Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Ny ledning Ny organisation Nytt fokus Ny vision Ny sponsorstruktur.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Ny ledning Ny organisation Nytt fokus Ny vision Ny sponsorstruktur."— Presentationens avskrift:

1

2 Ny ledning Ny organisation Nytt fokus Ny vision Ny sponsorstruktur

3 Idrottsligt Utveckla idrotten golf Spelplats för talangfulla golfare Uppmuntrar unga förmågor att satsa på sitt golfspel Skapa tillväxt och intresse för golf Ett evenemang i världsklass Möjlighet att tävla inför stor hemmapublik Beth Engblom

4 Publik Sverige har den ”bästa golfpubliken” i världen!!! 1,1 miljon besökare under 12 år Sveriges i särklass största idrottsevenemang Varje besökare omsätter mellan 250 – 900 kronor utöver entré En samlingsplats för Sveriges alla golfare under trevliga och ordnade former som skapar en tillhörighet. Beth Engblom

5 Medialt TV SVT sänder 11 timmar Över världen sänds ca 680 timmar Tidningar CityPaketet (DN, GP, Sydsvenskan), 800.000 läsare Svensk Golf, 370.000 läsare Beth Engblom

6 Spelare 2003 fokuserar vi på de nya och yngre spelarna Carl Petterson, Charles Howell, Aaron Badely, Adam Scott mfl Beth Engblom

7 Sponsorer Den ultimata sponsrings möjligheten. Sverige är i dessa stora sponsorsammanhang litet (en europatourtävling för herrar och en för damer, Solheim Cup) Beth Engblom

8 Sponsorstruktur Presentatörer: Scandic, Carlsberg Huvudsponsorer: Eurocard, Nordea, Sapa, Vodafone Officiell bil: Volvo Officiell media: CityPaketet Officiellt smartcard: Strålfors Huvudleverantörer: Canon, CityMail, Ecco, MQ, Rolex, Svensk Golf, Unisys Värdkommun: Kävlinge Partners: European Tour, Sponsor Service, SGF Beth Engblom


Ladda ner ppt "Ny ledning Ny organisation Nytt fokus Ny vision Ny sponsorstruktur."

Liknande presentationer


Google-annonser