Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Innovetamöte 14/9 Kundtjänst Järfälla april 2017 Sid 1.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Innovetamöte 14/9 Kundtjänst Järfälla april 2017 Sid 1."— Presentationens avskrift:

1 Innovetamöte 14/9 Kundtjänst Järfälla april 2017 Sid 1

2 Kompetensstrategi Tydliga kompetensprofil/kravprofiler.
Kvalificerad rekryteringsprocess med simuleringsövning. Rekrytera medarbetare med rätt attityd och kompetens. Tydliga arbetsbeskrivningar, förväntningar och målsättningar. Nyckeltal för tillgänglighet, lösnings- och servicegrad. Medarbetarsamtal, de övergripande målen bryts ner i individuella. Individuella utvecklingsplaner, vad behöver varje medarbetare för komp.utv för att lyckas? Kunskapsdatabas med verksamhetskunskaper Webbaserat handläggarstöd och kundtjänsttelefonilösning. Utvecklingslyssning med individuell coaching utifrån protokoll och målsättning. Veckovisa utvecklingsaktiviteter för alla medarbetare (teambuilding och attityd). Blended learning, en mix av lärarledd utbildning och självstudier. Utbildningsportal med e-learning ”On-demand-learning” Karriärsutvecklingsprogram (agenttrappa). april 2017 Sid 2

3 Utbildningsportal - plantskola (Learning Management System)
Kommun X agenter Kommun Y agenter Järfälla kommuns agenter Utbildningsportal - plantskola (Learning Management System) E-learningutbild-ningar Kunskapstester forum Chat/diskussions- Virtuella klassrum Kommun Y adm Järfälla Kommun Super adm


Ladda ner ppt "Innovetamöte 14/9 Kundtjänst Järfälla april 2017 Sid 1."

Liknande presentationer


Google-annonser