Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Att marknadsföra en region Båstad den 24-25 augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Att marknadsföra en region Båstad den 24-25 augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef."— Presentationens avskrift:

1 Att marknadsföra en region Båstad den augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef

2 2 Vad är det vi ska marknadsföra? Begreppsförvirring!! Region Skåne = Malmöhus Läns landsting + Kristianstad läns landsting + Länsstyrelsens tidigare ansvar för näringslivsfrågor, kulturfrågor, infrastruktur mm Landskapet Skåne

3 3 Rätt svar = Varumärket Skåne ”Det bästa av två världar” Genuint Nära Mångsidigt Nyskapande

4 4

5 5

6 6 Business Region Skåne – moderbolag Utveckla och stärka varumärket Skåne Driva koncernövergripande projekt; Expo 2010, Öresundsregionen 10 år mm Initiera nya projekt Koordinera och stödja dotterbolagen Målsättning: ökad ekonomisk tillväxt i Skåne = bättre liv i Skåne

7 7 Dotterbolagen Invest in Skåne – fler investeringar till och mer export från Skåne Tourism in Skåne – fler turister till Skåne Event in Skåne – fler stora evenemang till Skåne Film i Skåne – fler filmprojekt till Skåne

8 8 Samordning Gemensam kommunikationsstab Gemensam administrativ stab Gemensamma lokaler Gemensamma ledningsgruppsmöten Gemensamma projekt

9 9 Utmaningar Samordna konkurrerande kommuner Öresundssamarbetet Konkurrerande varumärken: Skåne, Öresundsregionen, Österlen, Malmö, Sydsverige… Okända i ett globalt perspektiv


Ladda ner ppt "Att marknadsföra en region Båstad den 24-25 augusti 2009 Cecilia Gyllenkrok, marknadschef."

Liknande presentationer


Google-annonser