Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

GT/76 Bandy U01 Föregående säsong, reflektion Årets säsong Träning Läger, serie och cupper Information/Organisation Roller Ekonomi Kiosk AGENDA, Föräldramöte.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "GT/76 Bandy U01 Föregående säsong, reflektion Årets säsong Träning Läger, serie och cupper Information/Organisation Roller Ekonomi Kiosk AGENDA, Föräldramöte."— Presentationens avskrift:

1 GT/76 Bandy U01 Föregående säsong, reflektion Årets säsong Träning Läger, serie och cupper Information/Organisation Roller Ekonomi Kiosk AGENDA, Föräldramöte

2 Föregående säsong  Målet var: Att alla ska vilja fortsätta, alla ska tycka det är roligt  Lagspelet förbättrades men övriga lag utvecklades ännu mer  Vi hade lite ojämn nivå jämfört övriga lag  Tränade mycket skridskoåkning och jämnheten i laget ökade där  Övriga lag  Årets säsong kommer att kräva mer än ifjol för att hänga med  Utveckling  Det är roligt på träningarna men alltför få tränar extra  Varför inte jämnare  Bristande förståelse i att omsätta teori till is  Ojämna - lagspel  Sammanhållning  Värdegrund - vi har en bra miljö i laget, alla är justa mot varandra och de verkar ha kul  Truppen  Lite tunt på bänken. Vi fick ta hjälp från 02 (03) i vid några tillfällen.  Era synpunkter och reflektioner?

3 Årets säsong  Nytt mål: Alla ska tycka det är roligt och att alla ska vilja fortsätta  Truppen i år  Tyvärr har Djordje, August och Linus lämnat oss  Glädjande så har William börjat spela med oss  16st spelare  Vi kommer behöva låna från 02 samt 01:or från 00 vid match

4 Träning, upplägg  Vi behöver bli bättre överlag men vi måste prioritera;  Spelförståelse; åkningar, deltagande och släppa boll till spelare i fart  Passningsskicklighet  Försvar över hela planen  Fokus ligger på lagspel och roller på plan  Vi kommer arbeta med fasta positioner: fasta målvakter, försvarare och anfallare för att känna sig hemma på sin roll.  Men vi kommer även att flytta runt för att alla ska få känna på och få förståelse för spelet.  Isträning f o m slutet på augusti, en träning per vecka tills det finns is på Gubbis  Nöta, nöta på skridsko åkningen, tid utan boll och klubba/träning  Man kan träna bollkontroll hemma, passa era fönster  Mental träning under försäsong, Lina hållit i det. Uppföljning under säsongen.  Skyldighet att deltaga på träning. Inte bara för vi ska vinna matcher utan för att minimera risk för skador samt hålla ihop laget.  Vi kommer höja intensitet och kraven för alla. Våra motståndare satsar och vi vill hänga med i bästa möjliga takt.

5 Rutiner, träning (match)  Träning, fast mål 3 ggr per vecka  Samling omklädningsrum minuter före start av träning (avhängigt av träningstiderna). Ingen kallelse skickas till träning. Anmäl frånvaro via sms till tränare i god tid.  Vid matcher samlas vi minuter innan matchstart för gemensam uppvärmning (löpning). Därefter genomgång av lag samt vad vill skall fokusera på. Kallelse skickas, anmäl snarast när kallelsen har kommit så att vi kan hantera sjukdom etc.  Inga föräldrar i omklädningsrummet i samband med matcher (varken före eller efter).  Men, föräldrar, heja på och peppa era barn vid plan/hemma vid motgångar såväl på träning som match

6 Träning - Istider

7  Tränar med 02 vid ett pass och 00 vid ett pass  Vi kommer delvis planera träning tillsammans  Onsdagar fullplan och genomför då träning själva  Några av våra spelare kommer även träna med 00:orna. Kristian kallar dessa separat.  Vi söker (fortfarande) efter en egen tränare från GT76 ledet (jmf 00:orna – Kristian och 02:orna – Emil)

8 Läger, serier och cupper  Träningsläger Broberg  Mat i Brobergs klubbstuga och boende på vandrarhem. 7-9/  Seriespel  Vi spelar mot lag i Mälardalen, samma lag som förra året (i princip)  Stockholm cup  Ännu ej planerad av Sthlm bandyförbund så vet ej tider, se webben  Vi är med på följande cupper (se kalender)  Reebook cup, Västerås, 1-2/  Hemans cup, Gustavsberg, 22-23/  Åtvidabergs BK U14 Cup, 5-7/  Youth Stars cup, Gubbängen, 6-8/  Notera att vi arrangerar Youth Stars cup och kommer att ha en del att ordna med.

