Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Extraordinära upplevelser

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Extraordinära upplevelser"— Presentationens avskrift:

1 Extraordinära upplevelser
Mossberg Kap 1 - 2

2 Mossbergs ram Upplevelser blir viktiga
Från tillverkningsindustri till upplevelseindustri Massproduktion – masskonsumtion Identitetskonsumtion Drömkonsumtion Produkt som en process med nöjesinslag

3 Konkurrera med upplevelser
Grundprincipen är att öka kundvärdet i konsumtionen Tre inriktningar: Nöjesinslaget förstärks Samtidig nytta och nöje Kunden ges något extra

4 !!! Mossberg Produkt (Tjänst, vara) Producent Mottagare Skapa
upplevelser !!! Produkt (Tjänst, vara) Producent Mottagare Mossberg

5 WOW

6 Extraordinära upplevelser
aktiv dynamisk process stark social dimension mening ock känsla av nöje absorbering och känsla av personlig kontroll påverkan av kontext, ovisshet och nymodighet sammanflätning med livstillfredställelse

7 Mossbergs modell Image Upplevelserummet Personal Kundens upplevelse
Andra kunder

8 Upplevelser i DMP Vår utmaning: att flytta över Mossbergs upplevelseskapande till DMP


Ladda ner ppt "Extraordinära upplevelser"

Liknande presentationer


Google-annonser