Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Föräldramöte 92/93/94/95 Cafeterian Klubbstugan den 19 januari kl. 19.30 Cafeterian Klubbstugan den 19 januari kl. 19.30 Syftet med mötet är att informera.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Föräldramöte 92/93/94/95 Cafeterian Klubbstugan den 19 januari kl. 19.30 Cafeterian Klubbstugan den 19 januari kl. 19.30 Syftet med mötet är att informera."— Presentationens avskrift:

1 Föräldramöte 92/93/94/95 Cafeterian Klubbstugan den 19 januari kl Cafeterian Klubbstugan den 19 januari kl Syftet med mötet är att informera om U-16 och juniorverksamheten samt att organisera ansvar. Syftet med mötet är att informera om U-16 och juniorverksamheten samt att organisera ansvar. 1. Reflektion ledarstrategi 2. Utvärdering spelare 3. Ledarnas kommentarer 4. Föräldrauppdrag 2010 Cafeteria Cafeteria Bingo Bingo Sekretariat Sekretariat 5. Övriga frågor

2 Målsättning Att ge en samlad bild av förutsättningar och planering inför Att ge en samlad bild av förutsättningar och planering inför Att redovisa läget i träningsgrupperna utifrån genomförd utvärdering Att redovisa läget i träningsgrupperna utifrån genomförd utvärdering Att organisera en rättvis fördelning av ansvar och en tydlig planering. Att organisera en rättvis fördelning av ansvar och en tydlig planering.

3 1. Reflektion ledarnas strategi Utveckla ett eget spel Utveckla ett eget spel Konkurrens om platserna Konkurrens om platserna En röd tråd i verksamheten En röd tråd i verksamheten Spelsystem Spelsystem Försvarsspel Försvarsspel Anfallsspel Anfallsspel Back & forward Back & forward

4 Reflektion ledarstrategi Utveckla ett eget spel – Ja, till viss del (U-16+J-20) Konkurrensen i J-18 serien har gjort att det är väldigt få matcher som möjliggör systematiskt anfallsspel. Utveckla ett eget spel – Ja, till viss del (U-16+J-20) Konkurrensen i J-18 serien har gjort att det är väldigt få matcher som möjliggör systematiskt anfallsspel. Konkurrens om platserna – Ja, till viss del. I den mån vi har lyckats få ihop lag… Konkurrens om platserna – Ja, till viss del. I den mån vi har lyckats få ihop lag… En röd tråd i verksamheten – Ja, lika i U-16 – J-20 En röd tråd i verksamheten – Ja, lika i U-16 – J-20 Spelsystem – Ja, Spelsystem – Ja, Försvarsspel – Ja, i fem mot fem och i fyra mot fem Försvarsspel – Ja, i fem mot fem och i fyra mot fem Anfallsspel – Ja, i fem mot fem och i fem mot fyra Anfallsspel – Ja, i fem mot fem och i fem mot fyra Back & forward – Ja, till viss del, dock mindre än planerat… Back & forward – Ja, till viss del, dock mindre än planerat…

5 Föreningsperspektiv Ungdomsverksamhet A-lag Föräldraperspektiv Mitt barn och andras ungar Spelarens självinsikt och uppfattning - Jag kan… - Jag vill… - Jag vågar… Ledarnas bedömning och syn på behov - Lagets behov - Individens behov VI SER INTE ALLTID SAMMA BILDER A.A.

6 2. Utvärdering Utvärderingen omfattade tolv frågor Utvärderingen omfattade tolv frågor Trettiotvå spelare har lämnat in enkätsvar. Trettiotvå spelare har lämnat in enkätsvar. Alla spelare har besvarat samtliga frågor. Alla spelare har besvarat samtliga frågor. Vi ledare vill tacka för responsen som ger underlag för hur vi ska arbeta vidare. Vi ledare vill tacka för responsen som ger underlag för hur vi ska arbeta vidare.

7 Utvärderingens omfattning 1. Regelbunden barmarksträning inför hockeysäsongen? 2. Resultat av barmarksträningen? 3. Har isträningen svarat upp mot dina förväntningar? 4. Vad fungerar bäst med isträningarna? 5. Har du utvecklats som hockeyspelare? 6. Hur stort ansvar tar du själv för utvecklingen? 7. Kamratskap i träningsgrupperna? 8. Hur upplever du din spelltid under match? 9. Hur upplever du laguttagningen? 10. Ledarna? 11. Vad är resultatet av uttalade förväntningar? 12. Intresse för individuellt spelarutvecklingssamtal?

