Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström."— Presentationens avskrift:

1 Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.

2 Företaget Nettans Hud- & Skönhetssalong startades år 2001 av Anette Hambalek. De tre första åren arbetade Anette ensam, men de senaste åren har salongen vuxit snabbt. Idag har Anette fem anställda hudterapeuter. De har nyligen slagit ihop sina två salonger till en stor salong på nygatan 37 B. De erbjuder en mängd olika behandlingar, hudvårdsprodukter, makeup och dofter.

3 Erbjudandet: 45 min massage hos Nettan´s

4 Kärntjänsten Nettan´s har flera olika kärntjänster vilka möjliggör företagets existens på marknaden. Kärntjänsten består i vårt fall av 45 min massage.

5 Möjliggörande tjänster En tilläggstjänst som krävs för att kärntjänsten ska kunna konsumeras. Bokning av behandling Lokal Reception Massör Betalning Värdehöjande tjänster En tilläggstjänst som ökar kvalitén på erbjudandet och skapar en möjlighet för differentiering. Information Alternativa bokningssätt Servicelandskap/miljö Bra bemötande och omhändertagande Massörens service Alternativa betalningssätt

6 Tjänstens tillgänglighet Anläggningens tillgänglighet Ex. centralt läge, närliggande parkering, öppettider, lediga tider, väntplats. Möjligheter att använda de fysiska resurserna Ex. lokalernas standard, väntrum, toaletter. Personalens bidrag till tillgängligheten Ex. rätt antal anställda, väntetid, personalens kunnande, betalningsalternativ. Kundernas möjligheter att medverka Ex. anpassa behandlingar

7 Interaktion Mötet mellan kund och: Recetionist Massör Andra kunder Annan personal Bokningssystem Mötet anställda emellan

8 Kundens medverkan För bokning av tid krävs delaktighet Val av massagetyp. Under massagen ingen större medverkan, förutom att man klär av sig =). Dela med sig av information, som kan leda till nya erbjudanden och som kan förbättra nästa besök.

9 Image & rykte Vilka förväntningar varumärket väcker Stor konkurrens på marknaden, växande Word of mouth – viktig för erfarenhetsvara Oförlåtande


Ladda ner ppt "Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström."

Liknande presentationer


Google-annonser