9 Läger, serier och cupper  Transporter seriematcher, Sthlm cup  Vi har vardagsmatcher + helger  Åker i egna bilar, ingen milersättning för transporter  Transporter cupper, läger  Åker i egna bilar, milersättning utgår (utanför Sthlm området)  Aktuellt  Vi behöver veta vem som kan köra och kommer med till cup Västerås samt läger Söderhamn. Kallelse Söderhamn skickas ut ikväll.  Var och en måste ta sitt ansvar, inte förlita sig på att andra har det enklare att ställa upp!

10 Resor till matcher  Kallelse match skickas ut via laget.se/idrottonline.  Förra säsongen skickades kallelse enligt nedan och det blir liknande i nu  Vid fler än 14 spelare kommer vi att balansera matchdeltagandet, enligt regler för matchhändelser. Bilplatser: Ja = man har egen bil och sedan anger man hur många fler man får rum i bilen (0 och uppåt) m a o ytterligare lediga platser. Nej = spelaren är i behov av bilplats, ens förälder har inte möjlighet att skjutsa.  Notera att vi ska försöka med att inte samlas på Gubbis före match utan de som inte har skjuts kontaktar de som har platser och gör upp om mötesplats.  Försök samåka, det blir enklare och roligare för alla!

11 Informationsspridning  Forum – laget eller idrottonline?  Har utvärderat idrottonline då GT76 använder det  Fördelar  Samma som moderklubben samt LOK rapport automatiskt  Kan göra mer på hemsidan, om man har tid…  Gratis  Nackdelar  Kan inte läsbekräfta meddelanden  Problem att bekräfta kallelse för några, få svar på kallelser  Beroende på fel e-post?  Kan inte i mobilapp se vem som har bekräftat deltagande  Segt gränssnitt och en del buggar  Hur har det fungerat för Er?!  Någon som kan IO?  Uppdatering medlemsregistret  Skickar runt lista

12 Innehåll, listor, tillstånd  Information som publiceras  Svara på kallelser så fort de kommer, vänta inte! Det går att ångra svaret men vi vet att Ni har sett kallelsen. Kalendern, kika regelbundet på den  Nyheter, här publiceras vad som är på gång  Listor, tillstånd, foto, kontakt  Synlighet på laget.se/idrottonline. Viktigt Ni justerar så som ni önskar.  Uppdatering medlemsregistret  Viktigt att alla ser till att uppdaterar sin egen information fortlöpande.  Skickar runt lista med uppgifter

13 Roller i laget  Vi har olika roller och funktioner att hantera inom laget för att allt ska fungera. Vissa roller överlappar varandra så viktigt att kontakt sker så att vi inte missar något.  Notera att ansvarig för en roll inte innebär att man utför alla uppgifter utan att man ansvara för att uppgifter blir utfört.  Utförligare rollbeskrivning finns på hemsidan. Att uppdatera.  Ska vi kika igenom rollerna?

14 Roller RollPerson Samordning - KlubbkontaktViking Lindholm EkonomiDaniel Karström Webbansvarig/InformationsansvarigMikael von Porat Närvarokortsansvarig (LOK?, försvinner?)Jenny Svensson KioskNils-Olof Ekelöw Matchansvarig - Matcher/Cuper hemmaVakant (Tillfälligt Viking Lindholm) Materialansvarig + SlipTobias Öhman Anders Petersson Ansvarig LagledareVakant – Från klubben LagledarePatrik Blomendal / Staffan Westin HuvudtränareVakant – Från klubben TränareStaffan Westin Hjälptränare 1Patrik Blomendal Hjälptränare 2Henric Ericsson MålvaktstränareVakant/Staffan Westin

15 Lagledare / Tränare Sportsligt ansvariga  Planerar och lägger upp träningsprogram  Leder träningspass  Lagledare vid match  Hanterar kallelse till match (delegeras till matchansvarig?)  Rapporterar deltagare på träning, match (för LOK)

16 Materialansvarig Hanterar mtrl - Slipning - Matchställ (bortaställ) - Förbandsväskan - Sarg - Träningsmaterial (bollar, västar, koner etc) vid träning - Egna slipmaskinen kommer med till cupper, matcher etc. Notering material -Matchbyxa, överdrag (kräver gördel), kommer köpas från klubben till laget. Ca 250kr.