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19 Enkätsvaren tyder på Att de yngsta inte uppskattar att träna med de äldsta… Att de yngsta inte uppskattar att träna med de äldsta… Att de äldsta inte uppskattar att träna med de yngsta… Att de äldsta inte uppskattar att träna med de yngsta… Att de som vill mest har svårt att acceptera att inte alla vill lika mycket… Att de som vill mest har svårt att acceptera att inte alla vill lika mycket… Att vi utifrån förutsättningarna har lyckats åstadkomma ok verksamhet för alla… Att vi utifrån förutsättningarna har lyckats åstadkomma ok verksamhet för alla…

20

21 Motiv rättvist/orättvist Ledarna fokuserar endast på ett fåtal spelare… Ledarna fokuserar endast på ett fåtal spelare… Oftast rättvist Oftast rättvist Jag har inte fått spela mycket trots att jag med många tycker att sämre får chansen… Jag har inte fått spela mycket trots att jag med många tycker att sämre får chansen… Fungerar bra! Fungerar bra! Den som tränar ska spela! Den som tränar ska spela! De som tränar och tillför laget något ska spela. Kul att 94:or får pröva J-20. De sköter sig utmärkt! De som tränar och tillför laget något ska spela. Kul att 94:or får pröva J-20. De sköter sig utmärkt! Vissa har en gratisplats… Vissa har en gratisplats… Bra spelare får spela J-20… Bra spelare får spela J-20… Om man inte tränar så får man inte spela… Om man inte tränar så får man inte spela… Tar ut rätt lag utifrån motstånd… Tar ut rätt lag utifrån motstånd… Bra! Bra! Den som kämpar får spela… Den som kämpar får spela… Dom som är heta spelar… Dom som är heta spelar… De som tränar spelar… De som tränar spelar…

22

23 Ledarnas förväntningar Kul Kul Se utv. kamratskap… Se utv. kamratskap… Resultat: Kul – riktigt kul… Resultat: Kul – riktigt kul… Ansvar Ansvar Bra planering… Bra planering… De yngsta tar De yngsta tar störst ansvar… Respekt Respekt I huvudsak bra… I huvudsak bra… Varierande träningsnärvaro Varierande träningsnärvaro

24

25 Mål med spelarutvecklingssamtal Stärka dialogen mellan ledare och spelare Stärka dialogen mellan ledare och spelare Möjliggöra egen tid med ledare Möjliggöra egen tid med ledare Synliggöra styrkor och brister Synliggöra styrkor och brister Personlig feedback Personlig feedback Förbättra självinsikten Förbättra självinsikten Stärka självbilden - självförtroendet Stärka självbilden - självförtroendet

26 Spelarutvecklingssamtal Hur upplever du hösten i Forshaga IF? Hur upplever du hösten i Forshaga IF? Vad är din största förmåga som spelare? Vad är din största förmåga som spelare? Vad är din största brist som spelare? Vad är din största brist som spelare? Ledarfeedback utifrån matchsituationer! Ledarfeedback utifrån matchsituationer! Ledarfeedback utifrån ”egenskapssäckarna”! Ledarfeedback utifrån ”egenskapssäckarna”! StyrkaMuskulär styrka i kroppen (ben, armar, bål) StyrkaMuskulär styrka i kroppen (ben, armar, bål) SnabbhetSnabbhet och acceleration på skridskor SnabbhetSnabbhet och acceleration på skridskor KoordinationFörmåga att göra flera saker samtidigt KoordinationFörmåga att göra flera saker samtidigt TeknikTeknisk förmåga klubba/skridskor TeknikTeknisk förmåga klubba/skridskor MentaltFörmåga att träna hårt och fokusera MentaltFörmåga att träna hårt och fokusera SocialtFörmåga att fungera i gruppen socialt SocialtFörmåga att fungera i gruppen socialt Viktig egenskap att utnyttja mer som hockeyspelare… Viktig egenskap att utnyttja mer som hockeyspelare… Viktig egenskap att utveckla som hockeyspelare… Viktig egenskap att utveckla som hockeyspelare… Nästa säsong… Nästa säsong…

