Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice Innoveta.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice Innoveta."— Presentationens avskrift:

1 Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice Innoveta

2 Praktik Innoveta Forskning Systemutveckling

3 Ny forskning – kommunala kontaktcenter idag Forskning och utveckling

4 Positiva effekter - medborgarnytta ökad tillgänglighet likabehandling av medborgare medborgarnas behov av kommunal service tydliggörs Resultat från kartläggning

5 Positiva effekter - inre effektivitet förvaltningarna avlastas processer ses över och effektiviseras statistik för verksamhetsutveckling utveckling av hemsida/e-tjänster Resultat från kartläggning

6 Nyckelfaktorer – för att lyckas med KC: förhållandet förvaltning - KC eldsjälar tidsuppskattning Resultat finns på www.sambruk.se Resultat från kartläggning

7 Positiva effekter - medborgarnytta ökad tillgänglighet snabbare handläggningstider tydlig kontaktyta in mot kommunen ökad förståelse för medborgarnas behov Praktik – Jönköpings mål

8 Positiva effekter - inre effektivitet snabbare och effektivare ärendehantering minskade kostnader möjligheter till förändrings- och utvecklingsarbete Praktik – Jönköpings mål

9 Systemutveckling Innoveta

10 Ärendenav Kontaktcenter Verksamhetsfunktioner

11 Varför Innoveta? Forskning Systemutveckling Praktik Nyfiken? Kontakta mig! madeleine.eckerstrom@jonkoping.se madeleine.eckerstrom@jonkoping.se 036 – 10 55 59


Ladda ner ppt "Innovativa e-tjänster för kompetensutveckling och verksamhetsstöd för kundservice Innoveta."

Liknande presentationer


Google-annonser