Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

MMS 15 år. 1976 1990 15 år med MMS 1993 Panelen startar med 600 hushåll 1998 Panelen utvidgas till 1000 hushåll 1999 Analysverktyget HotCollection.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "MMS 15 år. 1976 1990 15 år med MMS 1993 Panelen startar med 600 hushåll 1998 Panelen utvidgas till 1000 hushåll 1999 Analysverktyget HotCollection."— Presentationens avskrift:

1 MMS 15 år

2

3 1976

4

5

6 1990

7 15 år med MMS 1993 Panelen startar med 600 hushåll 1998 Panelen utvidgas till 1000 hushåll 1999 Analysverktyget HotCollection lanseras 2005 Panelen utvidgas till 1200 hushåll 2005 Lanserar rapporter om analoga släckningen 2005 Börjar förbereda för time-shift-mätningar 2006 Leder Teracoms mobiltv-test 2007 MMS lanserar rapporten Rörliga Bilder 2008 MMS 15 år – det Nya MMS presenteras

8 2004

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21 Det Nya MMS Självständighet, initiativ, proaktivitet Expertis och konstant nyfikenhet Djup förståelse och kontroll av panelleverantören Spetskompetens i upphandling och uppföljning av leverantörer Smart sparsamhet Professionalism internt och externt Ständig utveckling – av MMS och medarbetarna

22 1992

23

24 1993

25 2008 Det Nya MMS

26

27 Mats Lindkvist

28 Alexandra Saez

29 Tobias Lidholm

30 Viktor Thorell

31 Andreas Wiss

32 Camilla Andersson

33 Cecilia Lundberg

34 Jenny Löf

35 Danielle Ohlsson

36 Jon Frisk

37 Niklas Holmgren

38 Jannike Sköldebjer

39 Mona Wikman

40 Gunilla Thörn

41 Hans Mandorff

42 Pirjo Svedberg

43 MMS roller 1.Garantera kvaliteten i dagens mätningar 2.Planera för framtidens mätningar 3.Bygga expertis om dagens och framtidens tv 4.Att selektivt sälja kringprodukter, tex Rörliga Bilder-rapporten

44 2004: 6 loggkanaler

45 2008: 18 loggkanaler

46 Webbtv-mätning genom webben Fritidshusmätning Webbtv-mätning genom peoplemetersystemet Mobiltv-mätning Out-of-home Kombinationer av webbmätning och tv-mätning, datafusion? Framtidens mätningar

47 Svensk tv-distribution IPTV Webbtv på datorn Nedladdning Fritidshustittande och semestervanor MobilTV streamat MobilTV DVBH Gästtittande Analog släckning Tivo/PVR Timeshift i UK, US Out-of-home tittande Radiomätning med elektroniska mätare Mediebyrågrupper Framtidens tv-rum MediaCenter Andra medievalutor Tittarmätningar i Finland/Norge/Danmark Långsiktiga tittartrender – fragmentisering BBC:s tittarkontaktsystem ”the Pulse” IPnät och folkboxen Webbtv på tvn genom AppleTV mfl Slingbox Video on demand Orvesto och Sesame AGBNielsen nya mätare Podd-tv Lagliga nedladdningstjänster Multimediaplanering och TouchPoints i UK MMS expertis

48

49

50 2008 Det Nya MMS

51 1993 – 2008

52 15.20 Timeshift Pirjo Svedberg, vice vd MMS Hans Edin, Senior Vice President Sales, Nelonen (Finland) 16.10 Paus 16.30 Rörliga bilder 30 minuter Andreas Wiss, Projektledare MMS 17.00 Webb-tv Bas de Vos, vd SKO, Nederländerna Mat, Mingel

53 Time-shift

54

55


Ladda ner ppt "MMS 15 år. 1976 1990 15 år med MMS 1993 Panelen startar med 600 hushåll 1998 Panelen utvidgas till 1000 hushåll 1999 Analysverktyget HotCollection."

Liknande presentationer


Google-annonser