2/Q3 2015. Sökförbättringar Projektet ska förbättra användarinteraktionen i Hitta och jämför vård främst när det gäller samordning av resultat i de två sökfunktionera, sök via karta och regionaliserad sök. Kontaktperson: Agneta Östlund Koncept och utvecklingsstrategi Projektet ska ta fram en långsiktig strategi och koncept för Hitta, välja och jämföra vård samt förslag på genomförandeplan. Syftet är att förbättra jämförelseinformation utifrån invånarnas behov. Kontaktperson: Tomas Kaipe Förbättrad utbudsinformation Det pågår även projekt med Stockholm och Skåne som piloter att införa kvalitetssäkrad utbudsinformation om vårdvalen och väntetider på 1177.se Kontaktperson: Anna Dahlström Dessutom pågår arbete kring att se över förbättringar av Kontaktkortsadmin. Uppdraget omfattar att analysera inkomna krav på förbättringar samt sammanställa en problembild, lösningsförslag samt genomförandeplan för Kontaktkortsadmin. Kontaktperson: Fredrik Dolléus

34 Aktuella möten med uppdragsgivare/intressenter 34

35 35 Förvaltningsgruppsmöten 2015 5 feb 26 mars 3 juni 3 sept 22 okt 10 dec Kundansvarigas genomförda och planerade besök i landsting och regioner i samarbete med Inera 2015 Västmanland 20 jan Kalmar 21 jan Västerbotten 6 februari Halland 11 februari VGR 18 februari Värmland 9 mars Jönköping 7 april Nätverksmöten 1177 Vårdguiden på telefon 28 januari 6 maj 16 september 25 november Mina vårdkontakter 25 mars 2 juni 23 september 9 december Redaktörsnätverket Hitta och jämför vård Medicinskt ansvariga 1177 Vårdguiden på telefon (MLA) RGS webb

36 Kontaktvägar support 36

37 Kontaktvägar support 1177 Vårdguiden på telefon Driftsstörningar och allvarliga fel: nationellkundservice@inera.se 0771-25 10 10 alla dagar dygnet runt.nationellkundservice@inera.se Användarstöd, synpunkter och frågor: 1177svr@1177.se 1177svr@1177.se 1177 Vårdguiden webb Driftstörningar och allvarliga fel: nationellkundservice@inera.se 0771-25 10 10 alla dagar dygnet runt.nationellkundservice@inera.se Synpunkter och frågor: red@1177.sered@1177.se Hitta och jämför vård Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor: nationellkundservice@inera.se 0771-25 10 10 alla dagar dygnet runt. nationellkundservice@inera.se

38 Kontaktvägar support UMO.se Driftstörningar och allvarliga fel: nationellkundservice@inera.se 0771-25 10 10 alla dagar dygnet runtnationellkundservice@inera.se Synpunkter och frågor: info@umo.seinfo@umo.se Mina vårdkontakter Driftstörningar, allvarliga fel, synpunkter och frågor: minavardkontakter@sll.se 08-123 135 25 – Vårdgivarsupport, 08-123 135 00 – Invånarsupport alla dagar kl. 6-22minavardkontakter@sll.se Det pågår ett arbete med att fastställa svarstider och vi återkommer angående detta längre fram.


Ladda ner ppt "Invånartjänster Februari 2015. Innehåll Om rapporten Statistik nyttjande av tjänsterna Pågående och planerade projekt Genomförda och planerade utbildningsinsatser."

Liknande presentationer


Google-annonser