Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Lösningsförslag Ge moment Studenter kunskap anmälning Kontextnivå 0-nivå föreläsa Lektioner Laborera anmäla examinera Studenter Anmälningsuppg. kunskap.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Lösningsförslag Ge moment Studenter kunskap anmälning Kontextnivå 0-nivå föreläsa Lektioner Laborera anmäla examinera Studenter Anmälningsuppg. kunskap."— Presentationens avskrift:

1 Lösningsförslag Ge moment Studenter kunskap anmälning Kontextnivå 0-nivå föreläsa Lektioner Laborera anmäla examinera Studenter Anmälningsuppg. kunskap Studentuppgifter kunskap resultat Lektions underlag L-deltagare E-deltagare F-deltagareLa.under.lag La-deltagare kunskap

2 F4 Instuderingsfrågor 1.Vad är det för skillnad mellan en affärsprocess och en verksamhetsprocess? 2.Varför är det viktigt att modellera verksamhetsprocesser i form av grafiska modeller 3.Varför konstruerar man As-IS och TO-be modeller av verksamheter? 4.Redogör vad som visar på de olika nivåerna i ett DFD. 5.Man kan kategorisera processer enligt de aktiviteter som utförs i processen, vilka kategorier finns. Ge även ett konkret exempel per processkategori.

3 Inlämningsuppgiften hemsjukvård Efter modelleringsseminariet om inte senare kan du göra följande: –söka information om hemsjukvård –skriva verksamhetsbeskrivning, tips titta på hur verksamhetsbeskrivningar i lektionsuppgifter till lektion 1 ser ut –konstruera arbetssystemet (skissa på detta borde du kunna göra nu) –konstruera dataflödesdiagrammet (detta kan du definitivt börja göra efter lektionen 1, DFD Efter föreläsningen och Itea-laborationen -Beskriva mjukvaruarkitekturen -Beskriva hårdvaruarkitekturen Fundera över resterande punkter i inlämningsuppgiften ( nästa föreläsning, systemutveckling, planering av systemutvecklingsprojekt etc)


Ladda ner ppt "Lösningsförslag Ge moment Studenter kunskap anmälning Kontextnivå 0-nivå föreläsa Lektioner Laborera anmäla examinera Studenter Anmälningsuppg. kunskap."

Liknande presentationer


Google-annonser