Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Arena: Kanalstrategier Anna Lundbergh. Förstudien: Begreppet kanalstrategi Kundfokus - kanalerna inte tyngdpunkten. Helhetssyn - ett systematiskt sätt.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Arena: Kanalstrategier Anna Lundbergh. Förstudien: Begreppet kanalstrategi Kundfokus - kanalerna inte tyngdpunkten. Helhetssyn - ett systematiskt sätt."— Presentationens avskrift:

1 Arena: Kanalstrategier Anna Lundbergh

2 Förstudien: Begreppet kanalstrategi Kundfokus - kanalerna inte tyngdpunkten. Helhetssyn - ett systematiskt sätt att arbeta med kundorienterad tjänsteutveckling. Strategiskt – anger en färdriktning. Karta OCH kompass

3 Förstudien: 11 intervjuade myndigheter Bolagsverket Centrala Studiestödsnämnden Konsumentverket Lantmäteriet Livsmedelsverket Vägverket Länsstyrelsen (samordningsfunktion) Premiepensionsmyndigheten Skatteverket SMHI Valmyndigheten

4 Accenture: Leadership in Customer Service Våren 2005

5 Dagens program Om Verva –Jenny Birkestad, enhetschef Utvecklingsstöd IT-stöd för medborgarkontakt i dagens och framtidens e- Society –Sture Hägglund, Linköpings Universitet Paus Vägverkets kanalstrategi, sms-tjänster och hur de bidrar till kundnytta och samhällsnytta –Maria Inghamn, Vägverket

6 När du ska ta kontakt med det offentliga – vilken form tänker du först på? 43 % telefon 34 % Internet/ e-post 18 % personligen 3 % brev 1 % vet ej Den digitale task force, Danmark, 2005 (2.233 intervjupersoner)

7 Vidare Förstudie om kanalstrategier, Statskontoret 2005:17 –Finns på Accenture Leadership in Customer Services –Ny rapport april 200

8 Tack! Anna Lundbergh Tel (mobil):


Ladda ner ppt "Arena: Kanalstrategier Anna Lundbergh. Förstudien: Begreppet kanalstrategi Kundfokus - kanalerna inte tyngdpunkten. Helhetssyn - ett systematiskt sätt."

Liknande presentationer


Google-annonser