17 Admin funktioner Samordning – klubbkontakt  Kontaktansvarig mot övriga lag, bandyförbundet, klubben  Planering, bokning  Arbetar med webbansvarig för att information sprids Webbansvarig/Informationsansvarig  Kalender i synk med serie/cupper  Uppdaterar innehåll och nyheter  Lagmedlemmar / föräldraruppgifter korrekta  Support för föräldrar vid problem med information  Se till så att det fungerar med kallelser från systemet

18 Admin funktioner Kioskansvarig  Ser till att schemat blir bemannat  Hanterar överlämning av nyckel  Redovisar kassa mot föreningen samt påfyllnad kiosk Matchansvarig  Planerar och genomför hemmamatcher förutom sportsliga delen  Serien och egna cupper  Bemannar sekretariat Kassör  Ansvarar för lagets ekonomi  Skickar ut och driver in betalningar  Hanterar in/ut betalningar  Hanterar löpande redovisning

19 Ekonomi Översikt  Medlemsavgift GT76 samma som förra året, lagkassan 200:- i samband med medlemsavgift samt 200:- efter nyår  Separat avgift för cuper  Träningsläger Söderhamn samma kostnad som ifjol (?)  Vi får visst bidrag från klubben  Vi får ett antal kalendrar att sälja, går till laget

20 Ekonomi: Status Inför säsong 2013/2014: Ca kr Inför säsong 2014/2015: Ca kr (utestående betalning kr) Även sålt korvar vilket hjälpt till med pengar, förutom kalendrar. Kända kostnader (vissa prel): Medlemsavgift och lagkassa: kr Åtvidaberg: 695 kr B-läger: 600 kr Reebok i Västerås: 550 kr Byxa: 250 kr Kostnader säsong 2013/2014, sammanfattning CUP Åtvidaberg, istider, bilersättningar, nycklar, flaskställ, biljetter museum + pizza, lägret Broberg, bok, cup Borlänge, laget.se

21  Lagkassan som används till mindre utgifter i samband med besök på Zinken, olika trivselaktiviteter, inköp av diverse utbildningsmaterial mm kommer att vara 200 kr per termin (totalt 400 kr/säsong).  Lagkassan betalas in till vårt lagkonto, utskickat av Daniel.  OBS! Betala senast ikväll om inte gjort!  Lagavgiften till cuper betalas från lagkassan. Avgift för boende, mat etc. i samband med cuper betalas separat av den enskilde spelaren (normalt kr/cup).  Bilersättning betalas ut i samband med cup i Åtvidaberg, (Västerås) samt till lägret i Söderhamn. Ekonomi

22  Vi ansvarar för kiosken v46 och halva v47  Preliminär planering snart ute  Muta till er en bra tid Kiosk

23  Radieslipning, bör göras två ggr/år  Klubben kan slipa  Kostnad? Ca 100 kr/slipning (någon som vet)  Eventuellt försöka gemensam inlämning? Övrigt

24 Å nu var det slut Vi ser fram emot en härlig bandysäsong och hoppas på ett utvecklande och roligt bandyår! Tack för ert deltagande i samband med mötet.

25 Attityd/Inställning …Bandy är ett lagspel och det är inte juste mot lagkompisar, som kommer på matcher och deltar på träningarna, att deltaga sporadiskt. För att det ska bli tydligt med vad som förväntas om man spelar bandy i GT76 U01, så har vi tränare/ledare kommit överens om följande regler: 1) Spelaren kommer på tre träningar i veckan, om inte: a) spelaren har annan fast aktivitet och inte kan vara med då, detta meddelas till lagledare snarast. b) spelaren är sjuk/skadad förstås. Detta ska meddelas, via SMS, till ansvarig tränare i god tid innan träningen har börjat. Ange även anledning till frånvaro.

26 Forts. Attityd/Inställning …. 2) Tränare/lagledare utgår ifrån att spelare kommer på match. Ange i god tid, senast en vecka i förväg om spelaren inte kan deltaga i match p g a annan planerad aktivitet. Frånvaro p g a sjukdom meddelas snarast! Detta för att kunna planera inför matcher, ringa in förstärkning från 02 etc. Om ert barn behöver lite extra uppmuntran/coaching för att intresset har svalnat, hör gärna av er till ngn tränare så ska vi göra vårt bästa för att peppa och uppmuntra spelaren. Målet är förstås att alla fortsätter att spela!


Ladda ner ppt "GT/76 Bandy U01 Föregående säsong, reflektion Årets säsong Träning Läger, serie och cupper Information/Organisation Roller Ekonomi Kiosk AGENDA, Föräldramöte."

Liknande presentationer


Google-annonser