Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset Hanna Ahonen, kommunikationschef.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset Hanna Ahonen, kommunikationschef."— Presentationens avskrift:

1 SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset Hanna Ahonen, kommunikationschef

2 Hela livets sjukhus Ett akutsjukhus i storstadsmiljö Drygt 149 000 patienter får varje år akut hjälp på Södersjukhuset (varav 23 000 besök på Sachsska Barn- och ungdomssjukhuset). Cirka 7 500 förlossningar varje år. SÖS fyller 70 år 2014

3 En av Södermalms största arbetsplatser Södersjukhuset har drygt 4 300 medarbetare. *Övriga: Audionomer, barnskötare, bibliotekarier, biomedicinska analytiker, köks- och servicepersonal, kuratorer, logopeder, medicinteknisk personal, psykologer, med flera.

4 Vision och kärnvärden Södersjukhuset är hela livets sjukhus. Vi arbetar för patienten och med patienten. Patienten först Respekt för individen Undvik slöseri Samhällsansvar

5 Allt vi gör utgår från vår värdegrund - även närvaron i sociala medier

6 SÖS närvaro i sociala medier FaceBook – lanserades 2010, kommunikationsavdelningen hanterar kontot. Några verksamheter har egna sidor. 2264 följare. Twitter – lanserades 2011. Oktober 2012 startade vi ”rotation curation” där medarbetare twittrar i SÖS namn. 2150 följare. YouTube –marknadsföringsfilmer och informationsfilmer till patienter. Vimeo – interna projekt. LinkedIn – start 2014. Appar – Halkvarningen, SMS-livräddare

7

8

9 Varför sociala medier?

10 December 2012 Sociala medier har genomslagskraft…

11 Motsvarande information gav 42 visningar på Södersjukhuset.se. Ökad förståelse kan påverka beteendet

12 Känslor framför budskap vs

13 Intern stolthet och varumärke Bilder och storytelling bygger varumärket – internt och externt.

14 Intern stolthet och varumärke All time high för SÖS FaceBook!

15 327 likes för några ballonger…

16 Feedback Skicka feedbacken vidare internt - oavsett om det är beröm eller kritik.

17 Hur använder vi sociala medier?

18 Dialog – med patienter och medarbetare

19 Utmaningar och möjligheter Det pratas ändå internt, bättre att veta vad som sägs. Möjlighet att bemöta och kanske vända. Men - aldrig en offentlig pajkastning!

20 Yttrandefrihet är en förutsättning

21 Oftast blir det en självsanering…

22 Dialogen pågår, med eller utan vår närvaro…

23 Twitterstammisar – var rädd om dem!

24 Kontakt: Hanna Ahonen hanna.ahonen@sodersjukhuset.se SÖS www.sodersjukhuset.se www.facebook.com/sodersjukhuset www.twitter.com/sodersjukhuset Tack!


Ladda ner ppt "SÖS i sociala medier Kommunikationsavdelningen, Södersjukhuset Hanna Ahonen, kommunikationschef."

Liknande presentationer


Google-annonser