Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Arena: Kanalstrategier

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Arena: Kanalstrategier"— Presentationens avskrift:

1 Arena: Kanalstrategier
Anna Lundbergh

2 Förstudien: Begreppet kanalstrategi
Kundfokus - kanalerna inte tyngdpunkten. Helhetssyn - ett systematiskt sätt att arbeta med kundorienterad tjänsteutveckling. Strategiskt – anger en färdriktning. Karta OCH kompass

3 Förstudien: 11 intervjuade myndigheter
Bolagsverket Centrala Studiestödsnämnden Konsumentverket Lantmäteriet Livsmedelsverket Vägverket Länsstyrelsen (samordningsfunktion) Premiepensionsmyndigheten Skatteverket SMHI Valmyndigheten 3400 nedladdningar av förstudien första månaden.

4 Accenture: Leadership in Customer Service
I Accentures studie är det endast Brasilien, Tyskland och Sydafrika som får sämre resultat på flerkanalområdet. Våren 2005

5 Dagens program Om Verva
Jenny Birkestad, enhetschef Utvecklingsstöd IT-stöd för medborgarkontakt i dagens och framtidens e-Society Sture Hägglund, Linköpings Universitet Paus Vägverkets kanalstrategi, sms-tjänster och hur de bidrar till kundnytta och samhällsnytta Maria Inghamn, Vägverket

6 När du ska ta kontakt med det offentliga – vilken form tänker du först på?
43 % telefon 34 % Internet/ e-post 18 % personligen 3 % brev 1 % vet ej Den digitale task force, Danmark, 2005 (2.233 intervjupersoner)

7 Vidare Förstudie om kanalstrategier, Statskontoret 2005:17
Finns på Accenture Leadership in Customer Services Ny rapport april 200

8 Tack! Anna Lundbergh anna.lundbergh@verva.se
Tel (mobil):


Ladda ner ppt "Arena: Kanalstrategier"

Liknande presentationer


Google-annonser