Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge."— Presentationens avskrift:

1 GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge

2 2 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 En tillverkare av hushållsmargariner bör vara medveten om att det som i grunden får en konsument att betala ett premiumpris i kategorin är Brand Trust, dvs. märkesförtroende. ImportannceImportannce Agreement Hushållsmargarin (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt) Hushållsmargarin (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt)

3 3 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 På samma sätt bör en tillverkare av schampo vara medveten om att beslutet att köpa en dyrare produkt i kategorin är mera komplext än i en genomsnittlig dagligvarukategori och baserat på en mängd faktorer. ImportannceImportannce Agreement Schampo (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt) Schampo (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt)

4 4 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 Price premiums - Vilka faktorer är viktigast på din marknad? 1 kategori SEK kategorier 3 + kategorier SEK per kategori SEK per kategori


Ladda ner ppt "GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge."

Liknande presentationer


Google-annonser