Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Visit South East Sweden visitse.se. Upplevelsekampen.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Visit South East Sweden visitse.se. Upplevelsekampen."— Presentationens avskrift:

1 Visit South East Sweden visitse.se

2 Upplevelsekampen

3 Upplevelseindustrins vinnare är den som lyckas bäst med att paketera och presentera

4 Upplevelseindustrins vinnare är den som lyckas bäst med att fånga tid av besökaren

5 Upplevelseindustrins vinnare är den som ger besökaren möjlighet och underlag för köpbeslut

6 Upplevelseindustrins vinnare är den som kan presentera det största utbudet av aktiviteter

7 Upplevelseindustrins vinnare är den som skapar nya affärer genom partnerskap med andra aktörer

8 Upplevelseindustrins vinnare är den som skapar anledningen till resan och också hämtar hem vinsten i besöket

9 Den globale resenären Vi behöver utveckla affärer, teman, reseanledningar och vår organisation

10 Den globale resenären

11 Kräver kvalitet och paketering

12 Glasriket Kalmar Öland =enskilt för lite kapacitet Den globale resenären

13 Glasriket +Kalmar +Öland =kapacitet i boende, aktiviteter och paketering Den globale resenären

14 Vision 2012 Allianser från kust till kust Den globale resenären

15 Lyckat exempel - Swedish Lapland Allianser/partnerskap LFV Visit Sweden Regionala turistrådet Swedish Lapland Nutek

16 Ny arena Ny diskussion Den gränslösa digitala

17 UPPLEVELSEPLANERAREN™ Gränslöst digitalt paketerings– och presentationsverktyg

18 UPPLEVELSEPLANERAREN™ + Partnership Gränslösa mediarättigheter skapar sponsorekonomi

19 Glasriket/Kalmar/Öland + Upplevelseplaneraren™ = egen själ mot nationell marknad

20 UPPLEVELSEPLANERAREN™ + Glasriket + Kalmar + Öland = kampanjsite mot gemensam internationell marknad +

21 UPPLEVELSEPLANERAREN™ Bokningsbart via Citybreak

22 UPPLEVELSEPLANERAREN™ Bokningsbart via Citybreak CRM-system / pass / mobil

23 UPPLEVELSEPLANERAREN™ Avtalspartners

24 visitse.se –separat organisation Styrgrupp Rolf Edmark (ordf.) Öland Markus Lund (50%) Glasriket Carolina Thaysen Glasriket Ola Johansson Kalmar Åke Andersson Kalmar Anna Barkevall Öland Gustaf Öholm (sekr.) Öland Ledningsgrupp (operativ) Gustaf Öholm Ölands Turist AB Carolina Thaysen AB Glasriket Åke Andersson Destination Kalmar AB Markus Carlsson Ekonomi Administration TBD

25 Visitsweden.se Affärsplan- Tyskland / Danmark Fas 1 Analys/ MarknadVisit Sweden TillgänglighetFlygplats RegionReg. Förb. NäringInbjudna Aktörer Distribution/ SäljVisitse.se

26

27 UPPLEVELSEPLANERAREN™: Kommunikationskoncept: Upplev din sommarsemester* redan nu! Hitta, planera och boka * Höst/vinter/vårsemester

28 UPPLEVELSEPLANERAREN™

29

30

31

32 Visits.se / Upplevelsepnaeraren.se Fas 2 2010 Microbutiker etc

33 Gustaf Öholm – Visit south east Sweden + Glasriket + Kalmar + Öland + Ogilvy Destination + OnServer + Visit Technology Group + Visit Sweden


Ladda ner ppt "Visit South East Sweden visitse.se. Upplevelsekampen."

Liknande presentationer


Google-annonser