Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Mars 2015 Sid 1 Innovetamöte 14/9 Kundtjänst Järfälla.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Mars 2015 Sid 1 Innovetamöte 14/9 Kundtjänst Järfälla."— Presentationens avskrift:

1 mars 2015 Sid 1 Innovetamöte 14/9 Kundtjänst Järfälla

2 Kompetensstrategi Tydliga kompetensprofil/kravprofiler. Kvalificerad rekryteringsprocess med simuleringsövning. Rekrytera medarbetare med rätt attityd och kompetens. Tydliga arbetsbeskrivningar, förväntningar och målsättningar. Nyckeltal för tillgänglighet, lösnings- och servicegrad. Medarbetarsamtal, de övergripande målen bryts ner i individuella. Individuella utvecklingsplaner, vad behöver varje medarbetare för komp.utv för att lyckas? Kunskapsdatabas med verksamhetskunskaper Webbaserat handläggarstöd och kundtjänsttelefonilösning. Utvecklingslyssning med individuell coaching utifrån protokoll och målsättning. Veckovisa utvecklingsaktiviteter för alla medarbetare (teambuilding och attityd). Blended learning, en mix av lärarledd utbildning och självstudier. Utbildningsportal med e-learning –”On-demand-learning” Karriärsutvecklingsprogram (agenttrappa). mars 2015 Sid 2

3 Järfälla kommuns agenter Utbildningsportal - plantskola (Learning Management System) E-learningutbild- ningar KunskapstesterChat/diskussions- forum Virtuella klassrum Kommun Y agenter Kommun X agenter Kommun Y adm Järfälla Kommun Super adm


Ladda ner ppt "Mars 2015 Sid 1 Innovetamöte 14/9 Kundtjänst Järfälla."

Liknande presentationer


Google-annonser