Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

29.11.2013Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20131 Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 Tuula Kuoppala.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "29.11.2013Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20131 Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 Tuula Kuoppala."— Presentationens avskrift:

1 Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20131 Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 Tuula Kuoppala och Salla Säkkinen

2 Fördelning av antalet klientbesök hos uppfostrings- och familjerådgivningar enligt åldersgrupp 2012, % Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20132 Källa: Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet THL

3 Klienter hos uppfostrings- och familjerådgivningarna enligt kön och åldersgrupp 2012, % Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20133 Källa: Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet THL

4 Familjers främsta orsaker till att bli klient Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20134 Källa: Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet THL

5 Väntetid till första klientmöte periodiserat enligt kommun och befolkningsmängd Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20135 Källa: Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet THL

6 Väntetid till första klientmöte enligt kommunernas befolkningsunderlag Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20136 Källa: Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet THL

7 Andelen klientbesök hos uppfostrings- och familjerådgivningar enligt arbetsform 2012, % Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20137 Källa: Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet THL

8 Organisering av uppfostrings- och familjerådgivningstjänster i hela landet (N=336) 2012, % Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20138 Källa: Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet THL

9 Organiseringen av fostrings- och familjerådgivningen i kommunerna Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20139 Källa: Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet THL

10 Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/ Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamheten har ordnats på flera sätt i kommunerna. Den främsta orsaken (61 %) till att anlita uppfostrings- och familjerådgivningens tjänster var barnrelaterade problem. Sammanlagt 41 % av klienterna hos uppfostrings- och familjerådgivningen var 7–15 år gamla skolbarn. Väntetiden för första klientbesöket hos uppfostrings- och familjerådgivningen var i genomsnitt något över en månad. Statistikrapport 31/2013


Ladda ner ppt "29.11.2013Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 / Statistikrapport 31/20131 Uppfostrings- och familjerådgivningsverksamhet 2012 Tuula Kuoppala."

Liknande presentationer


Google-annonser