27 3. Ledarnas kommentarer Ledarna uppfattar att för många påstår sig ha tränat 3-4 ggr/vecka… Ledarna uppfattar att för många påstår sig ha tränat 3-4 ggr/vecka… De flesta känner till att sommarens träning är avgörande… De flesta känner till att sommarens träning är avgörande… Isträningarna motsvarar förväntningarna – trots stor åldersspridning! Isträningarna motsvarar förväntningarna – trots stor åldersspridning! Bäst på isen: kampövningar och roller… Varför inte tre mot tre??? Bäst på isen: kampövningar och roller… Varför inte tre mot tre??? Ansvar för egen utveckling bedömer ledarna lägre än spelarna… Ansvar för egen utveckling bedömer ledarna lägre än spelarna… Bedömd egen utveckling bedömer ledarna ligger rätt samtidigt som det är resultatet av taget ansvar… Bedömd egen utveckling bedömer ledarna ligger rätt samtidigt som det är resultatet av taget ansvar… Kamratskap – ett bra värde mht ålderspridningen… Kamratskap – ett bra värde mht ålderspridningen… Rättvist eller orättvist? Laguttagningen bygger på konkurrens och är konsekvent… Elva av fjorton kommentarer är positiva! Övriga åtta har inte kommenterat frågan… Rättvist eller orättvist? Laguttagningen bygger på konkurrens och är konsekvent… Elva av fjorton kommentarer är positiva! Övriga åtta har inte kommenterat frågan… Spelarrespons på ledarnas förväntningar bedömer ledarna lägre än spelarna… Dock ok som grupp betraktat. Spelarrespons på ledarnas förväntningar bedömer ledarna lägre än spelarna… Dock ok som grupp betraktat. Spelarutvecklingssamtal pågår. Sören -91 och äldre, Mahts -92 och Torbjörn Spelarutvecklingssamtal pågår. Sören -91 och äldre, Mahts -92 och Torbjörn Få målvakter och hög frånvaro vilket sätter sina spår. Sen tillsättning av målvaktstränare… Få målvakter och hög frånvaro vilket sätter sina spår. Sen tillsättning av målvaktstränare… A-lagsfemman innebär att vi tappar fem på träningen = för få… A-lagsfemman innebär att vi tappar fem på träningen = för få…

28 4. Föräldrauppdrag 2010 Cafeterian – 2 personer/tillfälle (A-lag 4 pers) Cafeterian – 2 personer/tillfälle (A-lag 4 pers) Vecka – utvärdering – har fungerat bra Vecka – utvärdering – har fungerat bra Vecka – utvärdering – har fungerat bra Vecka – utvärdering – har fungerat bra Vecka – plan finns på hemsidan Vecka – plan finns på hemsidan Bingolistor (3 personer/tillfälle) Bingolistor (3 personer/tillfälle) 22/3, 29/3, 5/4, 12/4 och 19/4 22/3, 29/3, 5/4, 12/4 och 19/4 Dejeby byts ut mot Rubin (slutat/ny) Dejeby byts ut mot Rubin (slutat/ny) Sekretariat (4 st/match) Sekretariat (4 st/match) Matchplanering – utskick januari godkändes Matchplanering – utskick januari godkändes och publiceras inom kort på hemsidan Speaker/protokoll, tidtagare, utvisningsbås/skott/musik Speaker/protokoll, tidtagare, utvisningsbås/skott/musikutvisningsbås/skott

29 Matchplanering -sekretariat 13/119.30Forshaga - Säffle 16/111.30Forshaga – Viking HC 24/113.30Forshaga – Skåre BK 3/219.00Forshaga – Grums hockey 9/219.00Forshaga – Kils AIK 14/213.30Forshaga – Arvika HC * 3/319.00Forshaga – Skåre BK *

30 Bingo 22/3Handel, Nyhlén, Åström-Nilsson 29/3Rothlind, Handel, Nyhlén 5/4Åström-Nilsson, Rothlind, Handel 12/4Nyhlén, Åström-Nilsson, Rothlind 19/4Johansson, Rubin, Fagergren

31 5. Övriga frågor Gemensam avslutning diskuterades i mitten av mars. Inget beslut! Gemensam avslutning diskuterades i mitten av mars. Inget beslut!


Ladda ner ppt "Föräldramöte 92/93/94/95 Cafeterian Klubbstugan den 19 januari kl. 19.30 Cafeterian Klubbstugan den 19 januari kl. 19.30 Syftet med mötet är att informera."

Liknande presentationer


Google-annonser